Keitä teillä on ollut mukana synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuperäinen

Vieras
Ne joilla ei ollut vain mies vaan joku tämän lisäksikin, tai ei miestä ollenkaan mukana mutta joku toinen?

Onko olleet vanhempia, ystäviä tai vaikka koulutettua väkeä?
Saa vastata myös tulevasta synnytyksestä jos olette suunnitelleet keitä tulee mukaan. :)

Jos olette synnyttäneet sairaalassa jossa sai olla vain yksi tukihenkilö ja olisitte kuitenkin halunneet jonkun vielä sinne, kuka hän olisi ollut?

Kysyn mielenkiinnosta, kun Suomessa on aika yleistä synnyttää vain miehen kanssa, mutta osa haluaa sinne jonkun toisenkin läheisen ihmiset tueksi. :)

Synnytys on melko hurjaa puuhaa. Itse olin niin tuskissani etten edes muistanut miehen läsnäoloa. Vaivuin jonkinlaiseen "transsiin" että ihan sama vaikka paavi olisi ollut huoneessa pitämässä kädestä kiinni, niin sillä ei olisi ollut mulle mitään merkitystä.

Minä synnytin yksin. En sinne kaivannut edes miestä, eikä se ollut halukas tulemaankaan oikein.
Toisen synnytän myös samoiten. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin en halua ketään siihen itse tilanteeseen katsomaan.

Mieheni tulee ja ystävä mikäli lähtöhetkellä ei tunnu siltä etten halua ketään mihinkään. Uskoisin kuitenkin että kaksi tukihenkilöä on parempi kuin yksi jos itse vain tuntuu siltä että toisen haluaa. Ei ainakaan haittaa voi olla. :)

Mies oli töissä etelä-suomessa kun synnytin toisen lapsen,silloin tuli oikein hyvä ystävä mukaan synnytykseen ja voin sanoa että kyllä se on ihan erilaista kun tukena on synnyttänyt nainen joka tietää miten se sattuu! :)

Mies ollut molemmissa mukana. Olen niin äkänen sen kivun takia, etten halua sinne ktään muuta kuuntelemaan sitä karjumista ja kirosanojen määrää. Mieskin korvat punasena, raukka, kun emäntä päästelee...

Mies olisi ollut mukana, mutta kun jouduin kiir.sektion niin hän ei saanut sitten tulla leikkuriin ja oli tosi orpo olo. Heräämössäkin olin ihan kahdestaan hoitajan kanssa, en edes vauvaani saanut sinne.

mies molemmilla kerroilla. ensimmäisellä kerralla oli touhussa mukana, mutta toisella kerralla nukku autuaasti viereisessä sängyssä kun muksu synty. heräs sitten kun karjasin että johan on helvetti jos et napanuoraa edes nouse katkasemaan...

Yhteistyössä