Minulle tehtiin suunniteltu sektio, se oli oikein ihana kokemus. Ainoa ikävä tunne oli se, kun leikkauksen jälkeen oli ihan 'doupattu'. Eli oli tosi tokkurainen olo siitä kaikesta lääkityksestä jonkin aikaa. Samana iltapäivänä kuitenkin purin hampaat yhteen ja kävelin hoitajan tukemana vessaan pesulle ja takaisin, siitä lähti hurrrja olon parantuminen liikkeelle, ja tokkurainen olo oli pian muisto vain.
Kipulääkkeitä tyrkytettiin vähän väliä, mulla oli laitettu jo leikkauksessa sellainen kipupumppu, josta sai itte painaa, kun tunsi tarvitsevansa lääkettä. Illalla joskus hoitsu huomasi, että se on mennyt tukkoon, otti koko kapistuksen pois ja antoi jonkun ahteriin työnnettävän kipulääkkeen tilalle. Seuraavana päivänä otin vielä kipulääkkeen, kun toivat, en oikein tiennyt olisinko tarvinnut vai en, mutta kaiken varalta otin. Sitten en enää huolinut lääkkeitä.
Ei se haava kyllä kipeä ollut, ainoastaan ekoina päivinä ennen tikkien poisottoa pari tikkiä kiristi ilkeästi sängystä noustessa, mutta siinäpä se oli. Enemmän oli riesaa turvotuksesta, kun olivat laskeneet meikäläiseen pussitolkulla nestettä leikkauksen aikana. Oli meinaan ihan norsun jalat!
Heti kun pääsin kotiin rupesin tekeen ihan normaaleja kävelylenkkejä, en muista että mikään likke/liikunta olisi aiheuttanut kipua tai niitä olisi pitänyt varoa. Tietty pari viikkoa vältin nostelemasta raskaita taakkoja, kun se kerran kiellettiin. Kuukauden päästä kanniskelin kyllä jo muuttolaatikoita ja sohvia sun muita huonekaluja, eikä mulla mitään ongelmia sen kanssa ollut.
Kannattaa muistaa, että tää mun synnytys oli tosiaan SUUNNITELTU sektio, kiireellisessä ja hätäsektiossa toipuminen voi olla rankempaa, koska äiti on jo ehtinyt väsyä pitkän synnytyksen takia, eikä leikkaukseen ole huolella valmistauduttu, kuten suunnitellussa.