keisarinleikkaus??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirjohannele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pirjohannele

Vieras
kertokaa kokemuksista!
eka vauveli syntyi "normaalisti", mutta ei sujunut "käsikirjoituksen" mukaan. (häntäluu murtui, tikkejä 40,vauva jäi kyynärpäästä jumiin, revittiin imukupilla jne....puudutuksia en saanut...)
Nyt rvkolla 30 ja pieni(suuri) paniikki alkaa tulla. Talven harkittuani alan päätyä keisarinleikkaukseen.
Kertokaa kokemuksia. Tiedän, kaikella on hintansa, mutta vielä 6 vuoden jällkeenkin maksan noita "osamaksuja" häntäluu säryistä, pyörällä ajosta puhumattakaan...
:$ :headwall:

heippa!minulle tehtiin noin 5viikkoa sitten keisarinleikkaus ei suuniteltu eli synnytyksestä ei tullut mitään niin lääkäri lähti leikaamaan,poika ei olisi varmaan mahtunnut ulos oli yli 5kg.pelkäsin leikkausta todella paljon koitin että olisivat nukuttanut minut mutta ei.leikkaus meni todella hyvin eikä tuntunnut missään enkä pelännyt lääkäri kertoi kokoajan mitä tekee kun leikkeli minua!positiivinen kokemus oli :) tv:äippä ja lapset -99 ja -05

Mulle tehtiin keisarileikkaus n.5vk sitten. sain valita joko synnytyksen tai leikkauksen perätilan takia. en uskaltanu lähtee alateitse synnyttää. Leikkaus meni hyvin ja kesti vaan n. oisko ollu 10 minsaa. puudutus oli rinnoista alaspäin. oli jännä kokemus ku periaatteessa tunsi kaiken mitä ne teki mut ei sattunu yhtään. haava näytti aluksi tosi isolta mut nyt se on n.12cm pitkä bikini rajassa, siisti haava. 3n viikon jälkeen alotin lenkkeilee ja liikkumaan kunnolla. vatsalihas liikkeitä en oo vielä uskaltanu tehdä :/ .
Terve poika synty eikä jääny mitään traumoja...tyytyväinen olen valintaani..

Kyllä mullaki on ihan positiiviset tuntumat kahden (kohta kolmen) sektion jälkeen. Ekalta olin kolme päivää todella kipeä, mutta tiesin, että leikkauksesta toipuu paremmin, kun nousee rohkeasti, vaikka hammasta purren liikkumaan. Viikon voivottelin, sitten alko aurinko taas paistaa. Tokalta tiesin, mitä oottaa enkä ollu läheskään niin kipeä. Osasin pyytää oikeaan aikaan kipulääkettä, eikä kipu missään vaiheessa yltyny yhtä tuskaiseksi kuin esikoiselta.

Molemmilta haava on parantunu hyvin, poikittaisviilto ihan bikinirajassa, jota tuskin huomaa. Kuukauden päivät piti varoa nostamasta vauvaa raskaampaa ja kurkottelua, ettei haava rasitu. Muutenkaan ei tullu mitään komplikaatioita.

Mutta jos olisin voinut synnyttää alakautta, olisin sen ehdottomasti tehny. Tokaa yritin, muttei tullu valmista.. Mulla on ahdas lantio. Sinun tapauksessas en lainkaan ihmettele, että harkitset sektiota. Onnea matkaan!

Yhteistyössä