Keinot loppu tokaluokkalaisen kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis koulu ei kiinnosta pätkän vertaa, tai kiinnostaa, koskaan ei sinne ole vielä vältellyt mennä, mutta läksyt.. Tekee justiinsa sen, mitä pakko. Koulu ei suju, on lukivaikeutta ja lukemisen ymmärtämisen vaikeutta. Lukeminen sujuu jo aika hyvin, mutta se, ymmärtääkö lukemaansa ei.

Kokeista tulee huonoja arvosteluita, äskenkin koitin käydä läpi koetta ja mitä siitä seurasi. Huutoa, hakkumista, suoraan käski äidin muuttaa pois, koska ei halua enää koskaan nähdä, koska koettaa opettaa. Säilytin onneksi maltin, tulin koneelle kihisemään, poika jäi tekemään läksyjä.

Mutta miten tästä eteenpäin, ei kai se koskaan opikaan, jos ei viitsi harjoitella. Olen jo sanonut suoraan, että todennäköisesti jää luokalleen ja mahdollisesti vielä toiseen kouluun, jossa pienemmät ryhmät, mutta siitäkös poika välittää :(

Olen loppu, jos en muuta niin henkisesti...

Koitahan jaksella!
Meidän tokaluokkalainen on aivan uhmissaan ja hermot menee harva se päivä. On itkuherkkä ja vanhemmatkin kiusaavat :(
Varmaankin kannattaisi noissa kouluasioissa olla yhteydessä opettajaan ja yrittää sieltä kautta keksiä ratkaisuja, ennen kuin on liian myöhäistä!

Tsemppiä!

Uskoisin että poikaa ahdistaa yhtä lailla tilanne kuin sinuakin. Hän saattaa tuntea koulussa olevansa muita huonompi joka taas nakertaa itsetuntoa kovastikin. POikasi on vielä kuitenkin pieni, joten keinoja on monenlaisia. Oletko jutellut opettajan kanssa lukivaikeudesta? saako siihen tukiopetusta tai erityisopetusta? Nyt tarvittaisiin sinulta äitinä paljon ymmärrystä ja tsemppausta pojan suhteen sekä huomioita/kehuja asioista joissa onnistuu! Jos kotona tulee paineita/mäkätystä saati haukkuja niin lapsi muuttuu passiiviseksi eikä jaksa sitäkään vähää. Usko lapseesi vaikkei siltä aina tuntuisikaan mutta näe hyviä puolia, anna onnistumisen kokemuksia sillä sitä lapsesi tarvitsee joka tapauksessa. Tsemppiä!

meil oli tytön kouluun menenminen tosi vaikeeta. nyt onneksi juuri viim. ma oli keskustelu open kans ja mun tyttö sai semmosen oman tarra vihon mihin tulee 5 tarraa per viikko ja sit joku palkinto siitä hyvästä aina perjantaina jos 5 tarraa täys.muuten ei tul palkintoo, ja kyl on tepsiny!!

Vanhempain vartti-aika onneksi ens viikolla. Mietin, että saiskohan sinne ottaa pojan mukaan kuuntelemaan, etten ole ainoa joka ketä on huolissaan hänen koulunkäynnistä.

Nyt purkaa kiukkunsa suoraan ja ainoastaan minuun äitinä, koska yritän opettaa häntä ja hän ei halua! Koskakohan ymmärtää, että ainoastaan hänen parastaan mietimme...

Heilläkin on luokassa käytössä leima systeemi, johon saa leiman, mikäli kaikki sujunut hyvin. On saanut leiman joka päivästä, mutta se ei tunnu auttavan meillä juurikaan.

Millä saisin hänet innostumaan tehtävistä? Vinkkejä otetaan vastaan!! En haluaisi mäkättää enkä arvostella, mutta pitääkö vain seistä hymyillen vieressä, kun pojan koulu menee kuin lehmän häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Heilläkin on luokassa käytössä leima systeemi, johon saa leiman, mikäli kaikki sujunut hyvin. On saanut leiman joka päivästä, mutta se ei tunnu auttavan meillä juurikaan.

Millä saisin hänet innostumaan tehtävistä? Vinkkejä otetaan vastaan!! En haluaisi mäkättää enkä arvostella, mutta pitääkö vain seistä hymyillen vieressä, kun pojan koulu menee kuin lehmän häntä.

Jos on lukivaikeus tms niin mäkätys jne ei todellakaan ole hyväksi. Ota asia puheeksi vanhempainvartissa.

Onko rakentava keskustelu mäkätystä? Olen yrittänyt selvittää, että kaikki on paljon helpompaa kun jaksaa harjotiella, onko mäkätystä?

Ehkäpä sitten olen se maailman huonoin äiti :(.

Yhteistyössä