Keillä perheessä nuorempi isompi/pitempi vanhempaa? Suhtautuminen?

Meillä on 3vuotias 4senttiä pitempi kuin 4vuotias. Painaa 21kg, ja 4vuotias painaa 18kg. Isoveli kysyy joka kerta että kumpi on isompi.. Se varmaan ajattelee, että hän on kasvanut eelle pikkuvelistä yön aikana. :whistle:
Raukka ku se kasvaa niin hitaasti. Isoveli on jotain 102cm, ja pikkuveli 106cm. Mies meillä on 188cm ja minä olen 172cm, ja pikku veikasta onkin ennustettu isäänsä tulevaa, kun jalkakin on nyt niin iso. Isovelu tulee sit äitiinsä. :heart: Mut tässä vaiheessa, vaikeeta tälle isommalle, kun hän on isoveli mutta lyhyempi. :(

JONSERED Karhunkantaja
Mitä vaikeaa tuossa on? Sanot vain, että ihmisiä on eri kokoisia ja vanhempi on vanhempi, vaikka olisi päätään lyhyempi.

*muistelee se, joka lukioikäisenä sai nuorempien sisarustensa pieneksi jääneitä vaatteita*

meillä
vain yksi lapsi 4v. ja pitkä on ikäisekseen, hoitokaveri 5v. on hieman "katkera" kun meidän poika on pidempi.. :) Et kyllä ne lapsetkin jo paljon tajuaa ja vertailevat itseään muihin jo varhain..

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
vain yksi lapsi 4v. ja pitkä on ikäisekseen, hoitokaveri 5v. on hieman "katkera" kun meidän poika on pidempi.. :) Et kyllä ne lapsetkin jo paljon tajuaa ja vertailevat itseään muihin jo varhain..
Hmmm... Mistäköhän mahtavat oppia? :saint:

meillä
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Hmmm... Mistäköhän mahtavat oppia? :saint:
Aivan, siksi pyrimmekin ettemme lapsen kuullen vertaile ketään saatikka arostele kenenkään ulkoista olemusta.. Kyllä ne koulussa oppivat senkin... :(

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Mitä vaikeaa tuossa on? Sanot vain, että ihmisiä on eri kokoisia ja vanhempi on vanhempi, vaikka olisi päätään lyhyempi.

*muistelee se, joka lukioikäisenä sai nuorempien sisarustensa pieneksi jääneitä vaatteita*
On se äitille vaikeaa kun lasta häiritsee asia. Olen kyllä puhunut ja jutellut asiasta, ja ymmärtää sen että hän on VANHEMPI JA ISOMPI.
Mutta tosiasiassa sitten kuitenkin harmittaa kun pikkuveli on pitempi.
Näyttävätkin aivan kaksosilta. =)

Yhteistyössä