Kehukaas isejänne eli lasten vaareja :). Miten tasa-arvo

..isia he jo olivat?

Ainakin oma isäni oli jo silloin 1970-luvulla:

- He hoitivat äitini kanssa meidät puoliksi: molemmat tekivät puolta päivää töissä. Isä lähti aamuuun ja teki työnsä joustavalla työnantajalla puoleen päivään mennessä ja otti meidät vastuulleen kun äiti lähti kauppikseen opettamaan iltapäiväksi. :flower: :heart:

- Isä on AINA silittänyt omat vaatteensa.

- Isä on tehnyt meille terveelliset ruuat, varsinkin äidin oltua pitkiä aikoja sairaalassa.

- Isä lyhensi omat housunsa.
- Hoitaa edelleen heidän siivouksensa imuri- ja lattianpesuhommat.
- On aina ollut hyvä hoitaja lapsille.

Ja sen lisäksi toki hakkaa mökillä halot, korjaa talon asiat, huoltaa auton yms. yms.

(Ja hommaa jää kyllä äidillenikin ;) )

Hyvä, jos isä on lumet luonu pihasta ja huushollin lämmittäny, niin siinähän sitä jo piisaaki yhdelle miehelle, että oikeen malli-isä.

Nyt sit vissiin koittaa ottaa menetettyä takasi ja likkojen kans kyllä leikkii aamusta iltaan.

Tää on sitten niitä ketjuja, joihin mulla ei ole pahemmin sanomista.

(huokaus)

Anoppi muistaa aina kertoa, miten hän kuori miehelleen perunatkin, kunnes anoppinsa ärähti, että hän kyllä opetti poikansa omat pottunsa kuorimaan. :D

Ja oma isäni. Joo, osaa se ainakin osuutensa (ja vähän toistenkin) rahoista tuhlata. :)

isä on ollut aina ihana, rakentanut majoja, vienyt retkille, halaillut ja kertonut kuinka välittää. opettanut tekemään kotitöitä (tietty äiti myös), ottanut mukaan metsälle, rakennushommiin ym. :heart: ihanin muisto taitaa olla se, kun isä herätti meidät tosi varhain aamulla. oli vielä pimeää. isä oli tehnyt eväät ja käski pukeutua lämpimästi. menimme järven rantaan, isä laittoi minut ja siskoni veneeseen ja souti pienelle saarelle. siellä istuimme ja katsoimme auringon nousua, paistoimme makkaraa ja joimme mehua. isä sanoi että jokaisen pitää nähdä auringon nousu ja lasku. halusi olla paikalla kun me siskoni kanssa näimme ne ensimmäisen kerran. :heart: :heart: samanlainen on nykyään omille lapsilleni. ai joo.. ja isä on aina osallistunut kotitöihin. ja silloin kun oli työttömänä leipoi meille joka päivä sämpylöitä. :p <br><br>

Hieno isä :heart:

- Hoitanut mua pienestä lapsesta pitäen iltapäivisin aina kouluun menoon asti. Äidillä oli työvuoro 06.00- 16.00 ja isällä 01.00- 10.00 ja aina tuli mut ennen kahtatoista hakeen pyöräl kotia :D
- Aina auttanut oli ongelma mikä tahansa.
- Ei mitään pahaa sanottavaa.
- Osaa keittää ja leipoa ammattinsa puolesta ja tehdä letit tai pullapitkot niinku isällä oli tapana sanoa. :D

Mulla on ollut lapsena varmaan maailman paras perhe =) ja on se nytkin.

Isäni eili poikien pappa on ihana...paras isä, mitä toivoa saattaa. Yhtä hyvän isän ja papan voi löytää, muttei missään nimessä parempaa :heart:

Meillä isä on aina laittanut ruoan, siivonnut, kuskannut kavereille ja kaupungille (kahta ekaa tekee edelleenkin, kun äidillä pitkiä työpäiviä). Hemmotellut meitä lapsia ja äitiä (tekee edelleen). Isä on vanhemmista se herkkä osapuoli ja vaikka oon hirveitä typeryyksiä nuoruudessa tehnyt, niin isälle uskalsi aina mennä juttelemaan (äidillekin toki uskalsi, mutta isä otti/ottaa aina asiat vastaan tunteella, äiti taas enemmän ensin äkkipikaistuksissaan yrittää järkeillä asioita). Isälle on helppo puhua ja vaikka tuntuisi, että koko maailma kaatuisi niskaan, niin isin hali antaa kummasti voimaa ja kääntää kaiken parempaan päin.

Pappana isä on mitä mainioin. Jaksaa leikkiä poikien kanssa aamusta iltaan. Onkin monesti sanonut, että hänestä saa aina leikkikaverin niin kauan, kun lapset haluavat...lapsuus on kuitenkin niin lyhyt.

Maailman paras isä. Ukkina jäänyt tyttärelleni vielä vieraaksi, kun näemme niin harvoin.

Isä on ollut minulle myös äiti lapsuudessani. Olin aina lapsena hänelle se ykkönen ja menin kaiken edelle. Siis ihan aina.

Olen 'onnenpekka'. :hug: Tuo oli isälle :)

Lisään, kun luin otsikon vähän hutiloiden. Tasa-arvohan meni niin, että isäni teki kaiken. Äitiä ei ollut. Maailman paras ruoanlaittaja, leipoja, askartelija ja liian innokas siivoja (ainakin pienen tytön mielestä).<br><br>

Yhteistyössä