kehu kantoliina tai kantoreppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kantoapua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kantoapua

Vieras
mietinnässä on ulkomaan reissua varten kantoliina tai reppu, vauvalla ikää kohta 9kk, mutta hoikka reilu 7-kiloinen vauva kyseessä. mitä suosittelisitte ja miksi?

Jos menette lämpimään, niin olisikohan reppu parempi sitten... itse olen tykännyt kaikkein eniten neliöliinasta tuollaisella vähän isommalla lapsella(pienellä sitten ihan pitkästä liinasta). Kozy Carrier-neliöliina on ollut meillä suosikki:)

kannetaanko manducalla ainoastaan selkä menosuuntaan tuollaista alle 1-vuotiasta? mietin, kun tyttö on kovin utelias luonteeltaan, että jaksaakohan kauan viihtyä katsellen äidin naamaa repussa :)

Alkuperäinen kirjoittaja kantoapua:
kannetaanko manducalla ainoastaan selkä menosuuntaan tuollaista alle 1-vuotiasta? mietin, kun tyttö on kovin utelias luonteeltaan, että jaksaakohan kauan viihtyä katsellen äidin naamaa repussa :)

Käsittääkseni lasta ei voi oikein kantaa kasvot menosuuntaan niin, että asento olisi ergonominen.

Kaikissa kantorepuissa lapsi on aina kantajaansa päin. Rintarepuissa (joilla saa pyyhkiä perseensä) niin voi lasta roikottaa naama menosuuntaan. Siinä taas huutaa selkäranka ja lonkat hoosiannaa, kun lapse selkä ei kestä sitä asentoa ja jalat roikkuu suorana ja kaikki paino haarovälin päällä. Ja lisäksi kantajallakaan ei ole mukavaa.

Lasta saa aikaisintaan kantaa kasvot pois kantajasta sinä vaiheessa, kun hän itse kävelee. Silloin vasta on selkä riittävän tanakka. Mutta siltikin ne rintareput on paskoja etkä edes saisi rintareppuun niin isoa lasta etkä jaksaisi itse kantaa.

Eli unohda ja hanki se Manduca.

Mulla oli molemmilla Patapum ja tykkäsin!!! Nyt jos hommaisin, ostaisin Manducan.

Liinasta tykkäsin itse, mutta reissuun en ehkä ensimmäiseksi kantovälineeksi osaisi suositella. Reppu on helpompi oppia käyttämään ja monesti isätkin tykkää kantaa sillä.

Selkään voi laittaa, jos lapsi on kyllin iso:) Mut ei naama menosuuntaan etupuolelle (muuta kuin liinassa Buddha-asennossa).

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No Manducaa parempaa kantoreppua ei ole. :)

Peesi tähän. Tukeva mutta suht. kevyt, voi kantaa myös lonkalla, monipuoliset säädöt.

Mä oon lähössä reissuun 4kk vauvan kaa ja vauvan otan Manducan kyytiin. Muuten tykkään käyttää kantoliinaa (hug a bub) enemmän, mutta se sopii paremmin sisätiloihin. Manduca on helpomi laittaa ulkovaatteiden päälle.

Pikkolo on iiiiiiiihana. Se on liinamaisin kantoreppu ja myös ergonomisin. Manducassa lapsi "lytistetään" kantajaa vasten, kun Pikkolossa istuma-asento muodostetaan repun selkäpaneelilla. Mielettömän hieno reppu, jonka hankin heti kun niitä vihdoin Suomesta sai :)) Ja kantaa voi siis selässä, edessä tai lonkalla. Manducaan ja Ergoon verrattuna myös kevyempi eikä hiosta kesällä!

Pikkolo on iiiiiiiihana. Se on liinamaisin kantoreppu ja myös ergonomisin. Manducassa lapsi "lytistetään" kantajaa vasten, kun Pikkolossa istuma-asento muodostetaan repun selkäpaneelilla. Mielettömän hieno reppu, jonka hankin heti kun niitä vihdoin Suomesta sai :)) Ja kantaa voi siis selässä, edessä tai lonkalla. Manducaan ja Ergoon verrattuna myös kevyempi eikä hiosta kesällä!

katselin tuota pikkoloa kuvissa, tosi kaunis reppu. mietin vain, että näkeekö pienikokoinen vauva sieltä mitään, kun näytti kuvissa jotenkin "korkealta"?

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
No Manducaa parempaa kantoreppua ei ole. :)

Peesi tähän. Tukeva mutta suht. kevyt, voi kantaa myös lonkalla, monipuoliset säädöt.

Peesaan! Ollut käytössä puoltoista vuotta ja en ole parempaan törmännyt. Kannan varmasti keskimääräistä enemmän, koska tykkään liikkua luonnossa ja reissuissa se on äärettömän kätevä.

Mä tykkään käyttää hug-a-bubia, poikakin tykkää, mutta alkaa nyt olla vähän painava trikooliinaan, 3kk ikää ja painoa 9kg. Joten ollaan siirrytty manducaan. Itse en oikein tykkää siitä, luisuilla hartioilla kun on pakko laittaa henkselit ristiin. selässä kantaessa se kyllä on ihan ehdoton (esikoinen 2v istuu selkäpuolella ). Miksi musta toi Pikkolo näyttää siltä että siinä tulee niskat kipeeksi? Muuten kivan ja kätevän näköinen kyllä! Manduca on meinaan kesällä aika kuuma, asutaan Italiassa, ja mä fiksuna ostin sen vielä mustana...

Minä taas vannon perus Baby Björnin nimiin. Meidän utelias vauva viihtyi mainiosti kun sai katsella ympärilleen ja on kevyt ja pieni eikä ole kilometrin pituisia paksuja ja hiostavia remmejä (joita ei saa tarpeeksi tiukalle). Pikkupikkuvauva viihtyi rintaa vasten ja 3kk+ katseli jo välillä maisemia. En usko, että se muka niin kamalan huono olisi vauvalle, kuitenkin Ruotsin lääkäriliitto suosittelee ko reppua. Jalathan eivät tuossa sojota suoraan alaspäin, vaan eteen ja taittvat polvista alas.Eikä tietysti ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön niinkuin vaikka liina.
Meillä on myös Manduca jonka hankin kun vauvalle tuli painoa, mutta ei ole ollenkaan yhtä helppo. Ja hoikalle ei tosiaan sitä vyötäröremmiä saa tarpeeksi tiukalle niin painaa housuja koko ajan kinttuihin...
Neliöliina on kyllä kätevä myös, pitkä liina mun mielestä ihan kamala.

katselin tuota pikkoloa kuvissa, tosi kaunis reppu. mietin vain, että näkeekö pienikokoinen vauva sieltä mitään, kun näytti kuvissa jotenkin "korkealta"?

Meilläkin on Pikkolo ja en olisi tullut toimeen ilman! Sitä korkeutta voi helposti säätää asettamalla reppua vyötäröllä ylemmäs tai alemmas tarpeen mukaan. Kuopus on nyt 8 kk ja on viihtynyt repussa ihan vastasyntyneestä vauvasta saakka ja mielestäni nähnyt ympärilleen ihan ongelmitta. Kannoin muuten juuri esikoistakin, joka on sentään jo 4-vuotias: väsymys iski yllättäen kauppareissulla mutta onneksi oli reppu mukana! Pari tuntia neito istuskeli tyytyväisenä selässä ja äitikin sai vähän liikuntaa :-) Kätevää!

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Mä tykkään käyttää hug-a-bubia, poikakin tykkää, mutta alkaa nyt olla vähän painava trikooliinaan, 3kk ikää ja painoa 9kg. Joten ollaan siirrytty manducaan. Itse en oikein tykkää siitä, luisuilla hartioilla kun on pakko laittaa henkselit ristiin. selässä kantaessa se kyllä on ihan ehdoton (esikoinen 2v istuu selkäpuolella ). Miksi musta toi Pikkolo näyttää siltä että siinä tulee niskat kipeeksi? Muuten kivan ja kätevän näköinen kyllä! Manduca on meinaan kesällä aika kuuma, asutaan Italiassa, ja mä fiksuna ostin sen vielä mustana...

Pikkolossa on sellaiset lämpöön reagoivat pehmusteet niissä olkaimissa. Vähän niinkuin Tempur-patjoissa. Ihan luksushyvät, eivät paina pitkänkään kantamisen aikana.

Yhteistyössä