Kehtaatteko muut sanoa,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
että teidän lapsi nukkuu hyvin??
Minusta alkaa tuntuun, etten enään kehtaa ihmisille sanoa kuin IHANAN helppo vauva meillä on. Ikää on nyt 6vk ja saan nukkua useimpina öinä 5-7h putkeen!!
NAUTIN NAUTIN NAUTIN ja olen YLEN ONNELLINEN!!
Jokainen uusi joka näkee meidät järkiään kysyy onko vauva kiltti.. vastaan et ihanan helppo. Esikoinen oli itkunen ja nyt osaa nauttia tästä.. sen jälkeen on kommentti "toivottavasti pysyyki sellasena jne jne jne..
Ku ei ne itkusetkaan vauvat ilkeyttään itke.. ja musta taas välistä tuntuu et tämä on liianki tyytyväinen.
2v esikoinen kyllä pitää siitä huolen että äitillä on tekemistä (ja on vasta nyt alkanu nukkumaan suurimman osan öistä heräämättä).
Niin ja kuulemma valitan turhasta, ku sanoin et toivoisin että tämä nuorimmainen alkas vähän aikasemmin nukkuun (nukahtaa vasta puolelta öin) ja esikoinen on ylhäällä viimestään 7ltä

kyllä todella kuulostaa ihanalta! meidän vauva söi tunnin-kahden välein syntymästään saakka, kunnes nyt 1v. lopetin yöimetyksen. Olen nyt 2 yötä saanut nukkua heräämättä välillä.:)

en mä ainakaan kenellekään kaunistele asiaa. Meidän esikoinen oli liian helppo ensimmäiseksi lapseksi, nukku hyvin, söi hyvin ja voi hyvin.
Toinen tuli ja heitti maailman ympäri. Ei nuku hyvin, ei syö hyvin... 10 kk ja täysin sihtikurkku. Yöt menee n 2-5 kertaa heräillen...
eli nauti siitä mitä on, mä ainakin naitin silloin ja annoin muidenkin nähdä että mä nautin. nythän on asiat vähän erilailla....

Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
kyllä todella kuulostaa ihanalta! meidän vauva söi tunnin-kahden välein syntymästään saakka, kunnes nyt 1v. lopetin yöimetyksen. Olen nyt 2 yötä saanut nukkua heräämättä välillä.:)

Meil esikoinen oli juuri tuollanen et söi 1-2h välein, oli yö tai päivä ja itkeskeli muutenki yöllä.. siks kait tästä osaa niin nauttiakki :D

mulle vain tulee sellanen tunne et jos sanon et tämä nukkuu hyvin, ni sit en sais ns. valittaa mistään.. yks kaveri sano et pääsen liian helpolla, koska pääsen vielä yleensä kauppaan ilman lapsia (lähimpään kauppaan meiltä matkaa 30km) ja mies kotona (maanviljeliä).. joo ehkä niinki, mut meiltä tosiaan ku lähtee käymään kaupassa on se vähintään 1½h reissu ja jos lapset on mukana menee 2h

Mulla ollu kans molemmat helppoja vauvana, mutta ei sitä kauheesti viittiny hehkuttaa sellasille tutuile joiden vauvat heräili useasti joka yö n. 3-vuotiaaksi asti. Esikoinen alkoi nukkua 2kk ikäisenä yöt heräämättä, ja kuopus viikon ikäisenä :).

Meilläkin nukkui ensimmäiset 3-4 kuukautta ja kehuinkin, että miten ihanaa on nukkua 8-10 tuntia putkeen. Ja sitten läks käsistä!! :D Pari kuukautta heräili useasti yössä ja syötin. Sitten 6-7 kuukautisena unikoulutus ja jäi yhteen heräilyyn yössä, muttei tarvitse enää syöttää. Heleppo tuo on vieläkin kuin mikä.
Ja mun puolesta kaikki voi kehua omia lapsiaan miten paljon haluaa, ei se ole multa pois. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka ärsyyntyvät, kun se oma lapsi ei olekaan niin 'helppo'. Mutta ylpeile vaan!! :D Toivottavasti teillä jatkuu tuollaisena!! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Fortune:
Meilläkin nukkui ensimmäiset 3-4 kuukautta ja kehuinkin, että miten ihanaa on nukkua 8-10 tuntia putkeen. Ja sitten läks käsistä!! :D Pari kuukautta heräili useasti yössä ja syötin. Sitten 6-7 kuukautisena unikoulutus ja jäi yhteen heräilyyn yössä, muttei tarvitse enää syöttää. Heleppo tuo on vieläkin kuin mikä.
Ja mun puolesta kaikki voi kehua omia lapsiaan miten paljon haluaa, ei se ole multa pois. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka ärsyyntyvät, kun se oma lapsi ei olekaan niin 'helppo'. Mutta ylpeile vaan!! :D Toivottavasti teillä jatkuu tuollaisena!! :flower:

kiitos!!

Meillä oli esikoinen sellainen,että nukkui jopa 6-7 tuntia putkeen ja lopetti yö syötöt 4 kk iässä ja on siitä eteenpäin nukkunut yönsä heräämättä.Kakkonen olikin sitten vähän vaikeampi tapaus.

Voi olla, meidänkin eka vauva nukkui hyvin,8tunnin unia alusta lähtien, että ihmetytti se varsinkin ensikertalaista.

Voi se vähän kehumiselta vaikuttaa, ainakin minusta vaikuttaa, kun minun veljen tyttöystävä aina sanoo, vaikka ei kysytäkään, että heidän lapsensa nukkuvat niiin hyvin. Eikä heillä koskaan ole mitään ongelmia ollutkaan, missään asiassa. Hän ei halua sanoa mitään negatiivista mistään

Meillä alkoi poika nukkua yöt heräämättä n. 3kk ikäisenä ku saatiin sopiva maito.. Toki siitä kerroin ja olin iloinen.. Usein vaan tuli niitä kommentteja: "No sähän et tiedä sitte lastenhoidosta yhtään mitään" yms. Vähän ne harmitti ja sitte sitä että ku sä pääset niin helpolla, mutta annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

Nyt meillä oli sitten tossa kausi ettei poika suostunu nukkumaan, huusi vaan, väliin oli päästävä, eikä siinäkään tahtonu nukkua, pari kuukautta sitä kesti ja nyt nukkuu ihan hyvin taas.. :) 9.2 on la, joten katotaan millanen nukkuja on tulossa.. :D

Mä kyllä sanon aina, että meidän lapset on nukkunu hyvin, kerran-pari heränny yöllä, puolvuotiaana nukkuneet yöt läpeensä.
Miks ei sais sanoa?
Nyt tuo isoin poika, kohta 6v, heräilee melkein joka yö painajaisiin ja tulee mun viereen. Siskonsa 3vee heräilee kanssa silloin tällöin. Keskimmäinen nukkuu edelleen hyvin.

Yhteistyössä