Kehtaatteko mennä kyläilemään vaativan/itkuisen vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt ap

Vieras
Itse kerroin ennen kyläilyä, että 4,5 kk vauvani on kärsinyt pienempänä koliikista, ja vaikka se on jo ohi, vauva on edelleen itkuinen, sekä melko vaativa vauva. Kyläpaikassa sanoivat ettei se haittaa, ja toivottivat tervetulleeksi.

Mutta kun oltiin sitten kyläilemässä vauvan kanssa, tunnelma oli lievästi ilmaistuna vaivaantunut, kun vauva tapansa mukaan kitisi tyytymättömänä, syöttäessäni sai kunnon rintaraivarit, sekä väsyessään alkoi huutaa niinkuin aina tekee vähän ennenkuin nukahtaa.

Tuli aika syyllinen olo, kun kaikki tuijottivat huutavaa/kitisevää vauvaa, (jota yritin epätoivoisesti rauhoitella), ja alkoivat heti kahvien jälkeen tehdä lähtöä hyvin totisen näköisinä ja vaivautuneina.

Kehtaako muut mennä kyläilemään ei-niin-helpon vauvan kanssa? Minulla tämä taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta. :-(

tottakait olen käynyt, pitää nyt ihmisten sen verran sietää vauvan itkua! pitää pystyä elämään normisti, vaikkakin itkunen vauva ois. Ja just sillonhan se tärkiä on nähä, kodin ulkopuolta kun vauva ns.vaativampi, että itekki jaksais!

aikoinaa tytölläni oli koliikki ja sen jälkeen oli viellä monta kuukautta itkunen ja kova kitisemään yms.mutta en ajatellut ikinä etten voisi mennä jollekkin sen takia kylään!onhan se sentäs oma lapsi ja ei lapsi sitä kiusatakseen tee!sen ku meet kyläilee ja jos joku katsoo pitkään tai vaivaantuu ni älä välitä!

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, ethän sä voi iäksi kotiin jäädä! Sitten alkaa lapsella ujostelu kausi ja taas on itkua ja kitinää. Ei muuta kun kylille ja jos jotaki häiritsee itkuinen lapsi niin anna häiritä. Nauti sinä kuiten aikuisten seurastakin ja lapsikin tottuu muhunkin kuin kotona oloon!!! Tsemppiä :)

Kehtaa vaan! Ehkä ihan vieraat paikat jättäisin väliin, mutta tutuille kyllä ainakina kahvin mittaiselle visiitille.

Joskus vaan ne kenen lapset on isompia ei muista miten se vauva voikaan itkeä, tai jos ei ole lapsia ollenkaan ni ovat ehkä siksi vaivautuneita, kun eivät oikeen tiedä mitä tehdä. Mutta vaivaantuneisuus ei ole vaarallista ;)

Muistan kun meillä oli kerran vieraita eräänä juhlapyhänä, mun lapsettomia kavereita. Kaikki istuskelivat ihan rauhassa telkun ääressä ja monella oli vielä esim. teekupponen kesken. Kellään ei ollut kiirettä. Sanoin sit vain pistäväni vauvan nukkumaan, et voi itkeä hetken mut ei tartte välittää. Ei kestänyt kuin alle puolen tunnin vauvan nukutus, ohjelma telkussa oli kesken mut niin vaan kaikki vieraat oli ovella jo puoliksi pukeneina ja tekivät kovasti lähtöä.

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Kehtaa vaan! Ehkä ihan vieraat paikat jättäisin väliin, mutta tutuille kyllä ainakina kahvin mittaiselle visiitille.

Joskus vaan ne kenen lapset on isompia ei muista miten se vauva voikaan itkeä, tai jos ei ole lapsia ollenkaan ni ovat ehkä siksi vaivautuneita, kun eivät oikeen tiedä mitä tehdä. Mutta vaivaantuneisuus ei ole vaarallista ;)

Muistan kun meillä oli kerran vieraita eräänä juhlapyhänä, mun lapsettomia kavereita. Kaikki istuskelivat ihan rauhassa telkun ääressä ja monella oli vielä esim. teekupponen kesken. Kellään ei ollut kiirettä. Sanoin sit vain pistäväni vauvan nukkumaan, et voi itkeä hetken mut ei tartte välittää. Ei kestänyt kuin alle puolen tunnin vauvan nukutus, ohjelma telkussa oli kesken mut niin vaan kaikki vieraat oli ovella jo puoliksi pukeneina ja tekivät kovasti lähtöä.

Näillä on lapsia, jo isompia, ja olivat rauhallisia ja tyytyväisiä vauvoja.

No, onneksi yhdellä ystävälläni on vaativa vauva. Hänen kanssaan on luonteva olla, ja vauvatkin usein kitisevät duettona.:-)

Yhteistyössä