Kehtaanko mä, 50kg ylipainoa omaava, mennä Pilates-tunnille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vai en?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vai en?

Vieras
En ole harrastanut mitään ohjattua liikuntaa sitten teinivuosien, mutta nyt on lapset sen verran isompia että mullakin ois jo omaa aikaa. Ajattelin tuota Pilatesta ja lisäksi pari kertaa viikossa uintia/hydrobickiä. Miltä mun suunnitelmat kuulostaa? Ruokavalio on ollut rempassa jo jotain reilun kuukauden.

Totta kai! Mukaan vain! Saleilla ja liikuntaryhmissä on kaikenlaisia ihmisiä, ei tarvitse pelätä tai hävetä. :)

Kun minä aloin käymään salilla olin sairauden jäljiltä alipainoinen tikku, joka tuskin jaksoi nostaa 5 kiloa, enkä edes voinut käyttää kaikkia laitteita, koska kevein paino oli liikaa. Crosstrainerissäkään en jaksanut aluksi olla kuin 5 minuuttia. Mutta kukaan ei ole koskaan sanonut mitään tai katsonut kummasti. Vain pari kertaa jos en ole osannut käyttää laitetta, joku on tullut neuvomaan. :)

Mä ymmärsin että tuo on ihan aloittelijoille tarkoitettu ryhmä, sinne pääsee ilmaiseksi tutustumaan ekalle tunnille. Joten ei se mitään ihan hirveen mahdotonta voi olla?

Ok, ehkä mä sitten meen ainakin katsomaan onko se mun juttu. Entä tuo uintijuttu, onko se hyvä lisä? Hydrobic on vaan kerran viikkoon, mutta lisäksi voisin vielä lisätä yhden uintikerran?

Onko tuo hydrobic kuinka rankkaa? Jaksaako sitä olemattomalla pohjakunnolla, vai oisko tuo tavallinen vesijumppa parempi? Vai onko siellä vesijumpassa vaan vanhukset?

Kiitos rohkaisusta :)

Mun liikuntaohjelma tulee alkuun olemaan siis kerran viikossa pilatesta, kaksi kertaa viikossa uinti/vesijumppa. Yhteensä siis kolme liikunta kertaa viikossa verrattuna nykyiseen nollaan. Melkein on jo urheilullinen olo nyt ;)

Ihanan innostunut olo :)

mä en kehdannut mennä sillon, ku ylipainoa oli yli 50kg :( nyt ylipainoa 10kg ja kehtaan mennä, mutta en kyllä tunneilla katso pitkää jos, 50kg ylipainoinen tulee. Että mene vaan rohkeesti!!

Mullakin oli aivan hirvee kynnys aloittaa salikäynnit. Ylipainoa on n. 30 kg. Raahasin itseni niskasta kunto-ohjaajan puheille ja siitä se sitten lähti :) Huomasin heti, että kukaan ei ole siellä tuomitsemassa, ennemminkin päin vastoin. Iloisesti kaikki ventovieraat tervehtivät ja nykyään olo on täysin rento. Ryhmäliikunnat yms. koluan, eikä pelota että joku kyttää. Siellä on niin kaikentasoista suharia, ettei ketään kiinnosta mitä kukakin touhuaa :)

[QUOTE="neku";28073305]Kannattaa ensin laihduttaa ainakin puolet ylipainosta pois, on sitten mukavampi muillakin siellä :)[/QUOTE]

Just, missäs ne lihavat sitten laihduttaa ja harrastaa, jos ei julksille paikoille saa tulla harrastamaan?
Ap:lle mene vain, ja jos joku kyttää niin kyttää takaisin, niin kauan et päät kääntyy pois!:D

Pilates on hyvä ja rauhallinen laji aloitta liikukuminen, ja sitä kannattaa jatkaa sillä se tekee varsinki meille naisille hyvää. Tasapainoa se kehittää, jos on kurssimuotoinen ryhmä niin se tasapaino kehittyy siinä samalla.

Yhteistyössä