Kehtaanko laittaa saman nimen lapselle kun kaverin lapsella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhhhhhhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhhhhhhhh

Vieras
Juttuhan on niin että vasta ollaan tutustuttu, ja meilläkin tää paikkakunta on vaan väliaikainen, vaikka useampi vuosi täällä kai menee..
Mutta kun olen ajatellut laittavani tän nimen lapselle jo monta vuotta jos poika saadaan. Mut kaverilla vauva jolla tää sama nimi......Mitä itse ajattelisit jos olisit kaverini?

Kyllä laittaisin. Ja olen laittanutkin. Kyse ystävästä, jota näen ehkä 1-2 kertaa vuodessa ja meidän lapset on ihan eri ikäiset (hänellä n.10 vuotta vanhempi) eivätkä siis tekemisissä. Ja työkaverini lapsi on myös saman niminen. :)

[QUOTE="susu";27625760]no etukäteen kysyisin,että sopiiko kun olet miettinyt nimeä lapsellesi jo vuosia.Aika harva varmaan kieltää antamasta.Parempi noin päin,kun että yllärinä tulee.[/QUOTE]

Nimenomaan näin tekisin minäkin. Kohteliasta on kuitenkin kysyä.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Voisin laittaa ja olen laittanutkin, tietty kiva kysyä/sanoa ensin.

Meillä oli esikoista odottaessa tytön nimi valmiina, nimi jonka mies oli keksinyt jo nuorena. Siihen sitten löydettiin sopiva pojan nimi vaihtoehdoksi. Työkaveri sai oman lapsensa jonkin verran aiemmin ja antoi tälle tyttärelle juuri sen nimen mitä itse oltiin omalle tytölle suunniteltu. No, me saatiin poika jolle annettiin se aiemmin valittu pojan nimi.

Seuraavaksi tämä kaveri odotti taas vauvaa, la pari kuukautta ennen kuin meidän kakkosella. Kaveri sitten vähän vaikeana tuli sanomaan että nyt näyttäisi että heille on poika tulossa ja ovat suunnitelleet laittaa tälle saman nimen mitä meidän pojalla on. Silloin oli pakko nauraa että kiva juttu, sillä mikäli meille nyt tulee tyttö niin laitetaan puolestamme sama nimi kuin teidän tytöllä. :D

Niin siinä sitten kävi että meillä oli saman nimiset lapset. Pari vuotta myöhemmin kaveri sai kolmannen lapsen, tytön. Vähän sen jälkeen meille tuli koira jolle mietittiin nimeä ja äitini keksi hyvän nimen; juuri sen saman mikä oli tämän kaverin kolmannella lapsella. Sattuneesta syystä jätettiin väliin... Nyt kun meille on syntynyt neljäs lapsi, tyttö hänkin ja hänelle on nimeä mietitty niin toinen kaveri ehdotti taas tuota samaa nimeä mikä jäi antamatta koiralle.

ei taida pitkään olla enää sun kaveris...et mieti kahesti, haluukko sen nimen vai säilyttää kaveris!! :mad: mulla ainaki henk.koht loppuu sietokyky tosi nopeesti kateellisten ja matkijoitten suhteen :mad: mut en tiedä..voihan se sun kaveris olla ihan erilainen :D

Riippuu tietty myös nimestä, et jos joku harvinaisempi nimi niin sitten tosi törkeä juttu, vaikka kuinka yrittää siinä selitellä että vuosia miettinyt tätä nimeä...sit taas jos joku ei niin harvinainen nimi niin sitten ymmärrettävää, et se tosissaan on vuosia pyörinyt päässä.

noei se nimi mikään erikoinen ole, yleinen nimi. ja sopii niin hyvin sisarustenkin nimiin että siitäkin voi päätellä ett mielessä ollu jo pitempää.. ja kun se on oikeasraan ainoa vaihtoehto, olen kranttu nimien suhteen.

Mitä jos sanoisit kaverillesi että teidän muksulla on niin ihana nimi että ajateltiin antaa sama omalle.

Mut ihan ensis sanoisin että odottakaa nyt että lapsi syntyy niin näette onko lapsi edes ajatellun nimen näköinen. Meillä ainakin vaihtui suunniteltu nimi ihan täysin kun poika syntyi eikä näyttänyt yhtään siltä mitä oltiin nimeksi meinattu.

Yhteistyössä