Kehtaako synnärille ottaa mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokan odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tokan odottaja

Vieras
suklaanappirullan?

Olen raskausdiabeetikko, mutta silloin, kun jokin asia ahdistaa tai jännittää tai huolettaa - tarvitsen jotain lohturuokaa ja itsellä se on tuo suklaa.

Koko tämän raskausajan olen ollut ruokavaliodieetillä ja herkut ovat olleetkin minimissä. Mietin, että eikö nyt jo voi alkaa löysämään dieettiä, kun huomenna joka tapauksessa synnytys käynnistetään. Niin jos huomenna ja ylihuomenna ihan vain 1-2 palaa maistelisi suklaata, niin se helpottaisi omaa olotilaa. Tosin tietysti niin, etteivät hoitajat huomaa mitä syön ;)) Kun esimerkiksi; päiväkahvia ja pullaa minä en aio syödä synnärillä. Kahvi alkaa mahaa vääntämään ja pulla alkaa närästämään.

Oli mullakin suklaata, karkki ja kokisya mukana ja söin ihan kätilöiden nähden. On se sellainen rutistus kuitenkin, että jos olo helpottaa suklaalla niin siitä vaan!! :D

Minäkin olisin halunnut pizzaa esikoisen synnytyksen jälkeen tai jonkin mättö hampurilaisaterian, mutta tikit ahterissa sai minut toteamaan, että eka kakalla käynti voi olla muutenkin sen verran jännää,etten välttämättä halua silloin tehdä mitään jättibooaa :D

Tokalla kerralla homma oli niin noprasti ohi, etten kerennyt mitään mielihaluja toteuttamaan.

Miksi et kehtaisi?

Eikä sinua kukaan sielä koko aikaa vahdi, ihan rauhassa saat suklaasi syödä kenenkään näkemättä :D

Minulle mies toi (perhehuoneeseen tosin) satsumoita ja savulohisalaattia :D

Kehtaa, kehtaa!

Mullakin oli synnärillä dildo mukana ja kätilöiden mielestä se oli ihan OK. Käytin sitä synnytyksen aikanakin, mies toi liukkaria sitten osastolle.

no, miten sen nyt ottaa. Mun mielestä kehtaaminen ei ole se ongelma, vaan se, että sillä mässyttämisellä voi olla vauvalle kurjat seuraukset. Kun raskausdiabeteksessa on niin, että äidin insuliini ei riitä äidille, mutta vauvan kyllä riittää vauvalle liiankin hyvin. Kun äiti syö hiilareita, vauvankin verensokeri nousee ja insuliinivaste on sen mukainen. Kun vauva syntyy, sokeribuustaus loppuu kuin seinään ja korkeaan sokeriin tottunut insuliinituotanto aiheuttaa vauvalle verensokerin romahtamisen. Mun pojalla oli synnytyssalissa mitattuna verensokeri 0.0. Vietti vauvateholla kaksi viikkoa ja on nyt terve ja normaalisti kehittynyt koululainen, mutta tuosta alusta kyllä kärsittiin kaikki ja minä manasin moneen kertaan oman piittaamattomuuteni ja tyhmyyteni.

pepe, mutta herkkuja olen tässä syönyt tosi maltillisesti ja verensokeriarvoni ovat pysyneet hyvinä. Joten siksi vain mietin, että kai sitä nyt voi jo hieman dieettiä löysätä. Kun en söisi kuin 1-2 palaa tuota suklaata per päivä ja muuten niitä terveellisiä sairaalan sapuskoja.

Tää nyt ei varsinaisesti liity tähän, mutta ottaako jotkut oikeesti synnärille syötävää mukaan? Vaikka mun ensimmäinen synnytys kesti 17,5tuntia niin ei mulle tullu mieleen syödä mitään siellä tai en edes ajatellu et sinne sais mitään ottaa mukaan...toisella kertaa synnytys oli niin nopee ettei siinä olis mitään suuhunsa ehtiny laittaa. Jotenkin oon ajatellu, että parempi olla syömättä jos vaikka joutuu hätäsektioon ja nukutetaan niin on itellä vähän parempi olo kun herää. Tää ei oo siis tarkotus olla mikään morkkaus ketään kohtaan ja jos paremmin jaksaa kun syö niin mikäs siinä.

minulla oli mukana ruklaarusinapussi, söin niitä vasta kun osastolle pääsin. ajattelin että ne ei ainakaan koveta vatsaa :)
synnytyssalissa ei olisi tullut mieleenikään laittaa mitään suuhun. en pystynyt edes juomaan moneen tuntiin ennen synnytystä.

Tää nyt ei varsinaisesti liity tähän, mutta ottaako jotkut oikeesti synnärille syötävää mukaan? Vaikka mun ensimmäinen synnytys kesti 17,5tuntia niin ei mulle tullu mieleen syödä mitään siellä tai en edes ajatellu et sinne sais mitään ottaa mukaan...toisella kertaa synnytys oli niin nopee ettei siinä olis mitään suuhunsa ehtiny laittaa. Jotenkin oon ajatellu, että parempi olla syömättä jos vaikka joutuu hätäsektioon ja nukutetaan niin on itellä vähän parempi olo kun herää. Tää ei oo siis tarkotus olla mikään morkkaus ketään kohtaan ja jos paremmin jaksaa kun syö niin mikäs siinä.

Kyllä monella on evästä. Mulle ei maistunu enkä saanu ja mies söi ne salissa. Sitte vuodeosastolla kelpas herkut mullekin. Mut siis saa salissa äitikin syödä jos tilanne sen sallii.

Juu ei siinä synnytyksen aikana nyt suklaalevyä turpaan mätetty.
Osastolla sitten =D

[QUOTE="neljän äiti";28507951]Mä oon vetänyt suklaata kaksin käsin sekä synnytyksessä että sen jälkeen.[/QUOTE]

Eikö siinä oksetakin synnytyksen aikaan kun kova kipu, miten saa syötyä?

minä pistelin vielä salissa maatessa kun pesivät vauvaa suklaata muutaman palan naamaan, hieman nolona ensin. kätilö arveli vaan että anna mennä vaan jos maistuu, tulee energia tarpeeseen :D

En syönyt mitään, synnytys kesti 19 tuntia, sen jälkeen olin syömttä vielä 14 tuntia että sellaista 1,5 vuorokautta olin syömättä, eipä ollu nälkäkään. Normaalisti ei tuohon pystyisi, mutta kun on synnytys päällä niin ei siinä mikään muu kiinnosta edes syöminen.

Myös mies jäi ilman eväitä. Seuraavalla kerralla otetaan kummallekin eväät ja suklaanappirulla kuullostaa tosi hyvältä, kiitti vinkistä.

Yhteistyössä