Kehtaako sanoa päiväkodissa ja miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma"

Vieras
Tyttärelläni (kohta 3v)on pitkät hiukset, jotka laitan aamulla aina kiinni, ponihännälle, tai vaan pinnillä hiukset pois silmiltä.
Kuitenkin aina kun haen hänet päiväkodista, niin päiväunien jälkeen hänelle ei kukaan laita hiuksia kiinni. Hiukset silmillä saa kulkee loppupäivän, ja aina ne on myös sotkussa.
Onko liikaa pyydetty päiväkodissa, että laittaisivat häneltä hiukset kiinni päiväunien jälkeen?Vai eikö siellä ole aikaa/resursseja siihen?Itse ei niitä vielä oikein saa.
Toinen mikä on usein pistänyt silmään, on se seikka, että jos vaikka ruokaa on kaatunut vaatteille, niin niitä ei vaihdeta, vaikka repussa on vaihtovaatteet aina.Tai siis on siinä tapauksessa jos ne on ihan märät.
Voiko tällaisesta mainita päiväkodissa vai tulkitaanko se nipottamiseksi?

Letitä siten, ettei niitä tarvii avata unille.
Vaate asiaan sanon vaan, että semmosta se on täyteen tupatuissa laitoksissa pääsääntöisesti. Poikkeuksiakin kuulemma on.

Noista hiuksista voisi sanoa, että laittakaa ne kiinni. Mutta noista ruokatahroista en valittaisi. mitä väliä, vaikka nyt on vähän soppatahraa rinnuksilla... ellei siis koko keitto ole kaatunut syliin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Hiuksista voit sanoa mut vaatteet... olen huono siihen sanomaan kun minusta ruokatahra ei haittaa, eri asia tietty jos koko maitolasi kaatuu päälle. Joskus meidänkin lasten paidasta näkee päivän ruuat mut ei haittaa minua lainkaan.

Voi meidän päiväkodissa tyttö 2.5v tulee aina toinen toistaan upeampien kampausten kanssa kotiin iltapäivällä (tosi pitkät hiukset). Itse en osaa tehdä kuin tavallisen letin ja ponnarin enkä kahden pojan jälkeen jälkeen ole vielä oppinut... Tottakai kehtaat tuollaisesta sanoa, ja kai olet vienyt tarhaan harjan ja muita hiusjuttuja? Eivät voi harjailla muiden harjoilla..

Noista ruokatahroista tuli mieleen, että mitä ihmettä ne tekee meidän tarhassa kun ei ole koskaan ollut tahroja vaatteissa eikä likapyykkiä ruuasta johtuen. Laittaa lapset pusseihin?
Ainoat pyykkipussit on tulleet kun opettelee kuivaksi ja vahinkoja pari kertaa sattunu.

Noista ruokatahroista tuli mieleen, että mitä ihmettä ne tekee meidän tarhassa kun ei ole koskaan ollut tahroja vaatteissa eikä likapyykkiä ruuasta johtuen. Laittaa lapset pusseihin?
Ainoat pyykkipussit on tulleet kun opettelee kuivaksi ja vahinkoja pari kertaa sattunu.

Meillä muksuilla on hoidossa sellaset kaavut todellakin. Pienemmillä. Isommat syökin suhteelisen siististi.

Jep, oma harja on myös repussa ja hiusjutut. Avaavat aina lasten hiukset päiväunille mennessä, ettei kukaan sit laita niitä pinnejä ja pompuloita suuhun. Aiemmin meilläkin oli ihana hoitaja samaisessa päiväkodissa, joka rakasti laittaa tyttären hiuksia, ja oli ihania kampauksia, mutta sitten hän vaihtoi työpaikkaa.=(
Ei muakaan ne ruokatahrat hirveesti haittaa, jos ei nyt kamalasti ole sotannut, mutta yhdistettynä siihen, että hiukset roikkuu silmillä, niin tuntuu välillä, että minkä peikkolapsen sieltä aina mukaansa saa.=)
Ehkä mä en niistä vaatteista sano mutta hiuksista haluaisin sanoa, en vaan tiedä miten sen kohteliaasti sanois, että eivät luule että arvostelen heidän työtä, koska muuten ovat kaikki niin mukavia hoitajia.

" voisiteko laitta aina tytön herättyä hiukset takaisin kiinni jotta tytön hiukset eivät sotkeennu tai jää mihinkään kiinni ja jos voisitte laittaa puhtaan paidan päälle jos se sotkeentuu ruualla"
Jos haluaa nätisti sanoa

Minä kehoittaisin kertomaan toiveesi hiusten laitosta. Osaanevat vastata jos se ei heille käy. Ennemmin uskoisin etteivät vain ole tulleet ajatelleeksi. Itse kysyisin myös onko syynä se, ettei lapsi anna laittaa hiuksiansa "nätimmin". On niitäkin lapsia, jotka aamulla saapuvat hiukset kammattuina ja letitettyinä mutta päivän aikana itse repivät pompulat ja pinnit pois ja hermostuvat,jos hiuksia koitetaan oikoa. Minä en sellaiseen pakota, jos lasta itseään ei haittaa, niin voi olla tukka silmillä. Ei varmaankaan ole tästä kyse lapsesi kohdalla, kun kerran aiemmin ainakin on antanut laitattaa hiuksensa mutta tulipa vain mieleeni ketjusta tälläinenkin näkökanta :)

mä sanoin ihan nätisti,kun muuten tukka ui kiisseleissä, puuroissa tms. eivät tuntuneet pahastuvan. Mun tytöllä vielä sellainen huono tapa itse nyppiä hiuslenksut hiuksistaan ja jättää ne sit minne sattuu -meillä katoaa jotain 20-30 hiuslenksua kuussa.

Kiitos vastauksista!Mainitsen asiasta huomenna. Jotenkin en vaan ole kehdannut aiemmin kun on iso kunnallinen päiväkoti, niin ajattelin että on niillä muutakin tekemistä kun laittaa hiuksia. Ehkä siitä voi mainita kerran, muttei enää jos ei homma toimi.

Itsekin sanoisin ystävällisesti. Mietin tuota ruokatahrajuttua, että jos on ihan pikkutahroista kyse, on voinut joskus joltain toiselta vanhemmalta tulla valitusta siitä, että varavaatteita on "tuhlattu" jonkun pikkupikkutahran takia. Kaikkia on mahdoton miellyttää. Omalta lapselta on vaihdettu vaatteet aika minitahran takia, ja se sopii minulle, koska kone ne pesee, kotona kyllä joskus rajoitan sellaista "tähän meni tippa vettä" -vaatteidenvaihtorumbaa, kun siitä ei joskus tule loppua. Mutta ei pieni tahra vaatteessa toisaalta haittaakaan.

Yhteistyössä