Kehtaako aikuisena lainata rahaa omilta vanhemmiltaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrinmurrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärrinmurrin

Jäsen
03.07.2013
52
0
6
Menin tänään rikkomaan autosta yhden osan ja joudun maksamaan sen takaisin miehelle. Mies haluaisi rahan mieluummin kerralla, että saataisiin auto nopeammin huoltoon. Köntässä en kuitenkaan pysty maksamaan. Maksan joko osissa takaisin miehelle tai omille vanhemmilleni.

Vanhemmilta lainaaminen tosin askarruttaa: A) He saattaisivat kieltää maksamasta takaisin, vaikka summan "lainaaminen" saattaisi tietää heillekin penninvenytystä B) Heillä on jo aiemmin ollut vaikeuksia hyväksyä miestäni :(

Tietääkö sun mies, että sun pitäis lainata rahat vanhemmiltasi? Mun miehelle se olis ainakin tosi nolo paikka eikä tosiaankaan suostuisi moiseen. Olette naimisissa tai asutteko yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja ärrinmurrin;28977232:
Menin tänään rikkomaan autosta yhden osan ja joudun maksamaan sen takaisin miehelle. Mies haluaisi rahan mieluummin kerralla, että saataisiin auto nopeammin huoltoon. Köntässä en kuitenkaan pysty maksamaan. Maksan joko osissa takaisin miehelle tai omille vanhemmilleni.

Vanhemmilta lainaaminen tosin askarruttaa: A) He saattaisivat kieltää maksamasta takaisin, vaikka summan "lainaaminen" saattaisi tietää heillekin penninvenytystä B) Heillä on jo aiemmin ollut vaikeuksia hyväksyä miestäni :(

Me olemme joutuneet lainaamaan muutaman kerran sekä mun vanhemmilta että miehen vanhemmilta kerrallaan 20-200 euroa. Maksetaan osissa takaisin 40-50 euroaa kerrallaan. Hävettää lainata, mutta mielummin noin kuin joustoluottoja ottamalla.

Siis onko tämä mies kenen kanssa asut yhdessä (ehkä yhteisiä lapsia, avioliitto, yhteinen asuntolaina..) vai miesystävä ketä vasta tapailet?

Jos ensimmäinen niin en lainaisi rahaa mistään vaan homma hoituisi perheen kesken. Jos jälkimmäinen niin voisin vaikka lainatakin vanhemmiltani. Siis jos juttu minkä haluan hoitaa alta pois. En kuitenkaan sanoisi vanhemmilleni mihin tuo raha menee, ettei se hankaloita heidän ja miehen välejä.

Ensinnäkin: Kenen auto se on ja onko sulla miehes kanssa muutenkin tarkasti eri rahat? Meillä ainakin vastaavassa tilanteessa (mulla ei kyllä ole edes korttia,eli auto on ihan käytännön syistä miehen ja mies maksaa yleensä kaiken siihen liittyvän) mies maksaisi huollon ja mä "kompensoisin" tilannetta jättämällä parit heräteostokset tekemättä.

Vielä viitisen vuotta sitten kun vanhempani olivat työelämässä ja itse olimme työtön+opiskelija,rahan lainaaminen vanhemmilta ei hävettänyt. Nyt kun vanhempani ovat eläkkeellä ja mieheni töissä&minä hoitovapaalla,kyllä olisi noloa lainata rahaa..

[QUOTE="vieras";28977278]Ensinnäkin: Kenen auto se on ja onko sulla miehes kanssa muutenkin tarkasti eri rahat? Meillä ainakin vastaavassa tilanteessa (mulla ei kyllä ole edes korttia,eli auto on ihan käytännön syistä miehen ja mies maksaa yleensä kaiken siihen liittyvän) mies maksaisi huollon ja mä "kompensoisin" tilannetta jättämällä parit heräteostokset tekemättä.

Vielä viitisen vuotta sitten kun vanhempani olivat työelämässä ja itse olimme työtön+opiskelija,rahan lainaaminen vanhemmilta ei hävettänyt. Nyt kun vanhempani ovat eläkkeellä ja mieheni töissä&minä hoitovapaalla,kyllä olisi noloa lainata rahaa..[/QUOTE]

Periaatteessa ei ole tarkasti eri rahat; mies maksaa pääsääntöisesti kaiken, mutta juuri nyt on sellainen hetki että miehellä tiukkaa.

Lisään: Niin, autohan on miehen ja hän on maksanut aina kaiken siihen liittyvän.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä