Kehoterapia, tunteet kehossa.. tietääkö joku asiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain

Vieras
Olen kuullut että esimerkiksi käsittelemättömät traumat tallentuvat kehoon, eri kohtiin. Tahtoisin löytää tietoa tai linkkejä tai kokemuksia asiasta. Mikä juttu tuntuu missäkin osassa kehoa? Esim vatsassa tai selässä tms.

En keksi edes hakusanoja, englanniksi tai suomeksi.

Auttaisko joku kiltti?

Kiitos.
Tahtoisin tietoa nimenomaan noista eri osista.
Mistä kertoo vatsan alueen tuntemukset? Entä selkärangan vieressä vasemmalla.. jne.
Mahtaako tällaista tietoa löytyä mistään?
Yleisesti tuosta kehoterapiasta olen löytänyt mutta en tarkemmin.

Olen käynyt jo vuosia luontaishoitajan hieronnoissa ja viime keväänä ekan kerran aloitin vyöhyketerapian. Ihan ihmeellisesti siinä tuli jalkapohjien hieronnan ohella mieleen lapsuusmuistoja ja tunteita ! Jotenkin ne tunteet lukkiutuvat lihaksiin, ihan minne vaan näköjään. Vuosia sitten kokeilin myös hypnoositerapiaa äitisuhteeni hoitoon ja aivan uskomatonta oli, kun muistin millainen nukke mulla oli pienenä kädessä ja miltä minusta tuntui juuri silloin lapsena !! Hoitojen jälkeen on helpottunut olo jotenkin eli kyllä ne toimivat, aukaisevat tukoksia.

Minulla on pitkittynyt ptsd, ja tiedän että kiputuntemukseni tietyissä tilanteissa johtuvat siitä. Tahtoisin vain tietää tarkemmin juuri tiettyjen tuntemusten tarkoituksen.
En tiedä millainen kehoterapia minulle olisi hyväksi. Aromaterapiassa laukesi takauma, joten sinne en enää halua mennä.

Minulla on pitkittynyt ptsd, ja tiedän että kiputuntemukseni tietyissä tilanteissa johtuvat siitä. Tahtoisin vain tietää tarkemmin juuri tiettyjen tuntemusten tarkoituksen.
En tiedä millainen kehoterapia minulle olisi hyväksi. Aromaterapiassa laukesi takauma, joten sinne en enää halua mennä.

Eikö se ole hyvä että takauma tulee?
Itse olen tyytyväinen jos noin käy.

Yhteistyössä