Kehon rasvaprosentista

näin
Jep. Itse olen aikonaan usein mittauttanut ja tullut tulokseen, että peili riittää. Kympin paukkuessa ei jää sormien väliin olkapäästä ja vatsasta muuta kuin nahka. Viidessätoista alkaa alimmat vatsalihakset painua näkymättömiin. Noin 12 on se tilanne, jossa vatsa näkyy hyvin, mutta selän lihakset eivät vielä kaikki erotu.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Jep. Itse olen aikonaan usein mittauttanut ja tullut tulokseen, että peili riittää. Kympin paukkuessa ei jää sormien väliin olkapäästä ja vatsasta muuta kuin nahka. Viidessätoista alkaa alimmat vatsalihakset painua näkymättömiin. Noin 12 on se tilanne, jossa vatsa näkyy hyvin, mutta selän lihakset eivät vielä kaikki erotu.
Mulla kyl näkyy ylävatsan lihakset ihan kivasti mut prosentti on kyl ihan liian korkee noihin lukemiin. Alavatsaa pitäis saada pienenemään kunnolla

iiik
entäs tää mun tilanne;

pituus 158cm ja paino 54kg
Olen kuitenkin tajuttoman pehmee ja löysä!! Kaupassa joku tyttö mittas semmoselle käsissä pidettävällä mittarilla lukeman 34,5 Sanoi kyllä että ei oo kauhean tarkka kone, et jos on vaikka juonut paljon saattaa vaikuttaa reilusti tulokseen.
Tiedän kuitenkin että lukema on mulla tosi korkea, vaikka olen laiha. mites sitä rasvaprosenttia pienennetään?????

Perheenisä Espoosta
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyjä:
Miten tuo rasvaprosentti lasketaan??
Ei yhtään mitenkään.

Silmämääräisesti näkee, että jos on näkyvää läskiä, niin on liikaa rasvaa.

Vähän tarkemman käsityksen saa sähköisellä mittarilla, monessa henkilövaa'assa on mukana tuollainen. Merkeissä isoja eroja, Omron ja muut tunnetut vähän paremmin luotettavampia kuin halpamerkit.

Luotettavasti kuitenkin vain joko pihtimittauksella (vaatii osaamista) tai punnitus vedesssä vs kuivalla maalla (vaatii välineitä), joten ihan oikeita lukuja ei kukaan oikein kotona aikaiseksi saa.

canislupus
Aika luotettava on se omronin tmv jossa on ne kahvat vaa'an kanssa mitä esim. olet mitä syöt ohjelmassa käytettiin... Mulla rasvaprosentti oli n. 45, mut siitä on muutama kuukausi aikaa ja vyötäröstä on sen jälkeen ainakin sentti hävinny... eli nyt varmaan alempi, rasvaprosenttia saa pienennettyä menemällä salille treenaamaan tai muulla liikunnalla.

Yhteistyössä