Kehitysvammainen veljeni on täysi idiootti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikuinen nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aikuinen nainen

Vieras
Veljeni pitäisi testien mukaan olla vain lievästi kehitysvammainen, mutta vaikka hän on jo 30v, niin hän käyttäytyy poikkeuksetta kuin mikäkin uhmaiässä oleva 3-vuotias. Sitäpaitsi äitimme ja isämme lellivät veljeä ja veli käyttää sitä törkeästi hyväkseen. Vaikka vanhemmat ovat veljelle kaikki kalliit kännykät ja tietokoneet ostaneet, niin silti veli jaksaa aina valittaa, että "Kun minä olen tälläinen tylsämielinen ressukka, josta kukaan ei tykkää ja kuitenkin minä kohta kuolen ja sittenpähän itkette haudallani, kun ette minusta koskaan kukaan välittänyt" :-(

[QUOTE="mmm";24132779]Kuulostaa siltä että veljesi on fiksumpi kuin vanhempansa.[/QUOTE]

Näin. Mun serkku on kehitysvammainen eikä sitä sen vanhemmat oo IKINÄ paaponut. Yrittää kyllä aina välillä saada sääliä tai käyttää hyväkseen, mut eipä onnistu. Mut ihana se on.

Kyllähän lapsentasoinen henkilö tai lapsikin oppii nopeasti käyttämään muiden kiltteyttä hyväksi, varsinkin, kun tajuaa olevansa jossain erityisasemassa. Ymmärrän sun fiilikset hyvin, vaikka ehkä kuulostaa pahalta, että kutsut häntä idiootiksi. Mutta jos hän ei olisi kehitysvammainen, niin kaikki pitäisivät vanhempien hyväksikäyttöä tuomittavana.

Miten kukaan voi olla kateellinen vammaiselle sisarelleen? Olisit tyytyväinen, että olet terve! Kalleimmatkaan tavarat maailmassa eivät korvaa terveyttä ja luulisi aikuisen henkilön sen jo ymmärtävän.

Vanhempasi ovat suotta lellineet häntä.Itselläni kaksi neljästä lapsesta ovat kehitysvammaisia. Yksi lievästi ja toinen vakavasti. Heillä on samat säännöt ja velvollisuudet kuin muilla ja ovat mukana kehityksensä edellyttämällä tavalla arjen asioissa.
Ei tarvitse paapoa ja lelliä koska he ovat myös oppivaisia hyväksi käyttämään tilanteita.
He voivat myös oppia samalla tavalla "hyviä" asioita ja huomioimaan muita.

Kyllähän kehitysvammainenkin voi olla ikävä, *ittumainen, typerä ja huonokäytöksinen. Sitä ei vaan saa sanoa ääneen. Kehitysvammaisten parissa paljon olleena koen että heitä tulee kohdella mahdollisimman normaalin yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Lievitys asioihin annetaan siinä missä tarvitaan, eikä sallita kaiken asteista hyväksikäyttöä ja tyranniaa muita kohtaan. Usein monet voivat osata käyttää varsin tehokkaasti hyväkseen omaa diagnoosiaan tms. ja lähipiiri ottaa vastaan kaiken kun eihän kehitysvammaista saa sanoa ilkeäksi tms.

Yhteistyössä