kefexin 750mg ja 2 kk:tta vanhan vauvan imetys??? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miisa

Vieras
sain tänään antibioottikuurin korvatulehdukseen mut nyt mua mietityttää miten se vaikuttaa vauvaan vaikka lääkäri vakuutti että on ihan ok, ei haittaa. Luin pakkauksesta tuoteselosteen ja nyt pelottaa että jos vauva onkin allerginen jollekin lääkkeen ainesosalle:( En ole uskaltanut ottaa lääkettä kun pelkään tosissani lääkeaineallergiaa ja kaikkea muuta mahdollista mitä se voisi vauvalle aiheuttaa. Olen siksi ihan hysteerinen tästä koska oma äitini meinasi menehtyä lääkeaine allergiaan, oli tehohoidossa viikon ja selvisi nippanappa. Mutta jos jollain on kokemuksia tästä lääkkeestä ja imetyksestä niin kertokaa pliis miten kuurin ajan vauva voi, oliko kaikki ok.

Ite jouduin syömään kuurin x2 + tipat korvatulehdukseen, kun laps oli 4kk, vauvalle ei tullu oireita.. vatsaoireet ovat lapsilla tavanomaisia kun äidillä ab-kuuri.. Se et saa sairaalahoitoa vaativan reaktion on ÄÄRIMMÄISEN harvinaista

Kefexiniä määrätään myös rintatulehdukseen (taisi olla vaan 500 mg ellen väärin muista). On kai yleisemmin määrätty antibiootti imetyksen aikaan. Itse jouduin pari kuuria syömään ja oikein harmitti, kun en olisi halunnut niitä syödä, mutta vauva ei ollut millänsäkään. Ostin varmuuden vuoksi sille rela-tipat mahaa varten, koska oli niin pieni silloin.

kiitos kun kerroitte kokemuksianne, ehkäpä mä uskaltaudun aamusta aloittamaan kuurin. Tai pakkohan se taitaa olla. Tosin, pitää varmasti hakea niitä relatippoja vielä vauvalle, niistä lekuri ei maininnut mitään?!

Yhteistyössä