Käyvätkö teidän teininne Demi.fi:ssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut59
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut59

Vieras
Tutkin kohta neljätoistavuotiaan tyttäreni koneen sivuhistoriaa. Huomasin, että hän käyttää aktiivisesti Demi.fi- keskustelupalstaa. Kauhistuin, kun huomasin mitä keskusteluja sivustolla oli. Esimerkkejä aktiivisista keskusteluista:

-Miltä tuntuu kun yhdyntä sattuu?
-tytyt hei, lähtisittekö tän näkösen pojan matkaan? [ei toki sisällä kuvaa!]
-Mitä mieltä mun perseestä? [kuva]
-Lihavat ovat katkeria
-Miten aloitan e-pillerit?
-Voinko olla raskaana?

Ja lista jatkuu loputtomiin. Lapset neuvovat lapsia. Miksei vain osata kysyä vanhemmilta? Niin saisi heti rehellisen vastauksen. Pitäisikö minun kieltää tyttäreltäni sivustolla käynti? En halua, että hän saa huonoja vaikutteita.

Linkki sivustolle: Demi.fi

Jostakin se tieto on saatava. Vertaissuhteet luonnollisesti ovat teini-iässä tärkeitä. Nuoret yhdistelevät varmasti tietojaan eri lähteistä ja muodostavat niistä kokonaiskuvan itselleen. Mielestäni terve nuori ei jaa kaikkia asioitaan vanhempien kanssa. Voihan kotiinkin hankkia asiallista kirjallisuutta teinien asioista ja jättää sitä vahingossa lojumaan nuoren ulottuville.

Otit siis keskusteluesimerkkejä vain kehopalsalta? :)) Siellä jutellaan niiiiiiiiiin paljon muustakin kuin pelkistä seksi asioista.. Joten tutkisit ennen kuin hutkisit. Ja jos olisin tyttäresi vihaisin sinua melko paljon kun kieltäisit minulta kaiken.. Demistä olen paljon oppinut ja tulen oppimaanki.. Ja tuskin saisit tytärtäsi lopettamaan demittämisen vaikka kieltäisit sivun :D huhhuh teitä aikuisia..

mitä sinä itket täällä että on nii pelottavaa ku TEINI ikäinen alkaa miettiin tuollaisia asioita? eikös ole parempi että se on kiinnostunu esim. ehkäisystä, eikä tee mitään tyhmää. Sitäpaitsi puhutaanhan siellä muustakin? huhhuh sinua, äläpä tule syytteleen enneku olet varma asioista.

Mielestäni Demissä käyminen on hyvä asia! Eikös se ole vaan hyvä, että teini saa tietoa menkoista, ehkäisystä ym. asioista, mistä ei välttämättä uskalla vanhemien kanssa puhua? DEMI ON PARAS<3

Nuorille tytöille vertaistuki on todella tärkeää; en minä esim. nuorempana jutellut äitini kanssa monistakaan henkilökohtaisista ongelmistani vaan käännyin demin puoleen, koska tiesin, että siellä on varmasti samanikäisiä (ja vanhempia) tyttöjä, joilla saattaa olla kokemusta minun läpikäymistäni asioista ja joilta voin pyytää apua anonyymisti. Vaikka oma äitini minulle rakas onkin, niin joistakin asioista on vaan helpompi puhua anonyymisti jollekin tuntemattomalle.

Vaikka demi on täynnä hyvin "erikoisiakin" keskusteluja, niin ei tyttäresi välttämättä niihin osallistu. Ehkäpä tyttäresi pyörii enemmän vaikkapa kauneus ja tyyli - tai televisio-palstoilla, joissa käydään ihan "normaalia" keskustelua.

Lapset neuvovat lapsia? Niin kuin aiemmin jo mainittiin, siellä on myös lähemmäs 30-vuotiaita kävijöitä. Sitä paitsi, eivät ne 15-18 vuotiaatkaan ole enää niin lapsia. Jos on kokemusta jostain asiasta, niin eikö saisi neuvoa?

Kaikki keskustelut, jotka otit esimerkeiksi, ovat vain tuollaisia ihme tapauksia, jotka kaikki taisit poimia kehosta. Siellä on paljon muutakin; keskustellaan ruuasta, tyylistä, kauneudesta, blogeista, syvällisistä, yms. On myös insidejä, eli kerätään mukaan muutama käyttäjä joiden kanssa sitten keskustellaan erilaisista asioista keskustelussa.

tosiaa, vanhimmat demittäjistä on noin 30 vuotiaita. eikai sitä nyt äidiltäkää kehtaa mennä kysymää että "näyttääkö mun perse rumalta?" et varmaa itsekkää ole kysynyt. oot vaa kateelline. saatana

Lapset neuvovat lapsia? Niin kuin aiemmin jo mainittiin, siellä on myös lähemmäs 30-vuotiaita kävijöitä. Sitä paitsi, eivät ne 15-18 vuotiaatkaan ole enää niin lapsia. Jos on kokemusta jostain asiasta, niin eikö saisi neuvoa?

Kaikki keskustelut, jotka otit esimerkeiksi, ovat vain tuollaisia ihme tapauksia, jotka kaikki taisit poimia kehosta. Siellä on paljon muutakin; keskustellaan ruuasta, tyylistä, kauneudesta, blogeista, syvällisistä, yms. On myös insidejä, eli kerätään mukaan muutama käyttäjä joiden kanssa sitten keskustellaan erilaisista asioista keskustelussa.

Turhaa alat tytärtäsi kieltämään. Jos se ei demi.fistä tuollaisia asioita kuule, niin kyllä se jostain muualta saa niitä huonoja vaikutteita. Ja tuossahan oli vain murto-osa sivuston keskusteluista? Siellä on tyhmiä keskusteluja, jotka ovat vitsillä tehtyjä, mutta myös vakavia juttuja. Kaikki teini-ikäiset varmaan haluavat mieluummin keskustella oman ikäistensä kanssa tälläisistä asioista kuin omien vanhempiensa, vaikka kuinka sanotaankin että omien vanhempien kanssa voi puhua mistä vain. Deal with it.

http://demi.fi/keskustelut/1208567/kaksplussassa-puhutaan-taas-demista-d-linkki-linkki-3

Ihan oikeasti, ette voi olla tosissanne? Demi on turvallinen keskustelufoorumi, kannattaisi antaa lapsillenne vähän yksityisyyttä jos haluatte olla viellä väleissä heidän kanssaan kun he muuttavat.

Lapset neuvovat lapsia - mitä väliä? :D Ihan kuin tyttäresi ei kysyisi neuvoa ihan samalla lailla kavereiltaan esim. koulussakin tai muuten vain hengatessa... Toki lasten neuvot ei ole järjestelmällisesti mitään parhaita neuvoja, mutta jokaisessa keskustelussa on aina joku järkevämpikin vastaus, koska demittäjiä on myös siitä vanhemmasta, kokeneemmasta päästä. Voin myös sanoa, että eivät aikuisten (edes luotettavien) neuvot aina ole mitään huippulaatuisia, yleensä kun tyhmistä/höpsöistä/sinisilmäisistä/"järjettömistä" lapsista tulee ihan samanlaisia aikuisia. Oon kuullut ties miten maalaisjärjettömien aikuisten (etenki naisten) keskusteluja netissä ja ihan oikeassa elämässäki, ja vaikka ite oonkin vasta täysi-ikäistynyt, enkä varmasti mitenkään kokemuksella pilattu, niin kyllä mulla sen verran on järkeä päässä on että ymmärrän, kun puhut asiat on oikeasti mahdottomia tai muuten vaan idiootteja.

Noi asiat, mitä sä listasit, on ihan normaaleja asioita teinien pohtia, mikä tulee esiin selvästi juurikin siitä, että ne ovat aktiivisia keskusteluita (: Ja jostain syystä tollasia "noloja" asioita on helpompi kysyä kavereilta, kuin omilta vanhemmilta tai muiltakaan aikuisilta, juurikin sen takia, että niiltä ei tule reaktioksi "AI KAUHEAA, OLET NIIN NUORIKIN VIELÄ, MITEN SÄ NYT TOLLAISIA MIETIT !? DDD:". Sen lisäksi voisin sanoa, että demittäminen on hyvin varmasti tehnyt musta epäileväisemmän ja pohtivamman, siellä kun on milloin minkäkinlaisia huijausyrityksiä sun muita provosoivia keskutelunaloituksia.

Mutta jos lähdet tyttäreltäsi demiä kieltämään, niin siinä samalla voit kieltää häneltä kavereiden hankkimisen ja niiden kanssa olon. Ihan samoista asioista tytöt puhuu keskenään kasvotusten kuin netissäkin, ainakin hyvien kavereiden kanssa. Ainakin oman kokemukseni mukaan, ja mä sentään olen vielä tosiaan teinitytöksi luettava, että empä ole unohtanut, millaista on olla nuori. (:

Ja ehkäpä netissä on anonyyminä helpompi keskustella vaikeista ja"noloista" asioista kuin kasvotusten...Sieltä saa oikeastikin hyviä neuvoja ja monilla on kokemuksia näistä asoista.

Ja ehkäpä netissä on anonyyminä helpompi keskustella vaikeista ja"noloista" asioista kuin kasvotusten...Sieltä saa oikeastikin hyviä neuvoja ja monilla on kokemuksia näistä nuoria vaivaavista asoista.

ei ny oo totta :DD mitä väliä jos nuoret käy jossai demissä? sieltä saa hyvi neuvoja kaikkii asioihi ja vielä kummallisempaaha se ois jos se ei siel kävis... ennemmi mä ainaki oman lapseni annan lukee tuollei tietoo ku päästän sen sit tekee jotai typerää koska " en tienny mite nää jutut meni" .. ja kuka vanhempi lukee lapsensa sivuhistoriaa... vähä yksityisyyttä... ja sun lapses on kumminki jo 14v, nii se ei enää mikää kovi pieni lapsi oo..

Yhteistyössä