Käyvätkö kaikki nuoret äidit jatkuvasti baareissa yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori äiti minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuori äiti minäkin

Vieras
Vai tuntuuko vain siltä. Ei sillä etteikö saisi joskus käydä, mutta monelta tuntuu rahat hupenevan illanviettoihin ja suurin murhe on että mistä taas saa hoitajan lapselleen. Tiedän, että vanhemmatkin äidit käyvät, siihen on turha vedota. Mutta tuntuu että monelle nuorelle äidille baarit vielä kovin tärkeitä ja vievät perheen luota pois turhan usein. Tottakai isä voi hoitaa lasta myös, mutta onko se kivaa jos äiti on krapulassa joka viikonloppu. Kyllähän ne lapset sen aistii. Mitä nyt olen seurannut kavereiden elämää tässä niin puheet liittyvät lähinnä bilettämiseen yms. Lapset ovat saaneet nuorina, 15-19v ikäisinä. Moni yksinään lapsen kanssa ja tarvitsee jatkuvasti hoitoapua että pääsee juhlimaan. Moni opiskelee tai huonopalkkaisessa työssä ja sitten laittavat rahansa tupakkaan sekä alkoholiin. Sitten on rahat lopussa ja ruinaavat vanhemmiltaan. Onko järkeä? Onko muita nuoria äitejä, jotka eivät halua baareissa paljoa käydä? Älkää provosoituko vaan kertokaa rehellisesti omista kokemuksistanne tai siitä mitä olette lähipiirissänne havainneet.

Viimeks kävin baarissa tänä vuonna, edellinen kerta vuonna 2002 tammikuussa. Että en kovin usein, tuli käytyä ihan tarpeeks silloin 18-vuotiaana. Jotkut saman ikäiset kaverit käy jatkuvasti, jotkut yhtä harvoin kuin mä.

Tuota kyllä se baareilu iästä aika paljon riippuu. Yleensä nuoret jaksaa enemmän käydä ja heillä jäänyt elämättä se baariaika kun ovat nuorenaa saaneet lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kermu:
Mä käyn n.kerran pari vuoteen. Enkä kylä oo kummemmin huomannu että nuorilla vain se menojalka vipattaa, kyllä se on ihan iästä riippumaton asia.

No näinpä! Hauskin tai sanoisinko tyhmin "viisaus" minkä kerran keskustelu palstoilta luin oli:

Nuoret jotka eivät osaa baarissa käyttäytyä ovat teinivanhempia ja n.30-kymppiset äidit jotka baareilevat ovat entisiä "teinivanhempia" eivätkä uskaltaneet silloin nuorena baareilla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja jhgoöwr:
Tuota kyllä se baareilu iästä aika paljon riippuu. Yleensä nuoret jaksaa enemmän käydä ja heillä jäänyt elämättä se baariaika kun ovat nuorenaa saaneet lapsen.

Pojan käydessä kerhossa olin äideistä nuorin. Muut äidit yli 3kymppisiä ja jutut jatkuvasti baareihin liittyvää.

Höpö höpö. Baariaika? Mitä tämä tarkoittaa?

Öö, jos 25v. lasketaan nuoriin äiteihin (syn. 23v.) niin mä harrastan vaan kotia ja töissäkäyntiä. Meillä töissä ne reilu 3 kymppiset sinkut harrastaa baareissa käyntiä ja me nuoret äidit pysytään kotona :D

sellanen kysymys et mitä haittaa on lapselle jos se joskus on hoidossa?
tai miksi pitäs baari elämä tyystin lopettaa lapsen synnyttyä?

ite tunnustan käyväni n. kerran kuukaudessa baarissa, vaikka tiedän et sataa paskaa niskaan..

mut se on ainut "oma" aika mitä mulla on ja pääsee tapaamaan ystäviä , tuttavia yms. muuten olen lasten kanssa 24/7.

enkä pode huonoa omaa tuntoa siitä että jotku jaksaa valittaa että ei oteta vastuuta lapsista ja nakataan vaan mummoille hoitoon!
seliseli.. ihmiset vaan on katkeria kun eivät itse PÄÄSE mihinkään ja siksi pitää muita syytellä, jos vähän ottaa omaa aikaa silloin tällöin.

*etsii sateenvarjoa jonka alle piiloutua*

Mä synnytin 18 vuotiaana ja olin ennen raskaaksi tuloa käynyt baareissa jo kaksi vuotta, se riitti.

Mä käyn silloin kun huvittaa. Joka viikonloppu melkein joku pyytää, mutta en jaksa kun koulu imee mehut. Viimeksi olen ollut varmaan lokakuun alussa baarissa. Parin viikon päästä olisi tarkoitus mennä. Ei vaan yksinkertaisesti jaksa yleensä lähteä kun on hommia viikolla niin paljon. Elin elämästäni vuodet 15-18v sen verran kiivaasti (=kännissä hyvin usein), että ei tee edes mieli enää kamalasti mennä. Joskus kyllä on kiva baareilla kunnolla niin että lapset mummolassa. Sit voi krapuloida seuraavan päivän :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva.:
sellanen kysymys et mitä haittaa on lapselle jos se joskus on hoidossa?
tai miksi pitäs baari elämä tyystin lopettaa lapsen synnyttyä?

ite tunnustan käyväni n. kerran kuukaudessa baarissa, vaikka tiedän et sataa paskaa niskaan..

mut se on ainut "oma" aika mitä mulla on ja pääsee tapaamaan ystäviä , tuttavia yms. muuten olen lasten kanssa 24/7.

enkä pode huonoa omaa tuntoa siitä että jotku jaksaa valittaa että ei oteta vastuuta lapsista ja nakataan vaan mummoille hoitoon!
seliseli.. ihmiset vaan on katkeria kun eivät itse PÄÄSE mihinkään ja siksi pitää muita syytellä, jos vähän ottaa omaa aikaa silloin tällöin.

*etsii sateenvarjoa jonka alle piiloutua*

Ei tietenkään tarvitse lopettaa, itse en käy sen vuoksi etten koskaan ole tykännyt käydä =) Tietysti kävisin jos siittä pitäisin.

Sama kait se on missä sen ajan on kun lapset on hoidossa ja jokaisella ihmisellä lapset on aivan varmasti joskus hoidossa.Kukanenkin tekee sitä mistä itse pitää, olet täysi-ikäinen ihminen sinulla on oikeus olla baarissa, se vaan on niin suuri tabu ihmisillä ettei baarissa voi käydä jos on lapsia, eikä varsinkaan niitä voi silloin antaa hoitoon.

Yhteistyössä