Käyttäisitkö lapsella vanhaa patjaa jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jäin miettimään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jäin miettimään

Vieras
Käyttäisitkö lapsella vanhaa patjaa jos siihen ostaisi uuden petauspatjan?
Kun pinnasängyn patjaa hommatessa oli niin kauhean tarkkaa millanen sen pitää olla eikä missään nimessä saa olla käytetty.
Nyt ostin käytetyn jatkettavan sängyn, missä tuli mukana patja ja jatkopala. Ajattelin ensin et kai se pitää uusi patja ostaa sänkyyn, mutta nyt pesin patjan päällisen ja ajattelin et jospa ostais vain uuden petarin, haittaaks se vanha patja sit siellä alla?

Mä käyttäisin, ja käyttäisin vanhaa petariakin jos se olisi pestävä.

Voihan sitä vaikka saunottaa sen patjan jos ötökät pelottaa.

Ite oon ikäni nukkunu vanhoilla patjoilla (opiskelijakämpän, hostellien, mökkien, kierrätyskeskuksen...) eikä oo mitään tullut vaikka oon allergikko.

huomaahan sen sitten jos lapsi alkaa oireilla.

Myyjä kyllä sano ettei patjaan ole koskaan pissattu eikä oksennettu ja näytti ihan ok:lta, vaikkakin kangas haalistuneelta, mut eihän sitä voi aina myyjää 100% uskoa... Mut ei se ainakaan haissu millekään :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Myyjä kyllä sano ettei patjaan ole koskaan pissattu eikä oksennettu ja näytti ihan ok:lta, vaikkakin kangas haalistuneelta, mut eihän sitä voi aina myyjää 100% uskoa... Mut ei se ainakaan haissu millekään :/

ja paljonko maksaa, ikeasta varma jo saa samalla hinnalla patja

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
:x ei ikinä

Miten te voitte olla yötä mualla ko kotona jos ei voi käyttää?
Entä asuntovaunu?
Jos on käytetty vaunu niin uusisitteko kaikki patjat sinne jos pitäis nukkua ko paikassa?

mä ymmärrän kerran vuodessa jossain, kun nukkua kotona jatkuvasti käyttetyllä, hyi :/

Kyllä minä käytän, oli jopa vauvasängyssä serkkujen vanha patja. (Kivittäkää rauhassa) Meidän lapset joka tapauksessa nukkuu paljon muuallakin, mökillä, hotelleissa, leirintäkeskuksissa jne, joissa on vanhat patjat, että ei pelota.

Entä asuntovaunu?
Jos on käytetty vaunu niin uusisitteko kaikki patjat sinne jos pitäis nukkua ko paikassa?

mä ymmärrän kerran vuodessa jossain, kun nukkua kotona jatkuvasti käyttetyllä, hyi :/
Hyvin pianhan se uusikin patja muuttuu käytetyksi :D :D :D

Ja tosiaan, tuolla oli tosi hyvä kommentti: kun tietää millaisia palonestoaineita ynnä muita niissä uusissa patjoissa on, niin kyllä se vanha patja voi olla hyvinkin paljon turvallisempi ja vähemmän allergisoiva.

No Ikean patjat ei edes sovi tuohon kun ovat leveämpiä ja just katsoin prismassa käydessä että halvin patja olis maksanu jotain 40 e, petarin sais 18e. Mut sitä siinä patjassa voi olla jos se päällisin puolin on ihan ok, eikä haise?

Entä asuntovaunu?

:D
jep.
Mut ajattele jotku pitää toisten vanhoja vaatteitakin ja kestovaippoja. Kuvottavaa,eikö?
Tuon patjanki voi tuulettaa ja saunottaa. Ja jos ei haise niin mitä syytä huoleen?

No Ikean patjat ei edes sovi tuohon kun ovat leveämpiä ja just katsoin prismassa käydessä että halvin patja olis maksanu jotain 40 e, petarin sais 18e. Mut sitä siinä patjassa voi olla jos se päällisin puolin on ihan ok, eikä haise?

Osta se pelkkä petari. Turhaa nä parjaa uusit.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Käyttäisin vanhaa patjaa. Uusista tuppaa haihtumaan kaikenlaisia kemikaaleja....

missä niitä ei ole ja lastenpatjassa kemikaaleja, huoh, no ei kyllä hirveästi ole ja kuka sellaista ees mieti

Karkeasti sanottuna kaikessa uudessa on paljon haihtuvia komponentteja. Uudet tapetit, patjat, huonekalut. Yllättyisit jos tietäisit.... Eikä ne varsinkaan pikkuiselle joka viettää sängyssä ison osan ajasta, ole yhdentekeviä. Pienen patjan saa helposti vaikka pestyä.

En käyttäisi. Mua jos epäilyttäisi että sinne on joku kissa pissannut tms mistä ei voisi tietää.

Mua vaan ällöttää tälläset jutut. Sisarukselta toiselle kyllä voisin periä.

Ja ällättää mua reissussakin. Mutta olen oppinut sietämään sen ja pystyn kyllä nukkumaan. Ei siinä ole yleensä monesta yöstä kyse.

Mutta nää ovat ehkä enemmän miun henk. kohta ongelmia eikä patjoissa ole mitään vikaa. Miun ajatuksissani vain.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:

Entä asuntovaunu?

Hyvin pianhan se uusikin patja muuttuu käytetyksi :D :D :D

Ja tosiaan, tuolla oli tosi hyvä kommentti: kun tietää millaisia palonestoaineita ynnä muita niissä uusissa patjoissa on, niin kyllä se vanha patja voi olla hyvinkin paljon turvallisempi ja vähemmän allergisoiva.

No voi ei jos sellaista mietiä :laugh: missä noita kemikaaleja ei ole, mä kyllä enemmän huolissaan, mitä patjan sisällä voi olla ja millä aineella se on pesty, monta kerta kuulin että patjasta vauvalle tuli allergia, kun oli pestetty jotain aineilla, entäs täit matot ja varmasti joku laps on pissanut, hikoili siellä, hyi :x jos pelko noista palonestoaineista niin laittakaa uus pesemään

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
En käyttäisi. Mua jos epäilyttäisi että sinne on joku kissa pissannut tms mistä ei voisi tietää.

Mua vaan ällöttää tälläset jutut. Sisarukselta toiselle kyllä voisin periä.

Ja ällättää mua reissussakin. Mutta olen oppinut sietämään sen ja pystyn kyllä nukkumaan. Ei siinä ole yleensä monesta yöstä kyse.

Mutta nää ovat ehkä enemmän miun henk. kohta ongelmia eikä patjoissa ole mitään vikaa. Miun ajatuksissani vain.

No kissanpissan hajun huomee kyllä haistelemattakin.

Yhteistyössä