käytöstavat hukassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäonnistunut tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäonnistunut tytär

Vieras
Minun äitini on hiukan omituinen persoona, hän jatkuvasti hekutta kuinka hän osaa olla kohtelias ja kuinka hän osaa kauniit käytöstavat ja kuinka aina silmät päästään saa hävetä minun ja sisarusteni takia kun me ei osata koskaan käyttäytyä:( Ja silti tuo niin hyvät tavat omaava äitimme tunkee väkisin meille kylään,niin tai minulle kun olen ainut joka häneen on enään yhteyttä pitänyt.

No äitini taas tempasi...
Äitini soittaa matkalla meille että hän tulee kylään ja hän tuo erään ystävänsä mukanaan.
Vastustelin että nyt meille ei tulla ja miksi mutenkaan kantaa meille kylään jotakin omia ystäviään,ja selitin että minulla on omia vieraita kylässä jne.
Ei auttanut syyt ja alkoi taas äiti utelemaan ketä minulla muka on kylässä jne. niin eihän minulla ikinä ketään äitin mielestä ja jos on niin äitille on selonteko asiasta tehtävä ja ilmoitettava jopa minun ystävieni nimi sillä voihan olla että hän tunteekin ne...joo varmasti tuntee kun ei edes samalla paikkakunnallakaan asustella ym. (no onneksi ystäväni ei vielä ollut tullut meille kylään )
Äiti tunki väkisin siis kylään tämän hänen ystävänsä kanssa,olin sitten pikasiivonnut ja laittanut mm. makuuhuoneen oven kiinne jonne kannoin nopeasti pyykit sun muut pois silmistä :D
Vaan mitä tekee äiti kun ovesta astuu tämän ystävänsä kanssa sisään,äitini alkaa esittelemään minun kotiani tyyliin kuin koti olisi hänen:(
Kengät jalassa kävellään parkettilattialla koska eihän äiti nyt kenkiä jaksa pois ottaa,samoin ei tämän äitin ystävänkään tarvi koska äitini näin sanoo.
Ladoin nopeasti kahvit pöytään tarjolle jolloin sain kuulla kunniani että olen minä ja ihmeellinen kun en edes toisten anna tutkia kotiani???
Johon minä sanoin että minä olen tottunut siihen kun kylään tullaan että vieraat joko istuu pyynnöstä sohvalle tai keittiön pöydän ääreen kahville eivätkä ala tutkimaan toisen kotia ja en tietääkseni ole tilannut asuntoesittelyä kotiini.
Äiti ja hänen ystävä juo kahvit ja lähtevät hetken päästä,äiti soittaa illalla kun kotiin pääsi,
olit todella törkeä,ei toista saa kieltää katsomasta jos toinen haluaa miksi en muka saa esitellä asuntoasi sinulla ei sitten mitään käytöstapoja ja kuinka minä taas sain hävetä kun olit niin epäkohtelias ja kuinka olisit voinut siivota sen makuuhuoneen kun (Paulakin ) sitä kauhisteli ja ihmetteli kuinka sotkuista on ja miksi teidän vaatekaappi oli niin sotkuinen... ja räpäsoppaa tuli :(
Siis ne penteleet oli tutkineen jopa meidän vaatekaappejamme!!

Nyt siis tiedän kun vastaisuudessa menen kylään että jokainen ovi joka on kiinne pitää avata,jopa vaatekaapin ovea myöten,sillä tokihan se nyt jokaisen kuuluu asunto saada nähdä kun ei ennen ole kylässä käynyt

Suunnitttelee vastavierailua äitilleen ja menen myös kengät jalassa kuin omaan kotiini,esittelen kuin omistaisin kodin ja avaan jopa kaappejakin ja haukun samalla kuinka on törkeä sotku ja kuinka saan taas hävetä

Alkuperäinen kirjoittaja levottomat jalat:
Musta on alkanut tuntua että käytöstavat tarkoittaa eri ihmisille hyvinkin eri asioita.

Niin tuntuu tarkoittavan,äitilleni se tarkoittaa sitä että minun koti on myös hänen ja hän saa tehdä mitä haluaa kuten avata niitä kaappien ovia ja kantaa omia ystäviään tänne kylään,mutta hänen kotiin kun menen niin ei sinne ole asiaa kenenkään ystävän kanssa,mieheni saan mukaan ottaa mutta sitten istutaan sohvalla ja pyynnöstä siirrytään kahvipöytään ja jos nyt erehdyn kysymään jotakin niin käytöstavat on taas minulla hukassa.
Olin jo reilun 5vuotta että en äitiini yhteyttä pitänyt juuri siksi kun luulee omistavansa koko maailman ja nähtävästi taas täytyy katkaista yhteys:(
Samalta paikkakunnaltakin jouduin muuttamaan pois kun hankki minulle varoituksen vuokra asunnotoon,potki ovea kun en kuulemma avannut sitä,paha avata jos en kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja älä laske sisään:
älä avaa äidillesi ensikerrala ovea. sano ettet ole kotona ja jätät oven aukaisematta

Tai avaat oven ja käännyt takaisin. Sanot, että minähän sanoin, että nyt ei sovi tulla, meillä on muita vieraita. Siinä saa äiti itse nolostua niin oman vieraansa kuin sinunkin vieraidesi edessä.

Tulee muuten anoppi mieleen, hänellä oli hyvin samanlaiset tavat paikkojen kyyläämisineen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja älä laske sisään:
älä avaa äidillesi ensikerrala ovea. sano ettet ole kotona ja jätät oven aukaisematta

Tai avaat oven ja käännyt takaisin. Sanot, että minähän sanoin, että nyt ei sovi tulla, meillä on muita vieraita. Siinä saa äiti itse nolostua niin oman vieraansa kuin sinunkin vieraidesi edessä.

Tulee muuten anoppi mieleen, hänellä oli hyvin samanlaiset tavat paikkojen kyyläämisineen.

Ei hän osaa nolostua:(
Kerran kävi näin ja äiti marssi taas kuin kotiinsa istui sohvalle (
kengät jalassa tietenkin )
ja alkoi tenttaamaan ystävältäni kuka hän on ja missä asuu ja mistäpäin on kotoisin,
tosin tämä ystäväni nykyään kysyykin tarkkaan ettei minun äitini vaan ole tulossa kylään :D

Harmittaa vain kun toinen kuvittelee olevansa niin täydellinen ja niin hyvät tavat omaava ja nolaa minut aina toisten edessä:( Ei taida auttaa muu kuin lopettaa taas muutamaksi vuodeksi yhteydenpito kokonaan,harmi vaan lasten kannalta:(

Yhteistyössä