Käytkö sinä ostoksilla Tallinnassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En käy. Täältä menee melkein päivä ensin Helsinkiin, Tallinnan reissu ja päivä takaisin. Kotimaan matkailu on kallista, joten pelkästään halpojen ostosten vuoksi ei kannata lähteä.

Hääviinit ja -skumpat käytiin sieltä hakemassa, muuten en ole viitsinyt Tallinnaan lähteä ostoksille. Asun kyllä Helsingissä, mutta ei se nyt ihan yhtä vaivatonta tosiaan ole matkustaa Tallinnaan ja takaisin kuin kipaista tosta äkkiä keskustaan jotain hakemaan.

Käyn mun teinityttöjen kanssa silloin tällöin Tallinnassa shoppailemassa. Kenkiä on ostettu sieltä paljon, samoin kosmetiikkaa, mutta alkoholia ei ole tuotu ollenkaan.

[QUOTE="ghj";26129307]Passi tai henkilötodistus tarvitaan. Harvoin niitä kysytään, mutta multa tarkistettiin viime kesänä.[/QUOTE]

=Viron matkalle EI tarvita passeja.

Ollaan käyty muutaman kerran, ostettu mm. silmälaseja, Birkenstockin työkenkiä, jonkun verran nuorisolle kopiovaatetta (olleet muuten YLLÄTTÄVÄN hyvälaatuisia hintaansa nähden!!) satama-alueen marketeista jne. Ja tietenkin laivalta halpaa olutta :) Viiniostokset hoidellaan yleensä Venäjällä, sieltä saa tosi halpaa ja hyvää kuoharia, harmi vaan että tuontimääräykset ovat aika tiukat. Ja itse asiassa Venäjän olutkin on kyllä hyvää.

[QUOTE="vieras";26129327]=Viron matkalle EI tarvita passeja.[/QUOTE]

No en mä ainakaan sitä riskiä, että sitä passia kysyttäiskin. Olisi hyvin noloa ja mitähän seuraamuksia tulisi? Olisi muutenkin ihan kuset housussa olo ilman passia.

[QUOTE="vieras";26129327]=Viron matkalle EI tarvita passeja.[/QUOTE]

Ei tarvi, mutta virallinen HENKILÖTODISTUS (tai PASSI) ja se ei ole ajokortti tai kuvallinen kelakortti ;)

no ei oo tullu käytyä kovin usein. viime viikolla kävin ja mulle selvis että kotiäitinä vois olla hyvinkin kannattavaa liittyä esim viking klubiin, aika usein kuulemma tulee viime hetken tarjouksia esim 2e päiväristeilyistä. kotona ollessa ois helppo lähteäkin. tosin aika rankkoja päivihän ne on lasten kaa viettää laivalla.. ihan mukavia kauppojahan siellä tuntu olevan, ei tosin kovin halpoja. valikoima ainakin erilainen kun suomessa.

[QUOTE="vieras";26129512]no ei oo tullu käytyä kovin usein. viime viikolla kävin ja mulle selvis että kotiäitinä vois olla hyvinkin kannattavaa liittyä esim viking klubiin, aika usein kuulemma tulee viime hetken tarjouksia esim 2e päiväristeilyistä. kotona ollessa ois helppo lähteäkin. tosin aika rankkoja päivihän ne on lasten kaa viettää laivalla.. ihan mukavia kauppojahan siellä tuntu olevan, ei tosin kovin halpoja. valikoima ainakin erilainen kun suomessa.[/QUOTE]

Miten muka rankkaa lasten kanssa laivalla yksi päivä viettää?
me reissataan 3 lapsen kanssa ja noi laivamatkat on matkan helpoin osuus. Enemmän meidän lapset tuskastuu siellä kaupoilla :D

Yhteistyössä