Käytin kylässä pyyhettä *hyi hitto* :X

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyöööökk!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyöööökk!!!

Vieras
Oltiin kavereilla saunomassa ja lainasin heiltä pyyhettä kun meillä ei ollu omia mukana. Noh laitettiin sitten ne pyyhkeet kuivumaan tuolien karmeille keittöön ja jatkeetiin iltaa. Jäätiin kyläpaikkaan yöksi ja seuraavana aamuna katselin kun talon emäntä otti pyyhkeet tuoleilta ja taitteli ne paikkaan josta oltiin otettu saunapyyhkeet. Kysyin sitten varovasti että eikö nuo pitäisi pestä..hän kertoi että heillä ei pestä kun kerran kuukaudessa pyyhkeet että puhtaitahan ne ihmiset on jotka niihin kuivaa eli käytöstä kuivataan ja sitten käytetään uudestaan. Multa meinas lentää laatta. Mietin vaan miten talon isäntä on vatkannu vehkeitään siihen pyyhkeeseen ennen mun käyttövuoroa ja sitten mä oon kuivannu siihen. Piti käydä kotona piiiitkässä suihkussa... hyi kun karmii vielkäkin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mitä suotta:
Kyllä näkin käytän kylpypyyhkeitäni ainakin viikon.

Nii sinä itse,kyllä mä sen ymmärrän että ne pysyy henk.koht. mutta se että ne on kaikkien käytössä,siis koko perheen tai vieraiden ja kaikki kuivaa sekalaisesti niihin pyyhkeisiin!!

No on kyllä ällöä :x
Vaikka siihen puhtaina kuivataankin ni jäähän siihen ihosolukkoa ja kaikkea.
Ja se on ihan eri asia jos itse kuivaa itsensä samaan pyyhkeeseen useammin kuin kerran kuin että vieraille annetaan kierrätetyt pyyhkeet.

Omia pyyhkeitämme käytämme mekin ilman pesua ainakin viikon, mutta kyllä vieraspyyhkeet pitäisi pestä ! Niin, ja omat pyyhkeet roikkuu naulakossa, ei niitä viikata kaappiin kuin puhtaana. Tuskin kuitenkaan talon isännältä sitä itseään sait, sillä olisit varmaan huomannut pyyhkeissä vaaleat kovettumat...

Tiedän kans pari ihmistä, jotka tekee noin. Ja perustelee kans sillä, että ihmiset on puhtaita kun kuivaa itseensä. :x Sekin vielä menee, että perheen sisällä ei ole niin tarkkaa, mitä pyyhettä käytetään, mutta kun vieraatkin laitetaan käyttämään samoja. Yäk!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän kans pari ihmistä, jotka tekee noin. Ja perustelee kans sillä, että ihmiset on puhtaita kun kuivaa itseensä. :x Sekin vielä menee, että perheen sisällä ei ole niin tarkkaa, mitä pyyhettä käytetään, mutta kun vieraatkin laitetaan käyttämään samoja. Yäk!

Joo ja se haju kun sitten kävin nuuskaisemassa niitä pyyhkeitä siellä kaapissa..hyi oikeesti. Isännän sissijuustot ja ihosolukot...

Panee miettimään että jos esim. olisin ollut saunomassa siellä ja pyyhkinyt vaikka saunatauolla parvekkeelle mennessä hikisen "alapääni" pyyhkeeseen, istua paljaalla piparilla pyyhkeen päällä ja vielä saunan päätteeksi pyyhkiä jalkapohjat.

Seuraavana päivänä joku toinen kylpijä voisi sitten hyvillä mielin pyyhkiä naamansa samaan kohtaan pyyhettä johon pyyhin värkkini. AH MIKÄ AJATUS :D .. öh

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Panee miettimään että jos esim. olisin ollut saunomassa siellä ja pyyhkinyt vaikka saunatauolla parvekkeelle mennessä hikisen "alapääni" pyyhkeeseen, istua paljaalla piparilla pyyhkeen päällä ja vielä saunan päätteeksi pyyhkiä jalkapohjat.

Seuraavana päivänä joku toinen kylpijä voisi sitten hyvillä mielin pyyhkiä naamansa samaan kohtaan pyyhettä johon pyyhin värkkini. AH MIKÄ AJATUS :D .. öh

juuh..kiitos taidan tästä mennä uudestaan suihkuun :D

Vieraiden pyyhkeet laitan kyllä heti pyykkiin, mutta oma perheen kesken ei olla niin kauheen tarkkoja. Kätetään samoja pyyhkeitä noin vikonverran, sit laitetaan pesuun.
Tietty jos on menkat niin silloin pyyhe menee heti käytön jälkeen pyykkiin

nohyistna :x

ok, meillä on saunavieraita jotka käy säännöllisesti ja heidän pyyhkeitään ei heitetä heti kerran käytön jälkeen pyykkiin, mutta ei tosiaan kaappiinkaan... vieraiden omissa nauloissa odottavat seuraavaa käyttökertaa ja muutaman käytön jälkeen ne menee pyykkiin.

Että yhteinen vieraspyyhe... no hyi olkoon!

Ei voi olla totta, että jossain tehdään noin!!! Ylipäätään, että samaa pyyhettä käytetään.. Omat pyyhkeet ja pesu kerran viikossa, vieraspyyhkeet tietenkin aina käytön jälkeen.

Yöks. Mää ymmärrän, jos samalla ihmisellä on muutamia kertoja sama pyyhe, mutta en, että kaappeihin laitetaan "puhtaana" ja sitten näitä mahdollisesti tarjotaan toisillekin vieraille.. Puhdas pyyhe sitä pitää olla tai sitten sama pyyhe, johon ennenki itse pyyhki..

Hyyyi oksu! :D Kotona meillä menee pyyhkeet iloisesti sekaisin, mutta pestään toki usein. Olisi niiin ällöttävää kuivata jonkun vieraan "vehjepyyhkeeseen", ties mitä karvoja sieltä saisi suuhunsa. :O Minulla on aina reissussa oma pyyhe mukana, kaverille saunailtaan lähtiessä voi ottaa vaikka ihan pikkupyyhkeen mukaan kassiin. Örks.

Yhteistyössä