Käytetyn tavaran/vaatteiden hinta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Pakko taas avautua, yhdellä kirppiksellä myydään vaunuja/rattaita joiden hinta ollut uutena n.1100€, nyt niistä melkein kolme vuotta köytetyistä pyydetään 700€.

Mikä logiikka siinä on että myyjälle jää UUSIEN rattaiden käyttöhinnaksi 400€ ja ostajalle KÄYTETTYJEN hinnaksi tuo 700€, eli paljon enemmän?

En ymmärrä. Ja tää sama ilmiö esiintyy niin useassa tuotteessa kirppareilla. Mun mielestä vaan käytetty tavara ei voi maksaa "enemmän" kuin uusi, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Joo, tyhmähän se ei ole joka pyyttää, mutta kuitenkin.

Mä naureskelin eilen kirpparilla kun satuin näkemään sellaisen ikean lelun, jossa kootaan sellaisista muovikupeista torni. Meillä on kotona sellainen ja se maksaa ikeassa 1,99€. Kirpparilla siitä, käytetystä lelusta pyydettiin 7€.

Just katsoin facebookin kirpparilla että jopa on hintaa käytetyillä releillä, kun joku myy kahta haalaria, kahta fleecepukua ja kahta fleecehattua yhteishintaan 250 euroa. Siis ihan käsittämätöntä.

Joistain 3 v. vanhoista rattaista voi tosiaan saada vielä tollaisen hinnan varsinkin jos ovat olleet vähän vähäisemmällä käytöllä, sillä kyllähän seuraava voi tosiaan myydä ne eteenpäin ja saada vaikka 500, jolloin olisi itse maksanut vain 200 niistä.

Kirpparilla pyydetään kyllä useinkin ylihintaa vaatteista sun muista jutuista... ALEstakin saa usein aivan uutta 50% alennuksella tai jopa 75% alennuksella, joten jos joku myy käytettyä vaatetta tai muuta sälää kirpparilla, niin hinta saisi kyllä olla max 80% alkuperäisestä. Ei tee enää mieli käydä kirpputoreilla, kun ihmisillä ei ole mitään suhteellisuudentajua, tai heillä on liikaa tunnearvoa tavaroitaan kohtaan. Kaupasta saa ihan uutta samalla hinnalla, kuin kirpparilta vanhaa.

[QUOTE="Vieras";28889157]Kyllä mun mielestä ihan maksimi mitä maksaisin, olisi puolet uuden hinnasta. Ihan hullua että uutta saa käyttää halvemmalla![/QUOTE]

Tää on kyllä niin naisen muotoilema kommentti :D

Onhan ne törkyhintoja...mutta jäähän siitä sentään se tavara ostajalle. Vaikka ostaja olisikin "saanut käyttää halvemmalla" :D

Yhteistyössä