M
mie
Vieras
voiko käytettynä osatetuista lasten vaatteista tarttua edes teoreettisesti mitään esim. ihosairauksia, syyliä tai jotain muuta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:Kengistä ehkä voiskin saada jotain sientä, vaatteista en usko.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olisin melkein enemmän huolestunut uusista vaatteista. Valmistaessa kun käytetään melkoisia kemikaaleja, ja ties mistä huitsinnevadassa ei välttämättä olla aina niin tarkkoja mitä ainetta käytetään ja kuinka paljon. Ja paljonko sitä jää vaatteeseen.
Mutta vanhoista: Saahan ne pestyä. Varsinkin täyttä puuvillaa, pellavaa yms olevat voi pestä vaikka 90-asteessa jos ei ole painatuksia. (Värit voi haalistua, mutta ei ne kerrasta pahemmin kärsi.) Kengät on ainoa josta olisin enemmän huolissani. Ja aika vähän on yleisiä ihosairauksia, jotka tarttuisivat. Jalkasientä lukuunottamatta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi tsiisus teitä
Ei meidän laps oo ainakaan saanu mitään käytetyistä vaatteista
Kyllä niitä pöpöjä on yhtälailla, jos ei jopa enemmän, kaupassa ostetuista.. ne tulee kaukaa ulkomailta tehtaista, joissa ne on kyllästetty myrkyillä, matkustaa lentokoneissa tai laivoissa tai missä lie, päätyy kaupan hyllylle missä tuhannet ihmiset hypistelee niitä likasilla näpeillään![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olisin melkein enemmän huolestunut uusista vaatteista. Valmistaessa kun käytetään melkoisia kemikaaleja, ja ties mistä huitsinnevadassa ei välttämättä olla aina niin tarkkoja mitä ainetta käytetään ja kuinka paljon. Ja paljonko sitä jää vaatteeseen.
Mutta vanhoista: Saahan ne pestyä. Varsinkin täyttä puuvillaa, pellavaa yms olevat voi pestä vaikka 90-asteessa jos ei ole painatuksia. (Värit voi haalistua, mutta ei ne kerrasta pahemmin kärsi.) Kengät on ainoa josta olisin enemmän huolissani. Ja aika vähän on yleisiä ihosairauksia, jotka tarttuisivat. Jalkasientä lukuunottamatta.
eli parempi ostaa puuvillaista tai pellavaa jotka voi pestä kuumalla vedellä. Oon kuullut uusista vaatteista, että varsinkin ulkoiluvaatteet käsitellään jollain vaarallisella aineella (likaa hylkivät ja vedenpitävät vaatteet).
Alkuperäinen kirjoittaja mie:mitä värikkämpi vaate, sitä enemmän myrkkyjä mahdollisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:eli parempi ostaa puuvillaista tai pellavaa jotka voi pestä kuumalla vedellä. Oon kuullut uusista vaatteista, että varsinkin ulkoiluvaatteet käsitellään jollain vaarallisella aineella (likaa hylkivät ja vedenpitävät vaatteet).
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mie:eli parempi ostaa puuvillaista tai pellavaa jotka voi pestä kuumalla vedellä. Oon kuullut uusista vaatteista, että varsinkin ulkoiluvaatteet käsitellään jollain vaarallisella aineella (likaa hylkivät ja vedenpitävät vaatteet).
Löysinpäs linkin:
http://www.wwf.fi/ymparisto/vaaralliset_kemikaalit/kemikaalien_haitat/kemikaalit_niiden_kaytto.html
Suosittelen lukemaan, jos asia kiinnostaa.