Käytettynä ostettu vai uusi halpa turvaistuin lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa kirjoittamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa kertaa kirjoittamassa

Vieras
Ostaisitko ennemmin käytettynä huutiksesta noin 40 eurolla merkki (Britax, Grago) turvavyöistuimen lapselle, vai samanhintaisen merkittömän uuden? Kuten tämän:

Turvavyötyyny - Biltema

Istuin ei tulisi päivittäiseen käyttöön koska emme omista autoa, mutta kun istuinta tarvitsemme, ajomatka isovanhemmille on pitkä.

Ostaisin käytetyn, mutta pyrkisin löytämään sen tuttavalta, työkaverilta tms jolloin tietäisin jotain kunnosta. Huutiksesta en ihan helpolla ostais, kaikenlaista huijaria liikkeellä.

Tuttavilla ei ole kenelläkään turvavyöistuimia ylimääräisenä koska niiden käyttöikä on niin pitkä. Päiväkodin ilmoitustaululle laittamani ostoilmoituskaan ei ole tuottanut tulosta :(

luottaisin biltemaan tai muihinkin "halppiksiin" onhan nekin eu testit läpässy,tuntemattomalta en ostais käytettyä kun ei oo takuita onko ollu kolarissa. itse ostin cittarista gracon tai britaksen kaukalon 80€ oli kohtuuhintanen

No meillä on just 40 eurolla Britax myynnissä :) huutiksessa..on varmasti ehjä, ei tulis mieleenkään myydä jos ois kolaroitu. Mun mielestä mies laitto liian halvalla, mutta ku kerkes laittaa jo, ootko varannu ton?

luottaisin biltemaan tai muihinkin "halppiksiin" onhan nekin eu testit läpässy,tuntemattomalta en ostais käytettyä kun ei oo takuita onko ollu kolarissa. itse ostin cittarista gracon tai britaksen kaukalon 80€ oli kohtuuhintanen

No jokainen voi autoliiton sivuilta katsoa turvallisuustestejä, onko sillä sit paljon merkitystä onko läpässyt eu testit vai ei, jos törmäystesteissä se kaukalo kumminkin pyörii ympäri autoa ja peräti lentää ulos. Se että se istuin on päässyt eu-testin läpi, ei kyllä tee siitä vielä turvallista. Markkinoilla on myös istuimia jotka ei ole törmäystesteissä pärjänneet kovinkaan kehuttavasti.

Muutenkin mä ostaisin kyllä kunnon turvaistuimen jos ei oo rahasta kiinni, ja ei pitäisi olla jos sen hankinnalla ei ole kiire, voitte säästää. Siihen kolariin ei tarvita kuin yksi ajokerta.

Yhteistyössä