käytäntö tyksissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti67
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti67

Uusi jäsen
28.05.2006
1
0
1
Tietääkö kukaan mitä käytäntöä tyksissä suositellaan perätilan suhteen? Käännetäänkö ja jos ei onnistu, niin kumpaa suositaan: perätilasynnytystä vaiko sektiota? Itsellä huomenna äpkl:lla kontrolli ja vauva perätilassa. Ehkä yrittävät kääntää? Jos ei onnistu, niin sektion haluaisin.

En tiedä virallsita käytäntö, sillä ei ole osunut kohdalle. Kuopuksen kun sain 2005 tuli huone kaveriksi äiti joka oli synnytys salissa ollut 26 tuntii ja synnytti esikoisen perätilasta alakautta. Hyvin oli kuulemma sujunut.

Mielestäni riippuu asia riippuu synnyttäjän lantiosta, näin minulle on sanottu.
Itse en pysty perätilan sattuessa synnyttämään alateitse, kääntöyritys puolentoista viikon päästä. Toivon, että kakkonen tulee isoveljeensä ja kääntyy itse :)
Jos kääntöyritys epäonnistuu tai vauva kääntyy takaisin, on edessä sektio, joka minulla verenohennuslääkityksen takia ei ole paras mahdollinen vaihtoehto. Mutta onhan tässä vielä aikaa...

Tyksissä mukava lääkäri yritti kääntää, mutta turhaan. Koska kyseessä oli ensimmäinen raskaus, niin sain itse päättää synnytys tavan ilman mitään painostusta. Päädyin sektioon ja sain saman tien ajan viikolle 39.

Perätilassa kuvataan lantio ja arvioidaan, mahtuisiko lapsi syntymään alateitse. Itse kai sen saa kuitenkin päättää. Synnytin 2005 esikoiseni perätilassa alateitse (lantion mitat eivät olleet lähelläkään raja-arvoja ja vauva ei ollut "iso"). Synnytys kesti 6,5 tuntia ja meni hyvin. Ulkokäännöstä yritettiin, mutta ei tuottanut tulosta. Sen lisäksi koitin AKUPUNKTIOTA, joka ei sekään auttanut. Akupuntiota suosittelen koittamaan, koska sillä kuulemma kääntyy, jos on kääntyäkseen, eikä siitä ole mitään haittaakaan. Ulkokäännökseen liittyy aina omat riskinsä.

Yhteistyössä