käytännölliset vaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainen vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihainen vieras

Vieras
tuota toista ketjua lukiessanialkoi suivaannuttaa tuo termi käytännöllinen. Mikä tekee gollege- vaatteesta (en edes osaa kirjoittaa sitä...) käytännöllisen? Miksei sama materiaali liivimekkona + body ja sukkikset ole käytännöllinen? Miksi nämä käytännöllisesti lapsensa pukevat valitsevat ne kulahtaneimmat potkarit tai jonkun nukkavierun muumipuvun, tarkoittaako kaunis ja siisti aina epäkäytännöllistä... meillä tytöt käyttää mekkoja, leggareita, neuleita, velourihousuja, trikoopaitoja... siistejä nättejä vaatteita, jotka ei purista, kutise, hankaa, ovat kivoja päällä ja kivan näköisiä, miksi jokainen potkuhousuvauvan äiti katsoo oikeudekseen tuhahdella lastemme pukeutumiselle? joo-o olen tosi väsynyt valvotun yön jäljiltä mut toivottavasti joku ymmärsi sekavan selostukseni alta jutun pointin...

Alkuperäinen kirjoittaja vihainen vieras:
tuota toista ketjua lukiessanialkoi suivaannuttaa tuo termi käytännöllinen. Mikä tekee gollege- vaatteesta (en edes osaa kirjoittaa sitä...) käytännöllisen? Miksei sama materiaali liivimekkona + body ja sukkikset ole käytännöllinen? Miksi nämä käytännöllisesti lapsensa pukevat valitsevat ne kulahtaneimmat potkarit tai jonkun nukkavierun muumipuvun, tarkoittaako kaunis ja siisti aina epäkäytännöllistä... meillä tytöt käyttää mekkoja, leggareita, neuleita, velourihousuja, trikoopaitoja... siistejä nättejä vaatteita, jotka ei purista, kutise, hankaa, ovat kivoja päällä ja kivan näköisiä, miksi jokainen potkuhousuvauvan äiti katsoo oikeudekseen tuhahdella lastemme pukeutumiselle? joo-o olen tosi väsynyt valvotun yön jäljiltä mut toivottavasti joku ymmärsi sekavan selostukseni alta jutun pointin...

sama asia tuli mieleen ku luin sen varmaan sam,an jutun ku sinäki... on meilläki velour puvut kovassa käytössä ja hyvin meijän lapset niissä liikkuu....

Mäkään en oo koskaan ymmärtänyt, miksi kulahtanut college/trikooasu olisi KÄYTÄNNÖLLISEMPI kuin nätti, pehmeästä ja joustavasta materiaalista tehty mukavan tuntuinen asu =)

Potkuhousuthan ovat pienellä oikeasti hankalia. Kun ruoka tai puklu leviää, pitää kaikki vaatteet vaihtaa.

College on collegea vaikka olisi mekoksi tehty. Niitä on erilaisia - fiinimpiä ja perusvaatetta. Minä ostan ilmeikkäitä college-vaatteita....

tarviiko se olla juuri kulahtanut että se on käytännöllinen? Mekkoja en omalla tytöllä käyttänyt ennen oppi kunnolla kävelemään, kokeilin kyllä mutta minusta ne oli lapselle hankalia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tarviiko se olla juuri kulahtanut että se on käytännöllinen? Mekkoja en omalla tytöllä käyttänyt ennen oppi kunnolla kävelemään, kokeilin kyllä mutta minusta ne oli lapselle hankalia.

meillä on konttavallakin käytetty mekkoja, kun on edestä riittävän lyhyt helma, ettei ole tiellä. Kaksivuotias taas ei suostu housuja pitämään kuin kiristämällä ja uhkailemalla, ainoastaan yhdet farkut joissa on strasseja suostuu laittamaan kun ne on prinsessafarkut...
Tuleeko nyppyyntyneissä potkareissa oleileville vauvoille koskaan prinsessaikää ja miten äidit siihen suhtautuu...? =)

Ei mun mielestä käytännöllinen tarkoita kulahtanutta.

Mun kielessä käytännöllinen on helposti päälle puettava( myös lapsen itsensä ) - on se sitten collegeasu tai liivimekko, kestää 60 pesun ( ei tarvitse miettiä mitä mihinkin koneelliseen + materiaali mikä kestää 60 on mun mielestäni parempaa) eikä tarvitse mitään erikoispesuja yms 'varomista'.
Mekot ei olleet käytännöllisiä niinkauan kun tyttö ryömi tai konttas- kävelemään opittua kyllä.

Meillä käytettiin potkareita paljonkin, ja nyppypotkarivauvalle tuli myös se prinsessaikä ;)
Ja meidän muksut kun puklas- niin kaikki meni vaihtoon- oli potkarit tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieeras:

meillä on konttavallakin käytetty mekkoja, kun on edestä riittävän lyhyt helma, ettei ole tiellä. Kaksivuotias taas ei suostu housuja pitämään kuin kiristämällä ja uhkailemalla, ainoastaan yhdet farkut joissa on strasseja suostuu laittamaan kun ne on prinsessafarkut...
Tuleeko nyppyyntyneissä potkareissa oleileville vauvoille koskaan prinsessaikää ja miten äidit siihen suhtautuu...? =)

On meille ainakin tullut prinsessa-ikä, vaikka on potkareissa alle vuoden ikäisenä kulkenut, vaikka ne ei kyllä olleet kulahtaneet :) ja tyttö on hyvin tarkka mitä päälleen laittaa. Oisko sitten saanut traumoja noista potkareista:)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Ei mun mielestä käytännöllinen tarkoita kulahtanutta.

Mun kielessä käytännöllinen on helposti päälle puettava( myös lapsen itsensä ) - on se sitten collegeasu tai liivimekko, kestää 60 pesun ( ei tarvitse miettiä mitä mihinkin koneelliseen + materiaali mikä kestää 60 on mun mielestäni parempaa) eikä tarvitse mitään erikoispesuja yms 'varomista'.
Mekot ei olleet käytännöllisiä niinkauan kun tyttö ryömi tai konttas- kävelemään opittua kyllä.

Hih, kiva aihe :D Käytännöllisyydestä yksi osa on käytön helppous, eli aamuäreä puhui täyttä asiaa mainitessan tuon pesun helppouden. Ei tarvitse pyykkipäivänä erotella kymmeneen pinoon jos mitäkin härpäkettä, vaan kaikki värilliset rumpuun ja kuuskybää asteita.

Hameita en konttaajalla minäkään käytä kuin juhlissa. Hame alle vuoden ikäisellä = epäkäytännöllinen

Alkuperäinen kirjoittaja vieeras:

On meille ainakin tullut prinsessa-ikä, vaikka on potkareissa alle vuoden ikäisenä kulkenut, vaikka ne ei kyllä olleet kulahtaneet :) ja tyttö on hyvin tarkka mitä päälleen laittaa. Oisko sitten saanut traumoja noista potkareista:)

no teillä varmaan ei olla sitä "nyppypotkarityyppiä" mitä tarkoitin... Potkareitakin on tosi nättejä enkä atrkoittanut sitä vaatekappaletta itsessään vaan sitä viimeisen päälle virttynyttä ulkonäköä joka on ah niin käytännöllinen ja ainoa oikea tyyli antaa lapsen olla lapsi...

esim. Lindexillä ja H&M.llä on melkein kaikissa lastenvaatteissa tuo kyyskymppinen pesu ja rumpukuivaus sallittu, se on mun mielestä sitä käytännöllisyyttä... Osta edullisesti, käytä pese, ei tarvi silitystä...

Yhteistyössä