käynnitys kalvojen puhkaisulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hensu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hensu

Vieras
Huomiseksi määrättiin viikolla 38+3 käynnistys kalvojen puhkaisulla. Edellinen leikattu kiireellisellä sektiolla. Onko kenenelläkään kokemuksia, mihin varautua?

Hensu

Kiitokset etukäteen

Minulla käynnistettiin kuopuksen synnytys kalvojen puhkaisulla. Pari tuntia siitä laitettiin tippa käteen ja oksitosiinia tippumaan. Muutamassa tunnissa supistukset muuttuivat helvetin kipeiksi. Ja kuten etukäteen arvasin, myös tämä käynnistykseni (esikoisen syntymä myös käynnistettiin) päätyi kiireelliseen sektioon.

Mulla 2 kalvojen puhkaisu synnytystä... Molemmista VAIN hyviä kokemuksia! Tiedettiin missä mennään... Sain puudutusta ja molemmat synnytykset TÄYSIN KIVUTTOMIA!!!!!!!!!!!! Uskokaa tai älkää... Mutta "hymyssä" suin sain ponnistaa, kun kipua ei tuntunut... Vain siinä vähän, kun vauvan pää oli tulossa. Mutta se oli minuutin kestävä vihlaisu...

Onnea matkaan! :flower:

Tämä meitin pikkukakkosen synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla (Tosin pari päivää aiemmin oli yritetty tipalla ja sitä edellisenä päivänä tabuilla). Kalvojen puhkaisu tehtiin klo 10, klo 11 olin superhyperkipeä (tästä lasketaan synnytyksen alkaneen), sitten sopivat kivunlievitykset, puolessatoista tunnissa paikat räjähtivät auki, sain luvan ponnistaa, mutta kohtupa lopetti toimintansa. Niin kävi myös esikoisen synnytyksessä.. Puoli tuntia suppareita houkuteltiin takaisin ensin nenäsuihkeella ja sitten tipalla. Yhden aikaan tunsin vihdoin ponnistamisen tarvetta ja vauva syntyi toisella ponnistuksella. Hirmuisen kipeää teki, mutta eipä sitä kärvistelyä tarvinnut kauaa kokea.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 14:01 ä-78 kirjoitti:
Mulla 2 kalvojen puhkaisu synnytystä... Molemmista VAIN hyviä kokemuksia! Tiedettiin missä mennään... Sain puudutusta ja molemmat synnytykset TÄYSIN KIVUTTOMIA!!!!!!!!!!!! Uskokaa tai älkää... Mutta "hymyssä" suin sain ponnistaa, kun kipua ei tuntunut... Vain siinä vähän, kun vauvan pää oli tulossa. Mutta se oli minuutin kestävä vihlaisu...

Mullakin on 2 kertaa puhkaistu kalvot... Tosin just ennen ponnistusvaihetta... Mutta piti vaan sanomani, että kukaan ei mua usko kun kerron, että synnytykset olivat kivuttomia ja helppoja...
Mutta se on totuus! On meitäkin täällä muiden joukossa. :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 14:01 ä-78 kirjoitti:

Siis mullakin on 2 kertaa puhkaistu kalvot. Tosin just ennen ponnistusvaihetta... Mutta ei mitään kipuja synnytyksessä ollut, paitsi kakkosesta kun suppari loppui just kesken kun pää oli puoliksi ulkona. Se ei ollu kiva tunne. Mutta kukaan ei meinaa mua uskoa kun kerron kivuttomista synnytyksistäni. Mutta kyllä meitä siis on!
:wave:

Yhteistyössä