Käynnistys rv38 koska vauvan kasvu hidastunut,kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiqustiina

Vieras
haluaisin kuulla kokemuksia käynnistykseen joutumisesta syynä että vauva ei kasva tarpeeksi mahassa. onko vauvan synnyttyä selvinnyt mikä on saanut kasvun hidastumaan yht äkkiä?
nyt menossa rv 36 ja kahden viikon päästä sitten kontrolli vauvan kasvusta.
lääkäri sanoi että jos vauvan kasvu on vieläkin hidasta tuolloin joudutaan miettimään käynnistystä.
taustana : aluksi mentiin yläkäyrillä mutta sitten tipahdettiin alas yks kaks . rv28 painoarvio oli n.1,2kg
rv 33+4 1,8kg
rv35 2,3kg

taustalla on myös erilaisia hoitoja (mm.keuhkoveritulppaan) minulla joten mietin olisiko ne se oikea syy vauvan painokontrolleihin,koska tuntuu ettei lääkäreiltä saa suoraa vastausta ikinä mihinkään. :ashamed:

en oo mikään asiantuntija, mutta sukulaisellani vauvan kasvu hidastui viimeisillä raskausviikoilla, kun istukka ei enää toiminut entiseen malliin ja siksi käynnistys oli oikea päätös heidän kohdallaan. Lapsi oli syntyessään isoveljeensä verrattuna hieman riutuneen oloinen. Nyt 1-vuotiaana hieman lyhyempi kuin muut sisaruksensa (jotka hyvin pitkiä), mutta TÄYSIN TERVE! :)

Eli siis pointtini oli, että ainakin yksi syy on istukan toiminta. Äiti oli itse aavistanut, ettei kaikki ole kunnossa, kun vauva liikkui yhtäkkiä hyvin vähän ja masu ei jatkanut kasvuaan, mutta joutui itse väen vängällä vaatimaan tutkimuksia, kun kahdesti käännytettiin ensiksi kotiin.

Istukan ongelmat oli syynä meilläkin. Rv 37+0 huomattiin esikoisesta että kasvu oli huomattavatsi hidastunut, lapsivesi liki loppu ja napanuoran virtaukset heikot. Perätilankääntöyritys muuttuikin sitten kiireelliseksi sektioksi.

Yhteistyössä