Käynnistyksestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -molla-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-molla-

Jäsen
19.01.2005
31
0
6
Osaakos joku ehdottaa/arvailla mitä mulla on edessä... Kun esikoiselta alkoi aikoinaan tiputella lapsivettä, niin mentiin synnärille ja sain sellasen tabletin murusen suuhun jolla käynnistettiin supistukset. Ne varmaan alkoi n. 1-2 tuntia siitä tabun ottamisesta. Vajaa 7 tuntia kesti koko synnytys.

Jos tämä kakkonenkin nyt sit käynnistetään, kun on ollu sellanen puhe, Niin voinko olettaa että supistukset alkaa tältäkin yhtä nopeasti? Vai onko ihan synnytyskohtaista..et voiko tällä kakkosella käynistely sit kestääkkin vaik monta päivää? :/ En tiiä millä konstin tämä kakkonen käynnistetään, tabuilla, tipalla vai millä, mut uteliaisuuttani kyselen...

Millä teillä muuten on aloitettu käynnistys? Tabuilla, tipalla vai millä? Mikä sen ratkaisee millä konstin synnytys käynnistetään?

Kertokaahan kokemuksia!!!

moi molla,
luulis, että se toinen tulee samoin kuin edellinen tai nopeemmin.

miul on käytetty nuo kaikki mainitsemasi käynnistyskikat, tabuilla alettiin, mut niitä laitettiin kohdunkaulalle.
kalvojen puhkasu ei sattunut lainkaan ja tippa pantiin vähän myöhemmin kyytipojaksi.

Synnytys oli se sitten käynnistetty tai itsestään alkanut on aina yksilöllinen, eikä varmuutta sen kulusta voi etukäteen sanoa. Yleensä toinen synnytys on nopeampi kuin ensimmäinen. Käynnistystapa taas määräytyy tilanteen mukaan, eli siis kohdunsuuntilanne yms.

Mulla käynnistetiin tipalla, ku vedet oli menny puoli vuorokautta sitte ja omat supparit heikenty aina levossa ollessa. Lisäks olin jo valmiiks ollu menossa samana päivänä käynnistykseen osastolle, joten päätettiin sit tipalla käynnistää eikä ootella omien supistusten voimistumista.

Mun mielestä käynnistetty synnytys oli helppo, koska oli niin nopee. (Esikoinen kyseessä ja synnytyksen kesto 3 h 50 min.) Kivut oli kyllä kovahkot, koskapa mulla ei epiduraalikaan auttanut, eikä kohdunkaulanpuudutusta keretty laittaa, ku aloin jo ponnistaan. Mutta hetken se vaan kesti loppujen lopuks.

Mutta mulla tosiaan hyvin alkoi säännölliset supistukset, ku tippa laitettiin ja homma eteni hyvin siitä lähtien ilman mitään ongelmia. Ei jääny kammoa. ;)

Yhteistyössä