käynnistyksestä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa

Vieras
millon käynnistävät tipalla ja millon pillereillä?? te joilla käynnistetty niin miten meni?? kauanko kesti ?? ja jos olitte aiemmin synnyttäneet normaalisti niin oliko käynnistyksessä supparit kivuliaampia kuin normaalissa synnytyksessä?? :) itellä olis ensi viikolla käynnistys jos ei pikkunen nyt sitte parissa päivässä lähde ite tulemaan :/

Riippuu varmaan kohdunsuun tilanteesta tuo käynnistys. Joillakin lähtee pelkällä kalvojen puhkaisulla, joillakin pillerit ei toimi moneen pvään.
Mulla pillereiden kans käyynistetty, 19h kesti, joista 10 salissa. Minun mielestä käynnistetyllä ja spontaanisti alkaneella ei juuri ollut eroja. Ja kivunlievitystähän on, joten ei ainakaan sen puoleen pidä huolehtia =)

Kolmas lapseni syntyi käynnnistyksellä yliaikaisuuden vuoksi. Tilanne oli suht epäkypsä, joten sain ensin yhden cytotecin, muutaman tunnin päästä lääkäri tsekkas tilanteen ja koska oli kypsynyt, puhkaisi kalvot --> saliin. Uhkailivat laittavansa jossain vaiheessa tipan, mutta eivät ehtineet (lapsen pitää syntyä tietyssä ajassa vesien menosta, siksi nopeuttavat usein tipalla). Synnytys kesti noin kolme tuntia.

Kivuista... Ekaan synnytykseen en voi verrata, koska siinä sain epiduraalin. Käynnistetty oli kuitenkin kivuliaampi kuin toinen synnytys, mutten tiedä, mistä johtui. Kokonaisuutena kuitenkin positiivinen kokemus. =)

Kyllähän ne supistukset on kivuliaammat, kun on käynnistetty synnytys. Mutta jokainen ihminen on tietysti oma yksilönsä. Nopeammin alkaa synnytys edistymään käynnistyksellä. Itselläni käynnistettiin oksitosiinitipoilla, joita lisättiin, että saadaan enempi supistelemaan. Ja kannattaa pyytää epiduraali, se vie kivut lähes kokonaan pois.

Hyvää jatkoa sinulle ja jaksamisia!! :)

mulla käynnistettiin pillereillä(kaks viikkoa aijemmin jouduin osastolle kun kalvoon tuli reikä ja lapsivedet tihkui) eka pvänä tapahtunu mtn toka pvänä uusiks, aamupäivällä laittoivat lääkkeen, ja illalla klo 18 eka supistus siitä 8h ja poika sylissä. tosi kipeät ja rajut supistukset oli ainakin minulla. tosin synnytin viikolla 34 että kohdunkaula ei ollut edes pehmennyt tai lyhentynyt, se kävi kaikki tuossa kahdeksassa tunnissa.

Mulle laitettiin yks pilleri ja rönkittiin niin sillä lähti käyntiin. Aamulla yhdeksältä laitto pillerin ja ilta kymmeneltä poika syntyi. Synnytyssalissa puhkasivat vielä kalvot ja laittoivat tipan. Ei jääny traumoja ja lähtisin koska vaan uudestaan synnyttämään! Lähtötilanne taisi olla sellanen, että kaulaa oli jäljellä pari senttiä ja sormelle olin auki. Voi olla, että muistan väärin :)
Tsemppiä!

Miulla käynnistettiin synnytys viikoilla 41+1. Puolenpäivän aikaan annettiin puolikas tabletti jotain ainetta (ei hajuakaan mitä) ja aika pian alkoi supistukset. Puolenyön aikaan mentiin saliin ja kohdunsuu 3cm auki. Ihon hiton kipeetä teki jo. Sain ediduraalin ja oksitosiinitipan, tosin en muista kumpi tuli ensin. Lapsi syntyi aamulla kahdeksan kieppeillä. Aika kypsä tilanne oli jo ilmeisesti, kun se puolikas tabletti sai synnytyksen käynnistymään, ja ennen käynnistystä kohdunsuu oli sormelle auki.

Meillä oli tuon tytön kanssa "kiireellinen käynnistys". Kalvot puhkaistiin ja odotettiin tunti, josko supparit alkais itsestään. Ei alkanut, joten tippa laitettiin ja oksitosiinin määrää nostettiin aika vauhdilla, jotta koko homma etenisi nopeasti. Kalvojen puhkaisusta meni reilut kuusi tuntia ja tyttö syntyi. Koko aika oltiin salissa. Tyttö on esikoinen, joten ei ole mihin verrata, mutta momilta olen kuullut, että oksitosiinilla aikaan saadut supparit olis kivuliaampia kuin luonnostaan tulevat.

mulla oli viiko sitten kohdun kaulaa 2 cm ja oli pehmeä ja kiinni sama tilanne oli rv 38 synnytystapa arviossa.. nyt rv 41+5 ja luulenpa että viikossa tuskin on mitään tapahtunut.. lieneekö sitten käynnistävän pillereillä?? :) voi vitsi että jännittää :) vaikea kuvitella että ehkä ens sunnuntaina olis jo pikkunen maailmassa :)

Yhteistyössä