Käynnistyksen aikaistaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Mulle on siis varattu käynnistykseen aika maanantaiksi Kättärille ja eilen oli ya-kontrolli. En sitten saanut siellä sanottua kaikkea mitä piti ja hiljaa hyväksyin käynnistyspäiväksi tuon maanantain (Kättärillä taitaa olla yleinen perjaate tuo 42+1). Kuitenkin nyt viikoilla 41+6 alkaa olla olo jo aivan kamala; koko ajan on pää, selkä tai maha kipeänä eikä nukkumisesta tule mitään (varmasti monille tuttua). Eilen itkin koko päivän kontrollin jälkeen, ettei tästä tule mitään ja kaikki menee pieleen. Päivä päivältä pelkään synnytystä enemmän ja varsinkin "yliajalla" pienikokoisena. Olen aivan hysteerinen, en pysty enää tekemään mitään ajattelematta, mikä menee pieleen tms. En ehkä muuten niin pelkäisi, mutta meillä on perheen kaikki naiset joutuneet käynnistelemään parikin päivää joten en usko olevani ainoa poikkeus. Eli synnyttäisin "vasta" 42+"paljon yli".
Varsinainen kysymys onkin se, että jos soitan sinne Kättärille ja kerron tilanteestani niin, olisiko mahdollista käynnistää jo tänään tai huomenna. Tietääkö joku, kuinka tarkkoja ovat tuossa 42+1, jos kaikki on hyvin paitsi äiti (henkisesti)? Ja vaikka se on vain päivä, niin mulle se toisi suuren avun.

Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Varsinainen kysymys onkin se, että jos soitan sinne Kättärille ja kerron tilanteestani niin, olisiko mahdollista käynnistää jo tänään tai huomenna. Tietääkö joku, kuinka tarkkoja ovat tuossa 42+1, jos kaikki on hyvin paitsi äiti (henkisesti)? Ja vaikka se on vain päivä, niin mulle se toisi suuren avun.

Mulla kaikki oli hyvin, ja vauvalla samaten, ja käynnistettiin olosuhteiden takia 39+0. Mutta sain keskustella lääkärin kans kasvotusten. Voithan sä soittaa ja kysyä tilannetta, et mahtuuko käynnistykseen, mut epäilen, kun aika on jo parin päivän päästä... Voimia :hug:

Pitäs yrittää saaha se suu auki silloin kun käy lääkärillä, jopa aikuisen hysteerisen naisen.
Voithan sinä sinne yrittää soittaa. Mistä me tiedetään, miten suopeita ne ovat vkl-käynnistyksiin, jotka voivat viedä lääkäriltä ja hoitajalta koko viikonlopun ja vielä yhden synnytyssalin, sillä käynnistetyt synnytykset voivat kestää sen 2 vrkl.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:

Mulla kaikki oli hyvin, ja vauvalla samaten, ja käynnistettiin olosuhteiden takia 39+0. Mutta sain keskustella lääkärin kans kasvotusten. Voithan sä soittaa ja kysyä tilannetta, et mahtuuko käynnistykseen, mut epäilen, kun aika on jo parin päivän päästä... Voimia :hug:

ei viikonloppusin taieta käynnistellä ilman todella merkittävää ja akuuttia syytä,,

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Pitäs yrittää saaha se suu auki silloin kun käy lääkärillä, jopa aikuisen hysteerisen naisen.
Voithan sinä sinne yrittää soittaa. Mistä me tiedetään, miten suopeita ne ovat vkl-käynnistyksiin, jotka voivat viedä lääkäriltä ja hoitajalta koko viikonlopun ja vielä yhden synnytyssalin, sillä käynnistetyt synnytykset voivat kestää sen 2 vrkl.

Tai muutaman tunnin ;)

Epäilinkin tätä, että ei aikaisteta varsinkaan viikonloppuisin. Ehkä kuitenkin soitan sinne, vaikka useinkaan ne jotka vastaavat eivät voi tehdä asialle mitään. :( Ei vain ole kiva mennä käynnistykseen kolmen päivän itkuputken jälkeen, käynnistellä pari päivää ja kipujen kautta saada vauva maailmaan. Tällä hetkellä ei edes yhtään helpota tieto, että saa pienen, kun se on jo niin kauan ollut mukana.

Yhteistyössä