käykö teidän lapset virpomassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noita

Vieras
palmusunnuntaina?vai sit pääsiäis lauantaina?...ajattelin viedä meidän 1v virpomaan sukulaisille:D kahtookohan ne et äiti on vaan kerjuulla:Dlaitan sille noita vaatteet ja naamaan pari pisamaa:D

Ei käy meistä se on kerjäämistä, ei me myöskään avata trulleille ovia.
Meni hermot lopullisesti muutama vuosi sitten, ovella oli 2, 15v poikaa virpomassa keskellä viikkoa.

mä ajattelin että voitais lähteä, meidän 2v., vauva, minä, mun pikkusisko (17v) ja hänen kaveri. siis me vauvan ka oltais lähinnä taustajoukkue(koska en uskalla päästä meidän 2v mun pikkusiskon kA kahdestaan)

Täällä Etelä-Karjalassa me noudatamme perinnettä, jonka mukaan palmusunnuntaina virpovataan, siis lapset, (aikoinaan myös esim. äidit virpoivat lapsia ja kotieläimiä(!)), eivätkä pukeudu miksikään trulleiksi.Menemme tutuille, eli siis mummolaan, isomummolaan, kummeille jne. Monissa osissa Suomea on sekoittunut Karjalasta tullut virpomisperinne, jossa tuttuja virvotaan ja Länsi-Suomesta tullut trulliperinne, jossa noidat liikkuvat talosta taloon. Trullihan oli aikoinaan pelätty satuhahmo. Minä kannatan ehtaa virpomisperinnettä, ja noudatan samaa myös itseäni virvottaessa, eli tutut lapset sovitusti virpomaan, eikä mitään ovelta ovelle kiertelyä.

Lapset menevät sitten, kun osaavat omatoimisesti kiertää paikasta toiseen, eivätkä tarvi taustatukea.
Muuten tulee kerjäysmaku.

Ja palmusunnuntaina tottakai.

[QUOTE="pöö";23562760]Ei käy meistä se on kerjäämistä, ei me myöskään avata trulleille ovia.
Meni hermot lopullisesti muutama vuosi sitten, ovella oli 2, 15v poikaa virpomassa keskellä viikkoa.[/QUOTE]

Siis tässä keskusteltaisiin ihan virpomisesta: Palmusunnuntaina noidaksi pukeutuneet lapset käyvät aamupäivällä ovella heiluttelemassa koristelemiaan oksia ja runoilemassa.

Ehkä on vähän eriasia verrata tätä johonkin teinijätkien keskellä viikkoa tapahtuneeseen häiriköintiin.

Yhteistyössä