käykö tällä palstalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mummi

Jäsen
05.10.2004
81
0
6
Onko tällä palstalla paljonkin isovanhempia, vai nuoretko täällä vain arvostelee meitä?
Itsellä tällähetkellä hoidossa ihana lapsenlapsi, joka nukkuu pienet tirsaleet juuri nyt. Olimme mäessä ja touhusimme ulkona. Vanhemmat ovat jouluostoksilla. Ihana hoitaa pientä kultaa. Onneksi asuvat samalla paikkakunnalla, että näemme usein. Toinen lapsi perheeseen tulee maaliskuulla. On mukava, että voin olla avuksi! =)

No täällä yksi kolmen lapsen mummi. eilen oli tytön vauva hoidossa, kun olivat jouluostoksilla myös. ihana kohta 8kk. tyttö. ja jouluksi odotan pojan perhettä tänne mummilaan joulun viettoon. kiva joulu tulossa, kun on 2 vauvaa, leikki-ikäinen ja vielä oma iltatähti ekaluokkalainen mukana. saa vielä pukkikin piipahtaa kylässä. Kyllä meitä mummejakin vielä tarvitaan, ollaan vaan ylpeitä jälkikasvustamme. :flower: :)

Lapsenlapseni on nyt 10kk. Käveleen lähti 8kk ikäisenä, kovin kerkeevä kaveri. "hoitosuhteemme" alkoi jo vauvan ollessa 9-10 tunnin ikäinen. Sairaalassa syliin saatuani..tuoksut! Pääsin vaihtaan vaipan..vau! Omalle pojalleni aikanaan pääsin vaihtaan ekakertaa vasta viikon vanhana. Pienempänä hoidin enemmän, nyttemmin asuu kaukana joten nähdään harvemmin.
Joulu tule pian! :heart:

Minulla kiva anoppi.Aina auttaa pojan hoidossa kun tarvitaan,mutta osaa myös kieltäytyä kun omia menoja.
Ottaisi varmaan joka päivä jos antaisin,mutta pitää antaa heillekkin oma rauha vaikkeivat sitä myönnä.
Äitini ei isäni vakavan sairauden takia enää uskalla ottaa poikaani(2v)
Voivat joutua lähtemään keskellä yötä sairaalaan.

Ihana lukea näin positiivisia viestejä. Meillä on pukki käynyt jouluisin, vaikka lapset jo kaksikymppisiä :D . Nyt on tosi mukavaa, kun saamme viettää joulun lapsenlapsen 1,5kk vanhan kanssa. Saas nähdä pelotaako pukki vai saammeko kuvan pukin sylissä. Olisitte muuten nähneet omien kakskymppisten naamat, kun pukki tuli ihan yllätten ilman varoitusta eka kerran moneen vuoteen. Siitä tuli sitten ihan tapa, vaikka ei pieniä ollutkaan. Kn lasten riemua saa jouluna katsella, ei muuta voi toivoa. Se on paras joululahja! =)

Mummihan minäkin.
On hyödyllistä lukea täällä nuorten viestejä. Osaapahan olla vähän varovainen ettei loukkaa miniää vaikkapa ostamalla vääriä lahjoja tai käymässä pyytämättä kylässä.
Tosin olen pohojalaasittain kainosteleva muutenkin etten hevin tuppaudu muutenkaan.
Itselläni oli vaikea anoppi. Hän tiesi kaiken ja osasi kaiken oikein. Lapsenlapsiaan ei kuitenkaan koskaan ottanut syliin ( ei siis kertaakaan).

Onko pohojalaaset kainoja? Itse en tunne ainuttakaan kainoa. Olen itse eteläpohjanmaalta kotoisin. Vai oletko ihan pohjoosesta?
Olen jutellut tyttäreni kanssa näistä viesteistä täällä ja olemme yhdessä hämmästelleet moniakin kirjoituksia. Tämä vain osoittaa, että me olemme kaikki niin erilaisia. Meillä tykättäis jos kävisin yllätysvierailullakin, mutta olen vähän saamaton lähtemään. Lahjoista on aina tykätty ja kiitetty. Johtuu, ehkä siitä, että tunnen tyttöni niin hyvin. Miniää ei vielä ole, joten siitä ei ole kokemuksia vielä. Minä en kainostele kysyä, enkä vastata jos kysytään. Reilu keskustelu varmasti auttais useimpiin ongelmiin.

oma anoppini on kuollut, ennenkuin olen tutustunut mieheeni, mutta itse yritän olla anoppina niin, etten tuputa neuvoja vaan annan lasten hoitaa lapsensa itse niinkuin parhaaksi näkevät. tottakai autan, jos apua tarvitsevat, mutta kun pojan perhe asuu toisella paikkakunnalla, niin ei voi käydäkään kylässä niin usein kuin haluaisi. Miniän kanssa kyllä soitellaan puolin ja toisin vähintään viikottain. Tytön lasta näen onneksi useimmin, kun asuvat lähellä, vaan useimmin he käyvät täällä mummilassa, kuin mummi joutaa kyläileen siellä. mutta hyvä näin. tsemppiä kaikille mummoille ja anopeille.

Yhteistyössä