Käykääs kattomassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elokuu19
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elokuu19

Aktiivinen jäsen
23.03.2005
3 275
0
36
osotteessa www.Lahjatar.net ja kommentoikaa!
Näin kotiäitinä perustin yrityksen ja tässä tulos.Sivut ovat vielä kesken ja niitä parannellaan koko ajan...mutta kommentteja otetaan vastaan =)

Mamman vanhat kristallit taitaa saada täydennystä,kunhan ensin annan miehen vilkaista.
Muutama löytyy jo ja haluan lisää.
Ehkä saan tulevaisuudessa kokonaisen ryhmän pöydälle kun tarjolla jotain vierailla.
Hyvä juttu. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 13:36 elokuu19 kirjoitti:
osotteessa www.Lahjatar.net ja kommentoikaa!
Näin kotiäitinä perustin yrityksen ja tässä tulos.Sivut ovat vielä kesken ja niitä parannellaan koko ajan...mutta kommentteja otetaan vastaan =)

aivan kauheita, vaikka kristallista pidänkin

Itse tuotteita en kommentoi, joku tykkää, joku ei.
Mutta.
Tosi hitaasti aukeaa kuvat, ja osionn nvaihto siitä vasemmasta laidasta töksähtelee myös :(
Miten onnistuis jos kuvat olis ensin pienempiä, thumbnailina tms. ja klikkaamalla sitten isommaksi..?

Joku tuossa aikasemmin sanoikin, että pienemmällä resoluutiolla.. vois olla toinen hyvä juttu?

Onneva yrityksellesi jokatapauksessa!!! =)

Tuotteita en lähde kommentoimaan kun en ole mikään suuri ko tyylisten tavaroiden ihailija..

Sivut ovat kohtuu amatöörimäisen näköiset, tehty todennäköisesti jollain ilmaisella html-editorilla (älä sano että Word-sivut vaan talletettu html-muotoon..) Kuvat melko raskaita kun nopeallakin yhteydellä avautuvat aika hitaasti. Kirjoitusvirheitä mm. Kauhajoki kirjoitettu pienellä, pilkkuja puuttuu tai ne on väärissä paikoissa ja lauserakanteet hassuja. Ei välttämättä kannata aloittaa lausetta mutta-sanalla.

Saitin nimen voisi laittaa esille muuallekin kuin osoitteeseen, muutenkin vielä on runsaasti viilaamista. Kannattaisi myös tehdä joku valmis formi tilaamiseen, minulta ainakin menisi hermo jos pitäisi sähköpostiin alkaa copy-pasteamaan miljoona eri koodia.

Plussaa kohtuullinen selkeys ja viitseliäisyys ainakin yrittää.

Ja kannattaa muistaa, kukaan ei löydä sivuillenne ellette sitä mainosta jossain.

Yhdyn täysin Marin kommentteihin. Tuotteet eivät ole minun makuuni, mutta sillä ei liene tässä merkitystä, koska asiakkaita
löytyy varmasti, ei kaikilla voi olla samanlainen maku..

Oikeinkirjoitus on sen sijaan erittäin tärkeää, tulee "halpa" ja
epäammattimainen vaikutelma, kun tekstiä ei ole kirjoitettu
oikeakielisyyttä noudattamalla. Erityisen tärkeitä yhdyssanat
sekä pienet ja isot kirjaimet, tarkkuutta niissä! Jos olet epävarma,
pyydä, että joku tarkistaa tekstisi.

Sivut ovat hieman "alkeelliset" mutta jostainhan sitä on aloitettava. Kannattaa kehittää ulkoasua kuitenkin houkuttelevammaksi. En löytänyt linkkiä etusivulle, selkeä ja näyttävä etusivu olisi myös hyvä. Tekstiä kannattaa luettaa tosiaan jollakin tutulla ennen nettiin laittamista. Itse voi olla sokea kirjoitusvirheille. Ekaa versiota nyt tuskin kannattaa laittaakaan suoraan nettiin vaan antaa hautua jonkin aikaa mielessään, "paperilla".

Lisäksi tuli mieleen, että ehkä olisi hyvä myös laittaa mitat/koko joko kuviin tai erikseen taulukoksi. Harvempi ostaa esim. maljakkoa tietämättä minkä kokoinen se on.

Tsemppiä uuteen yritykseen!
:hug: :flower:

Mua ainakin häiritsi tuo tilaus-sivulla oleva teksti riita-asioista. Tulee vaikutelma, että tilaaminen tuottaisi jotain hankaluuksia puolin ja toisin...
Siitä ei kyllä varmaan ole kyse..
Ja myös mun mielestä oikeinkirjoitukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Esim. tilaa 200e, jne.. Siihen voisi laittaa: 200e:lla..
Okei, okei, olen nipo tälläisissä asioissa :laugh:

Mutta iso + , sulle viitseliäisyydestä ja rohkeudesta =)

Yhdyn näihin edellisiin näissä kommenteissa eli ystävällisesti neuvon sinua että: tarkista tai tarkistuta jollakin kirjoitus jotta se näyttäisi "fiksulta".

Onnea kovasti yrityksellesi :flower: . Oletko nikkisi mukaan 19- vuotias?

Kyllä kun luin teidän kaikkien kirjoituksia niin tuntui, että jokainen on kateellinen jos joku jotain yrittää!Tai jollakin on hintaa jotain myydä.Suomalaiset kun on niin kateellista porukkaa...!!!!Hei onnea sun puljulle, kyllä se siitä lähtee pienen alkuhionnan jälkeen, ja kateelliset olkoon mieltä mitä tykkää, ja sitäpaitsi, kristalli on upeen näköstä, tietty jos sitä ei ole vara ostaa niin kuka nyt siitä tykkäisi...Meillä sitä riittää kotona ja kaunista on, viimeistelee kodin sisustuksen.Tsemppiä!! ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 23:00 minninen kirjoitti:
Kyllä kun luin teidän kaikkien kirjoituksia niin tuntui, että jokainen on kateellinen jos joku jotain yrittää!Tai jollakin on hintaa jotain myydä.Suomalaiset kun on niin kateellista porukkaa...!!!!Hei onnea sun puljulle, kyllä se siitä lähtee pienen alkuhionnan jälkeen, ja kateelliset olkoon mieltä mitä tykkää, ja sitäpaitsi, kristalli on upeen näköstä, tietty jos sitä ei ole vara ostaa niin kuka nyt siitä tykkäisi...Meillä sitä riittää kotona ja kaunista on, viimeistelee kodin sisustuksen.Tsemppiä!! ;)

Kiitos kivasta palautteesta..piristit kummasti mieltä.Ja mielestäni osuita ika naulan kantaankin!

Nikkini on syntymäpäiväni...eli en ole 19v vaan 25vuotias!(oli pakko tarkentaa :laugh: :laugh: )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 23:00 minninen kirjoitti:

Itseasiassa ap. pyysi käsittääkseni kommentteja noista tuotteista yms. joten en ymmärrä miten ainakaan minun kirjoitukseni olisi loukannut :( . Eipä ole aihetta olla kateellinenkaan sillä kyllä niitä kristalliesineitä löytyy täältäkin ja pidän niistä =) . Minä tartuin lähinnä noihin kirjoitusvirheisiin syystä että olen joskus kymmenisen vuotta sitten tehnyt toimistöitä, ja kun kerran kysyttiin mielipidettä niin tapani mukaan ne suoraan ja rehellisesti annoin ja mielestäni hyvin suppeasti "arvostelin" mitenkään.

Tuota ikää kyselin lähinnä siksi että ajattelin yrityksen perustajan olevan erittäin sinnikäs jos ihan itse 19- vuotiaana perustaa yrityksen, siitä siis hatunnoston olisin tehnyt...onhan toki 25- vuotiaskin nuori ja ansaitsee myöskin tämän hatunnoston että uskaltaa perustaa yrityksen. Sitä en puolestaan ymmärrä että ap. tuntuu ottavan arvostelut itseensä, tosin en väitä etteikö joukossa olisi ollut asiattomiakin kommentteja :/

Onnea toivotan edelleenkin yrityksellesi ap! Luulisi että olisit ilahtunut kuitenkin niistä positiivisista kommenteista ja imenyt niistä voimaa, nyt jää vaan kysymysmerkki otsaan että miksi tämän avauksen teitkään??

Minnisen vastauksen viitaten, yhtään kateellista palautetta en huomannut, sait ihan asiallisia kommentteja, ja kommenttejahan sinä pyysitkin. Kirjoitusvirheet kannattaa todellakin korjata, koska väärin kirjoiteut sanat antavat epäluotettavan ja huonosti hoidetun kuvan yrityksestä (arvelluttaa, onko toimituksissakin vastaavia lipsahduksia). Myynti- ja arkikielet ovat eri asioita. Etusivun "Tilaa 200 ?..." kannattaisi oikoa, koska kukaan ei tilaakahtasataa euroa, vaan kahdella sadalla eurolla.

Itse pidän hillitymmästä mallistosta, joten en tilaisi. Lisäksi kokoelmamme alkaa olla jo täysi. Huomasit varmaan, että sait paljon kannustusta niiltäkin ihmisiltä, joteka eivät tuotteista pitäneet! Yrittäjyys ei ole mitään pilipalileikkiä, joten on hienoa, että olet uskaltautunut hommaan. Tsemppiä jatkoakin varten!

Minniselle vielä, eivät kaikki, joilla ei ole kristalleja, ole köyhiä, ja vähätuloisillakin on kristalleja. Niitä kun tuppaa saamaan mummoilta ja tädeiltä häälahjaksi. Meillä sisustus viimeistellään aivan jollain muulla kuin kirjavilla kristalleilla, mutta jokainen taplaa tyylillään, kuten sanotaan. Ap:lle vielä, ei ole kovin korrektia yhtyä ihmisten mollaukseen yleisellä sivustolla (kateellisia... ne, joilla ei ole varaa....). Ei mahda tehdä hyvää yrityksen imagolle.

Missähän kulkee raja että alkuperäisen pitäisi tästä liiketoiminnasta verotkin maksaa vai onko asiat kunnossa ja maksatko ja pelaako kirjanpito? Tälläset nettikaupat kun epäilyttää

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2005 klo 08:19 miettii kirjoitti:
Missähän kulkee raja että alkuperäisen pitäisi tästä liiketoiminnasta verotkin maksaa vai onko asiat kunnossa ja maksatko ja pelaako kirjanpito? Tälläset nettikaupat kun epäilyttää

Verot maksetaan ja kirjanpito ym toimii ja on ihan laillista tämä toiminta!
Miksi perustaisin ns.laittoman yrityksen ,kun elääkkin pitää!

Ja Nyt on ilmeisesti joku saanut väärinkäsityksen,eikä ole ensimmäinen kerta.PALAUTE ON TERVETULLUTTA ON SE SITTEN POSITIIVISTA TAI NEGATIIVISTA...joskus vain loukkaa jotkut tekstit.Pyydän anteeksi jos olen antanut niin huonon kuvan itsestäni!Ja tuosta kateellisuudesta en niinkään tiedä...ja se on ihan sama mitä siitä puhutaan!Toivottavasti ymmärsitte! :ashamed:

Yhteistyössä