Kävin

Terveisiä maalta

Aktiivinen jäsen
10.07.2004
8 050
0
36
eilen neuvolassa ekaa kertaa. Ja lupasin seuraavan kerran mennä toukokuussa, jos ei voinnissa ihmeitä. Mutta eipä tuo ollu terveydenhoitaja suostuvainen... Ens viikolla on sit labra ja lääkäri ja... ja.... ja...

Laskettu aika on siis toukokuun lopussa....

Se vaan ahdistaa mua ihan tajuttomasti. Mulla on sukurasitusta moniin sairauksiin ja nyt on tiedossa ties mitä seulontaa ja rasitusta. Hyväähän se tarkkailu tietysti vaan tarkottaa, mutta mua se on aina ahdistanut. Ihan hyvässä hengessä siitä terkkarin kans juteltiin (sama ollut siis jo kolmella ekalla), sanoin ettei se ole henk. kohtasta häntä kohtaan... ja ymmärsi sen. No, kai se on lapsen edun nimissä alistuttava tähän normaalikuvioon taas...

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Se vaan ahdistaa mua ihan tajuttomasti. Mulla on sukurasitusta moniin sairauksiin ja nyt on tiedossa ties mitä seulontaa ja rasitusta. Hyväähän se tarkkailu tietysti vaan tarkottaa, mutta mua se on aina ahdistanut. Ihan hyvässä hengessä siitä terkkarin kans juteltiin (sama ollut siis jo kolmella ekalla), sanoin ettei se ole henk. kohtasta häntä kohtaan... ja ymmärsi sen. No, kai se on lapsen edun nimissä alistuttava tähän normaalikuvioon taas...

Ei se alistumista tarkoita. Monet pitää neuvolaa onnena ja autuutena josta kysytään lupa yhteen jos toiseen asiaan ym. Mä sain yhdessä vaiheessa tarpeekseni omasta neuvolasta, mutta kun puhuu asiat selväksi ja päättää itse omista asioistaan ja tekee sen myös selväksi, siellä on kivempi käydä ja saattaa siitä jotain hyötyäkin olla. Läheskään kaikkea ei neuvolassa tiedetä eikä huomata, mutta ei se haitaksi ole että siellä käy.

Yhteistyössä