Kaverit pitää koiria vauvoinaan, miten mun pitäisi käyttäytyä?

• Viestiketjun aloittaja "äitiX3"
  • Ensimmäinen viesti
"äitiX3"
Olen 34 ja kaveripiirissäni on lisäkseni tasan yhdellä lapsia. Hyvillä , lähimmillä ystävilläni on ollut miehet jo kymmenisen vuotta, mutta lapsia heistä yksikään ole vielä saanut aikaiseksi. En tiedä onko kyse lapsettomuudesta vai mistä, aiheesta ei ole koskaan puhuttu. Nyt näistä viidestä ystävästä kolme on hankkinut koiranpennun ja niistä koirista jauhetaan enemmän kuin minä ikinä olen jauhanut vauvoistani.

Facebookiin he kaikki päivittelevät vain juttuja koiranpennuistaan. Mitä ovat tehneet, kuinka ovat käyneet leikkimässä pennun sisaruksen luona, kuinka on nukuttu päikkäreitä vierekkäin... Julkaisevat kuvia koiristaan vähintään kerran viikossa. Kaksi on tilannut valokuvaajan kotiin kuvaamaan koiraansa. Kolmas sai koiransa vasta nyt hetki sitten, mutta on ihan yhtä "hullu", jauhaa vaan koirastaan sitä ja tätä.

Meillä oli sovittu pikkujoulut ja tänä vuonna minä en ole raskaana, kuten tässä viime vuosina on aina ollut tapana. Innolla odotin ystävien tapaamista. Lapsille järkkäsin lastenhoitajan, koska mies on töissä ja nuorimmalle pumppailin tissimaitoa varastoon ja opetin juomaan pullosta, että voin olla useamman tunnin poissa. Sitten ilmoittaa yksi, että ei voi tulla, kun koiravauva on vielä niin pieni. Toinen ilmoittaa, että heillä ei ole koiravahtia ja kolmas menee seuraavana aamuna koiran kanssa johonkin koulutukseen. Että voitaisiinko siirtää pikkujoulut siihen, kun koiravauvat ovat isompia...En itse koskaan ole vedonnut raskauteeni tai vauvoihini, olen mennyt ja ollut sitten vaikka vähemmän aikaa. No just, nyt sitten ollaan kaikki kotona, koska koiravauvat eivät voi olla hetkeä yksin.

Pitääkö minun ihan kohteliaisuudesta ihastella heidän koiriaan, vaikka kaikki ystäväni varmasti tietävät, että en voi sietää koiria? En ole koskaan pitänyt koirista, en ollenkaan. Mua jotenkin ällöttää sellainen lässyttely ja just koiravauvapuheet. Ja kun maailmassa ei ole mitään muuta kuin ne koiravauvat. En minäkään lapsistani koko aikaa jauha, kuten he koiristaan.Vai pitäiskö sitä itse kertoa joka ripuli, uusi temppu tai aivastus ja valokuvata joka ikinen hetki ja laittaa ne facebookiin? Loppuuko tämä koirahulluus koskaan?

no valitettavasti me emme voi määrittää mikä muille on tärkeää...

kyllä se ohi menee/laimenee, mutta täytyy sanoa että mullakin oli meidän koiravauvaa ikävä kun lähdin pikkujouluihin laivalle pari vuotta sitten, ja meidän hurtta oli vasta 12 viikkoa vanha :xmas: en olis lähtenyt ellei meidän äiti olisi tullut koiravauvavahdiksi...

"juups"
Valitettavasti ystäviksesi on siunaantunut sellaisia ihmisiä, jotka "hullaantuvat" koiristaan (ja lapsistaan, jos niitä olisi) ja tekee muut ympärillä hulluiksi. Näitä on melkein joka työpaikalla, niitä jotka eivät kahvihuoneessa puhu mistään muusta kuin lapsistaan tai koiristaan, ja jotka saavat minkä tahansa puheenaiheen käännettyä ko. kohteisiin.

Ei kaikki koiran hankkineet todellakaan ole tuollaisia, kuin ei myöskään kaikki lapsen saaneet. Siinä onkin sitten pohtiminen mikä ajaa ihan tolkun ihmisen tuohon tilaan, ja miten ne ei itse huomaa roimasti yksipuoleistunutta puheenaihettaan.

• Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
Onko ne sun kaverit yksinhuoltajia? Tollaset koiralässyttäjät on vähän sekoja, niiden koirat nuolee niille lautaset puhtaaksi ennen kuin voivat itse syödä niistä. Mulla ei ole mitään koiria vastaan, ainoastaan niiden sekopäisiä omistajia.

"mame"
kyllä meillekin ku lapset meni kouluun ja hankittiin koiranpentu niin puhuttiin et on tullu koiravauva taloon. Anteeks nyt ihan kauheesti mut siitä koirasta oli iloa niin paljon koko porukalle että puhuttiin sen tekemisistä ehkä enemmän ku laki sallii. Mut suomessahan ei saa olla mistään innostunut ja jos onnellisuus hiukan karkaa käsistä niin että sen muutkin aistii niin on vähintään mielenvikanen itsekäs pölkkypää. Onneks tuttavapiirissäkin on lähinnä eläinrakkaita ihmisiä

• Tykkää
Reactions: pienisiili
[QUOTE="äitiX3";27574662]Tänään yksi päivitti tilansa facessa tyyliin: äitin karvainen vauva on vaan niin ihana, love you MURUNEN. Ehkä mäkin alan jauhamaan noista mun lapsista koko ajan.[/QUOTE]

Mä puhun tyttärestä...se toinen tytär

:ashamed:
Osui ja upposi!

Mulla on koirakuvapäivityksiä facessa vähintään 1-2 viikon välein. Tosin! Kummankin koiran kasvattajat asuvat sen verran kaukana, että harvemminpa tulevat näkemään irl.
Viimeiset 2 vuotta mulla on mennyt ihan täysin koiratouhuissa ja jaksan jaastaa koirista vaikka koko päivän. :D

• Tykkää
Reactions: ekavekara3
"Entinen Ksantippa S."
Minulla ei ole koiraa, mutta ymmärrän kyllä paremmin hurtan kuvien laittamisen facebookiin kuin lapsen kuvien esittelemisen siellä nykyisin käyttöehdoin.

Sinänsä jokainen rippunen välittämistä on mielestäni hyvä asia, kohdistuipa se sitten omiin lapsiin, Afrikan lapsiin tai vaikka gerbiiliin.

Jokainen hurahtaa johonkin ja etenkin alussa se voi olla muille välillä rasittavaakin. Luultavasti ajan kanssa vähän rauhottuu vouhotus. Mä oisin iloinen ystäväni/ystävieni puolesta jos joku juttu tekis ne onnellisiksi, ois se sit vaikka tarantella tms. Mut joo, toi ettei pääse pikkujouluihin koiran takia :D. Eikö ne tosiaan ollu parillisia?

"vieras"
No elämä vaan joskus on :LOL:

Mun isosysteri oli joskus lapsettomana niin kateellinen mun äidin antamasta huomiosta mun lapsille että alkoi käyttää äitiä omien karvaisten lastensa vahtina. Siellä se äippä oli yötä kun menojalka kutkutti vaikkakin kotiin tuli yöksi. Eihän lapsia voi jättää yksin yöksi kotiin. Ja jos minä joskus tarvitsin ihan oikeasti lapsen vahtia lapsilleni, niin systeri kulta teki kaikkensa että äitimme juuri silloin oli hänen luonaan hoitamassa näitä karvavauvoja :D

"hmm"
Toi on niin hölmöä. Mulla on pari tuttua, joilla koirat todellakin KORVASIVAT lapset ja mä en tajua sitä yhtään!!!!!! Sit on vielä yksi sellainen, jolla on suurperhe ja kun vauvat loppuivat, koirilla jatketaan. Ei sekään ihan hyvältä kuulosta. Ei auta kuin etsiä fiksumpa ystäviä tai nauttia elämästä itsekseen.

..
työkaveri on yrittänyt hakea saikkua kun hurtalla on tassu paketissa "kun saahan lapsen sairaudenkin takia olla". Kas kummaa, esimies ei suostunut eikä myöskään lääkäri kirjottanut saikkua vaan sanottiin että lomapäivistä tai pekkasista otetaan hurtanhoitopäivät

Yhteistyössä