Kaverit kaikkoaa ennen kuin kerkeää tutustumaan kunnolla edes,syy alkaa selviämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liisa

Vieras
Käyn kerhoissa kahden alle kouluikäisen lapseni kanssa,sekä minulla on yksi tokaluokkalainen. Ihmiset kaikkoaa vaikka olen hyvin sosiaalinen, en puhu pahaa muista ja olen niin sanottu perusnormaali ihminen.
Joku ehkä käy meillä kerran kaks ja häviää. Taidan tietää syyn, eräs lapsuudenystäväni sitä minulle selvitti.

Muut äidit eivät ilmeisesti kestä sitä että täyskestoilen vauvani kanssa, myös itse kestoilen mutta siitä harvemmin puhun. En mitenkään tuo julki vauvanikaan kestoilua, vastailen jos kysytään, muuten en puhu enkä ole moittinut tapaamieni äitien ratkaisuja. Ja toinen että teen ruoat itse, en tuo tätäkään julki mutta ilmeisesti sopisin paremmin joukkoon jos syöttäisin lapsilleni pilttiä yms...mutta kun se on halvempaa ja parempaa tehdä itse..mutta tätäkään en ole julki lausunut...Yksikin äiti kävi meillä toista kertaa ja oli kivaa ja kyseli että mitä pensaita pihassa on ja kerroin mitä kaikkea kasvatellaan niin hymisi vain ja sen jälkeen ei häntä enää näkynyt eikä kuulunut...onko se niin väärin tehdä itse omalla elämällään mitä haluaa ja tehdä asiat niin kuin tykkää? ikinä en ole syyttävään sävyyn vastannut enkä kertonut

Olen kotona taitaa olla vielä yksi syy karttamiseeni, olen luopunut monista asioista lasteni takia..

Mulla sama ongelma mut syytä en ole vielä selvittäny. Ehkä ne täällä kävijät on tajunnu et mä uskon Jumalaan ja se onki sit liikaa?

Mulle sun tekemiset ei olis lainkaan ongelma.

Mä en usko, että nuo mainitsemasi asiat yksistään aiheuttaa kaverien karkottumista. Ehkä olet vaan ylipäänsä kokonaisuutena niin luomu ja ylivertainen, että muut tuntevat huonommuutta täydellisyytesi rinnalla?

Mä kyllä mieluusti tulisin keskustelemaan kanssasi puutarhanhoidosta :-)

No ei tuo kyllä se syy ole.

Meilläkin on täyskestoiltu ja soseet on tehty kaikki itse mutta kyllä mä olen silti uusia tuttavuuksia tuonakin aikana solminut.

Ja olen saanut sen jälkeenkin, kun ei enää täyskestoilu eikä tehty kaikkia soseita itse.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Mulla sama ongelma mut syytä en ole vielä selvittäny. Ehkä ne täällä kävijät on tajunnu et mä uskon Jumalaan ja se onki sit liikaa?

Mulle sun tekemiset ei olis lainkaan ongelma.

Toi voisi olla kyllä mulle ongelma, jos teillä lojuisi raamattuja joka paikassa ja niitä herätysväen lehtiä. Sori vaan.

Minä taas luulen, että juuri se, että ei puhu paskaa muista, karkottaa ihmiset. Suurin osa tapaamistani ihmisistä viihtyy sellaisten kanssa, jotka tykkäväät puhua muista paskaa.

Joo, kyllä se "ylivertaisuutesi" taitaa jotenkin paistaa läpi... Ei mua ainakaan haittaa vaik joku tekis ruuat ite tai kestoilis. Mulle se juttu vaan ei oo. Oon liian kärsimätön ja laiska. Ja mulla on kamuja jotka kestoilee.

Mulle on ihan sama jotkut liberot ja piltit, en mä niistä ala kellekään saarnaan. Syötän lastani ja vaihdan vaippaa niin kuin muutkin tekemättä siitä numeroa. Ehkä olen sitten vain niin tylsä ihminen että en saa enää kavereita ja kaikki entisen kaverit on kaupungista hävinnyt. Täytyy tyytyä niitten kaa soitteleen, tyhmä mihinkään kerhoonkaan mennä kun yksin saa istua. Ja toki on ollut tilantetia kun ihmiset alkaa puhumaan mitä heillä on alettu syömään ja mikä vaippa paras, hiljaa olen ollut usein jo ihan sen takia ettei noista asiosita saa tällanen ihminen puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Minä taas luulen, että juuri se, että ei puhu paskaa muista, karkottaa ihmiset. Suurin osa tapaamistani ihmisistä viihtyy sellaisten kanssa, jotka tykkäväät puhua muista paskaa.

Ihmiset viihtyvät ihmisten kanssa, joilla on paljon jo ennestään sosiaalisia tuttavuuksia ja jotka juoruavat paljon paskaa muista ja tietävät asioita muista. Eli yksinäiset ihmiset eivät yleensä juorua ja puhu paskaa. Luulen, että tässä on se syy.
Mitä olen katsellut uudella asuinalueella ihmisiä, niin kaikkki ne jotka eniten juoruavat, heilllä on eniten noita tuttuja ja ystäviä.

ja jos et puhu paskaa muista, et ole kiinnostava.

No olisi kyllä aika outoa ja tyhmää jos kestoilu ja ruokien tekeminen itse olisi se syy miksi et saa kavereita. Katselin just tossa yhden vaipanvalmistajan kotisivuja ja oikein harmittaa kun ei enää tartteta vaippoja lapsilla, olivat meinaa niin syötävän ihania. Varmaan joitakin kyllä oudoksuttaa teidän elämäntapa, mutta tiedän monia, jotka ovat samoilla linjoilla tai ainakin haluaisivat olla ja kun onnistut ne kaverit löytämään, niin siinä se.

Saat ystäviä, kun alat mustamaalata naapuriasi vaikka. Kerrot vaikka että kun ne kulkevat vielä 9 jälkeen ulkona ja soittelit tässä lastensuojeelunnkin, tai jotain, kyllä sinä jotain keksit.

kerrot heidän elämäntavoistaan... varmasti löytyy seuraa ja kaltaisiasi.

jos taas et tätä halua harrastaa, niin seuran löytäminen voi kestää. on vaikeampaa vanhemmalla iällä kun lasten takia aikaa on rajoitetusti tutustumiseen.

Harvoin tulee sydänystäviä. Pitää olla joku juttu, että synkkaa hyvin. En usko että mistään tommosesta kun kerroit on kysymys. Ei vaan oo ollu yhteisiä asioita ja tarpeeks läheltä, sanoisko sen niin. Pyydätkö heitä uudestaan kylään? Pyydä ihmeessä. Olen huomannut että pitää olla tekemisissä jonkun aikaa ennen kuin tulee läheiseksi.

Siis käytät kesto-kuukautissuojia? Mitä ihmettä sillä on tekemistä sun kavereiden kanssa??? Ei ainakaan mun kaverit oo kiinnostunu käytänkö tamppooneja vai siteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

saattaa muuten hyvinkin olla näin, valitettavasti :(

Kärjistin elämääni tuolla ylhäällä,älkä takertuko sanoihini. Olen ihan uupunut kun sitä kaveria saa etsiä ja etsiä, olisi kiva kahvitella ja jutella samoista asioista. Tuntuu etten minä saa puhua, jos avaan suuni ihan meille normaaleista vauva/lapsijutuista niin ihminen häviää. Olisi kultaakin ihanempaa löytää joku saman henkinen ihminen ettei tarttis aina miettiä että mistä sitä voi avata suunsa ja mitä pitää vaan myötäillä ja on parempi jättää sanomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Luulottelua:
Siis käytät kesto-kuukautissuojia? Mitä ihmettä sillä on tekemistä sun kavereiden kanssa??? Ei ainakaan mun kaverit oo kiinnostunu käytänkö tamppooneja vai siteitä.

jospa ap:n kesto-kk-suojat haiskahtaa niin pahalle etteivät viitsi tulla toiste? tai sit ap kuivattaa ne tahraiset suojat keittiössä pyykkinarulla.

tai ehkä sun paremmuudentunto paistaa läpi sitten livenäkin kun jotenkin tosta sun alotuksestakin saa vähän sellasen käsityksen että "kun mä nyt olen tämmönen joka tekee vain ihan kaiken oikein eikä sinne päin".

Tai sitten ne ketkä teillä on käyny on samanlaisia taviksia kuin minä että joskus oikoo jos pääsee helpommalla silleen ja joskus on väsynyt eikä jaksa pirteänä hymyillä. Me tavikset aika nopeesti häivytään oman kastimme seuraan jos huomaa että toisella on niiiin ymmärtäväinen (lue: säälivä) katse kun todetaan ettei oo yltäny päivän suorituksissa lähellekään samaa..

En pidä seläntakana puhumisesta =/ , muuten voisinkin juoruta ja puhua paskaa. Siitä tulee ihan kamala olo jos jota kuta haukkuu ehkä jopa sitten syyttä. Mielummin olen yksikseni jos ilman tuollaista kuraa ei kaveria enää suomesta saa.

Yhteistyössä