Kaverit hävis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiivitaavi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiivitaavi81

Vieras
Onko jollekkin muulle käynnyt näin.Lapsi syntyy ja ne joilla ei ole lapsia,niin katoaa.Minusta olisi ainakin kiva,että olis sellasia kavereita,joilla ei oo lapsia,niin ei aina tarviis lapsijutuista puhua.Ja sitten ne kaverit joilla on lapsia,niin niiden kanssa voi puhua lapsijuttuja.Tosin mä oon sellanen hölösuu,että oli lapsia tai ei,niin aina tulee omista muksuista jotain sanottua.On vaan niin kauheen yksinäinen olo,kun ei oo kamuja...jotkut on muuttaneet pois ja joidenkin kanssa on vaan yhteys lopahtanut.

ne kaverit tulee yleensä takas kus saavat/alkavat odottaa omaansa :D
Maailma vaan muuttuu lapsen saannin jälkeen ja jotkut lapsettomat tuntevat itsensä ulkopuoliseksi tai jotain, vaikkei niistä lasista puhuttaisikaan.
Myös olen törmännyt sellaiseen ettei lapsen saanutta kutsuta esim illanviettoihin kun oletetaan automaattisesti ettei voi päästä tai ettei sellainen enää lapsellista kiinnosta...

syitä on varmaankin yhtä monta kuin niitä katoavia ystäviäkin :whistle:

Voithan itse yrittää pitää yhteyttä - itselläni on muutama ystävä joita näen 1-5kertaa vuodessa, mutta silti olemme hyviä ystäviä, ehkäpä näemme useammin sitten kun hekin saavat omia pieniä

toivossa on hyvä elää =) :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2004 klo 18:18 Tiivitaavi81 kirjoitti:
Onko jollekkin muulle käynnyt näin.Lapsi syntyy ja ne joilla ei ole lapsia,niin katoaa.Minusta olisi ainakin kiva,että olis sellasia kavereita,joilla ei oo lapsia,niin ei aina tarviis lapsijutuista puhua.Ja sitten ne kaverit joilla on lapsia,niin niiden kanssa voi puhua lapsijuttuja.Tosin mä oon sellanen hölösuu,että oli lapsia tai ei,niin aina tulee omista muksuista jotain sanottua.On vaan niin kauheen yksinäinen olo,kun ei oo kamuja...jotkut on muuttaneet pois ja joidenkin kanssa on vaan yhteys lopahtanut.

juu on käynyt. vain kaksi kaveria on pysynyt niistä 7 läheisimmästä, vaikka heillä ei olekkaan lapsia. perheellisiäkään ystäviä en ole nyt saanut, joten aika yksinäistä tuuppaa välillä olemaan. :/ nään toki näitä muitakin kavereita sillointällöin, mutta eivät he koskaan käy, soita tai ehdota että lähdettäis jonnekkin. ilmeisesti heidän mielestään elämä ja hauskuus loppuu siihen kun saa lapsen! :headwall:

Jep, näin on käynyt, muutamia on vielä niistä vanhoista, ja pikkuhiljaa ne alkavat pitämään yhteyttä jotka omia lapsia ovat saamassa tai omasta haaveilevat... ja onneksi on tämä netti, täältä on uusia ystäviä muutamia löytynyt. Ja yksi vanhakin, jonka kanssa kuljettiin vähän erisuuntiin, mutta kun elämäntilanne onkin taas sama löydettin toisemme tätä kautta. ;)

Toisaalta rehellisyyden nimissä en edes kaipaa niitä vanhoja ystäviä joilla ei lapsia ole: jutut on niin eri, ei oikein ole enää yhteisiä asioita Moikataan kun nähdään, mutta nyt on uusia tärkeitä ihmisiä kaikkien elämässä. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2004 klo 18:18 Tiivitaavi81 kirjoitti:

joo on käynyt. Kaikki kaverit hävisivät johonkin kun aloin esikoista odottamaan. Siis todella kurjaa :(
Mut eipä ne ollut sitten niitä todellisia kavereita.

minun ystäväni, siis ystävät, ei kaverit, ovat pitäneet yhteyttä lapsen saamisenikin jälkeen, ovat kutsuneet illanviettoihinsa, vaikka yleisin vastaukseni onkin ollut kielteinen, mutta aina on pyydetty.
ovat käyneet luonani oma-alotteisestikin ja aina olen ollut tervetullut heidän luokseen, ovat vielä sanoneet että tyttö mukaan sitte että nähdään onko kasvanu.(viikon aikana)
ovat tulleet mukaan uimaan, leikkipuistoon, markkinoille, minulla ei ole miestä eli on kiva mennä jonkun kanssa niihin.
minulla taitaa olla upeat ystävät. toki niitäkin on mahtunut mukaan joita ei näe kuin kerran vuodessa, kun olen ollut bilettämässä, mutta ne onkin vain kavereita.

vanhat kaverit on unohtunu. Mitetis tarkkaan miten oikeesti on menny! Voit pian yllättyä et viimeks sun kaveris on sulle mailannu ja soittanu eikä toiste päin... Ei tietty aina noin mut tosi usein kuitenki. Otahan reippaasti känny käteen ja soita, ne linjat toimii kumpaanki suuntaan!

Minulle kävi samoin. Siis ystävät kaikkosivat kun lapsi syntyi.
Yritin pitää yhteyttä mutta sitä yhteistä aikaa ei enään tuntunut löytyvän ja väsyin yrittämään. Välillä oli todella yksinäistä.
Ehkäpä he ottavat yhteyttä kun saavat omia lapsia... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2004 klo 21:39 Jaa kirjoitti:
vanhat kaverit on unohtunu. Mitetis tarkkaan miten oikeesti on menny! Voit pian yllättyä et viimeks sun kaveris on sulle mailannu ja soittanu eikä toiste päin... Ei tietty aina noin mut tosi usein kuitenki. Otahan reippaasti känny käteen ja soita, ne linjat toimii kumpaanki suuntaan!
Noin kuukaus sitten ilmoitin yhdelle kamulle,että meille syntyi toinen vaavi.Tää kamu ei voinut edes onnitella.Oltiin joskus aikoinaan tän kamun kanssa,kun paita ja peppu.Ei tainnut olla oikee kamu.

Hei,niin se vain on että kaverit vähenee ku saa lapsen.Itelleni kävi samoin....mutta enpä ole enää niin varma,että oliko nämä koskaan sitten todellisia ystäviä?!Jos eivät jaksa perheellisen kaveri enää olla. :headwall: Mutta onneksi on vielä kuitenki edes joku ystävä.Mukavaa syksyä ja talven odotusta kaikille! :)

mulla kans hävis melkein kaikki kaverit.. tais kaksi vanhaa ystävää jäädä sillain että pidetään yhteyttä usein.. juuri eilen olin noiden molempien kansssa viihteellä. he aina pyytävät että kertoisin miten tyttö kasvaa ym.. vaikka mä puhuisin ihan mielelläni ihan muista asioista. mutta molemmat asuvat myös eripaikkakunnilla kuin minä.. joten olo on aika yksinäinen välis.. kun ei kuitenkaan kovin usein nähdä.. puhelimella ja maililla sit pidetään yhteyttä olla :D

Joo tuttuahan se on, mutta ei kai se pelkästään kavereiden vika ole, eipä sitä itsekään tullut niin ahkeraan silloin pidettyä yhteyttä kun oli vauva kotona. Yksi pari kyllä oli, jotka suhtautuivat suorastaan nihkeästi vauvaamme, ja nyt heillä on kaksi omaa pientä, jota hössöttävät aivan kauheasti ja siihen perheeseen on kyllä kieltämättä nyt itse vaikea suhtautua. Kun ei meidän pienille koskaan hellinnyt ystävällistä sanaa, hymyä, merkkipäivien muistamista ja nytkään ei maailmassa ole kuin omat kullannuput, niin kieltämättä en itse halua osallistua heidän hössötykseensä.

saman olen minäkin huomannut,että vanhat ystävät tuppaavat häviämään kun lapsen saa.meillä ei siitä ole kiinni,etteikö olisi yritetty vanhoihin kavereihin pitää yhteyttä,mutta rupesi potuttamaan kun kavereita ei vaan tuntunut kiinnostavan enää meihin pitää yhteyttä.aina olin minä se joka soitti ja pyysi kylään, koskaan ei toisin päin :(

Mun lähes kaikille kavereille on putkahdellut vauvoja tässä kolmen vuoden sisään. Itselläni ei oo lapsia vielä. Kaverit käyvät harvemmin enää meillä...mutta minä koitan käydä heillä. Ja oon parin keverini lapsen kummi-tätikin. En mä moiti, jos jutellaan vaan lapsista. Tietysti itsellä ei oo kauheesti kokemusperäistä kommentoitavaa, mutta lastenhoitoa opiskelleena osaa sitä aina jotain sanoa. Mutta oon sitä mieltä, että kyllä tosiystävyys kestää, vaikka elämäntilanteet muuttuu. Ei olis tullut mieleenkään jättää kavereita, kun heille lapsia alkoi tulla. Päin vastoin se oli ihanaa! :)

Yhteistyössä