Kaverisi tarjoaa sinulle lapsiaan yökylään!

  • Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Sieltä olisi tulossa 4v, 2v. ja 9kk vauva. Itselläsi 2v. ja 3v. lapset + olet viimeisellä kolmanneksella raskaana. Mitä vastaisit? Itse vastasin heti EI ja nyt mietin että kuuluisiko hyvän ystävän kuitenkin suostua? Olinko liian tiukka?
Ollaan siis tämän äiti-ihmisen kanssa vasta tutustuttu kesällä...
Jos käyt täällä ja tunnistit itsesi niin anteeksi että kysyn täällä tätä :)
 
Kyy
Varmaan paljon riippuisi omasta olotilasta ja siitä kuinka pitkällä raskaus olisi. Ja käsittäisikö yöreissu vain iltapalan, yöpymisen ja aamupalan, sen jälkee heti haettaisiin. Vai olisiko esim. ilta/iltapäivä (lapset touhuaa ennen iltapaloja) ja koska haettaisiin seuraavana päivänä kotiin.
 
No en todellakaan ottaisi ellei kyse olisi jostain hätätapauksesta. Ei hyvänkään ystävän kuulu suostua sellaiseen mikä ei tunnu hyvältä. Ei siinä mitään selityksiä kaipailla. Tämä tietysti olettaen ettei esim. omat lapsesi yökyläile kaverillasi tms.
 
Mä sanoisin varmaan että joo. Raskaana en tosin ole.

Yhden illan & yön jaksaa aina, muksuista olisi seuraa mun omille lapsille, ja vuorotteluperiaatteen mukaan mun lapset pääsisi sitten joskus heille hoitoon =)

Mulla oli la-su kaverin kaksi lasta hoidossa, 24 tuntia ja risat. Hulinaa riitti mutta kivaa oli :)

Mun lapset oli samaisella kaverilla hoidossa ollessaan 2 v 8 kk ja 8 kk, lisäksi kaverilla on 4 omaakin lasta (tuolloin 2½ v, 3½ v ja kaksi kouluikäistä ).
 
Mun mielestä jokainen voi kysyä ja jokainen vastaa tilanteensa mukaan. Mä en yleensä kehtaa keltään kysyä hoitoapua, mutta en ymmärrä miksi en. Ja mielestäni on parempi vastata, ettei ota, kuin ottaa ja purnata asiaa.
 
Ap
Mä en just tuon 9kk vauvan takia halua niitä ottaa kun en usko että pärjään sen kanssa, en ole siis ikinä edes hoitanut päivällä näitä lapsia!
Lisäksi olen tosi-tosi väsynyt tämän raskauden takia.
Huh, hyvä että olitte samaa mieltä, ajattelin jo että olen ihan paska ystävä :/
Yksi kai menisi vielä mutta 3 on liikaa.
 
muumitaloa ei lukita yöksi
meille on aina mahtunut lapsia yökylään, jos ovat tulossa. Ittellä on neljä lasta (alle koululaisia) ja parhaimmillaan meillä on ollut yhdeeksän lasta.Hyvin pärjättiin...
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä en just tuon 9kk vauvan takia halua niitä ottaa kun en usko että pärjään sen kanssa, en ole siis ikinä edes hoitanut päivällä näitä lapsia!
Lisäksi olen tosi-tosi väsynyt tämän raskauden takia.
Huh, hyvä että olitte samaa mieltä, ajattelin jo että olen ihan paska ystävä :/
Yksi kai menisi vielä mutta 3 on liikaa.
ihan ymmärrettävää ja täysin oikeutettua. Minä olisin voinut ottaa noista sen 4v, vaikka en ole raskaana ja minulla 2v ja 3v.
 
Minna
Miksi hän kysyi? Olisiko hän ollut valmis ottamaan joskus "vaihtarina" teidän kolmikon tai isommat, esim. kun menet synnyttämään? Itse olen etsinyt ja etsinyt ystäväperhettä, jonka kanssa voisimme vaihdella lapsia. =) Olisi mukava, jos joskus saisi vapaaillan ja voisi sen jollekin muullekin joskus tarjota.
 

Yhteistyössä