Kaverini jättää lapsen hoitoon ja ei hae sovittuna aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Titta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Titta"

Vieras
Grrr....pakko tilittää tänne asiasta. Ystäväni, joka asuu samassa talonyhtiössä, tuo aina välistä tyttönsä meille hoitoon. Tämä ei sinänsä ole mikään elämää suurempi nakki, kun meidän lapset aika saman ikäisiä, niin onhan heistä toisilleen seuraa. MUTTA siihen olen ihan lopen kyllästynyt, että ei tule hakemaan tyttöä sovittuna aikana. Aina on jotain sattunut tyyliin: kuntosalilla olikin höyrysauna päällä ja menin vielä sinne, kävinkin vielä kaupassa kotimatkalla jne.

Eilen toi taas tytön ja nyt vielä erikseen varmistin, monelta tulee hakemaan. Sanoi kasilta ja tuli varttia vaille ysi. Nyt huomautin tästä ja kaveri ihan kysymysmerkkinä, että mitä väliä, kun kotonahan me vaan ollaa. No joo, totta tuokin, mutta minusta kyllä olisi asiallista hakea tyttö silloin kun sovittu. Kotona toki ollaan, mutta se kuitenkin vähän eri olla ihan perhepiirissä.

Sanoisin jo silloin kun tuo että tulethan ajoissa mulla on muuta menoa klo ? jälkeen.
Jatkossa soittaisin heti kun on myöhässä tyyliin :" Onks jotain tapahtunut kun olet myöhässä ? Mulla on sovittu meno/ kauppareissu ja pitäisi päästä lähtemään nyt heti . "
Jos ei vastaa niin tekstari perään.

No minulla ongelma ihan virallisen hoitolapsen vanhempien kanssa.jatjuvasti myöhässä eivätkä edes pyydä anteeksi...Joka päivä menee 15-30 minuuttia yli.Tekee pitemmällä jaksolla paljon tunteina.

niin kyllä sitä sovituista ajoista pitäisi pitää kiinni. sen ymmärtää, jos joskus tapahtuu
niin ettei ihan siihen aikaan joudu kun on arvellut joutuvansa. mutta että jatkuvasti.
mä en ainakaan varmaan siinä tapauksessa ottais enää lasta hoitoon

[QUOTE="pph";25805493]No minulla ongelma ihan virallisen hoitolapsen vanhempien kanssa.jatjuvasti myöhässä eivätkä edes pyydä anteeksi...Joka päivä menee 15-30 minuuttia yli.Tekee pitemmällä jaksolla paljon tunteina.[/QUOTE]

Sanot heille, että miten olis jos lisättäis teidän hoitoaikaa tunnilla.

Saatko sä viedä lapses hänelle hoitoon? Jos ei niin päin käy niin kieltäydy hoitamasta lasta sovittua pidempään. Toki on ymmärrettävää että JOSKUS voi ennalta sovittu aika venyä,mutta esim tollaset "olikin höyrysauna päällä"-tyyppiset jutut on tosi lapsellisia. Aikuinen ihminen tajuaa kyllä että jos tekee jotain ns extraa niin siihen menee extra-aikaa = myöhästyy sovitusta aikataulusta.

Eli jatkossa soita perään heti kun vähänkin myöhässä,tilanteesta riippuen voit keksiä melkein mitä vaan syitä mikset voi hoitaa lasta enää yhtään pidempään. Esim teillä mennään nukkumaan/sun pitää vielä siivota/tehä ruokaa/sun tarvii päästä lähtemään johonkin..

Ja entistä enemmän hoidatat oman lapses hänellä,venyvin aikatauluin.

Argh, voin hyvin ymmärtää miten ärsyttävää tuollainen käytös on. äidille tässä jonkun täytyis opettaa ihan perusasioita. Sovitusta asiasta kiinni pitäminen.

Tuollainen spontaani käytös on ihan hyvä, mutta on sillekin aika ja paikka.

Ehkä sä voisit jossain vaiheessa pyytää tätä äitiä vahtimaan sun lastas ja piruuttas laittasit viestin sillon kun pitäisi hakea, että "ups, en vielä ehdikään kun meninkin manikyyriin kun siellä oli opiskelija tekemässä halvalla..! Mutta ei kait haittaa kun te kuitenkin olette kotona."
Siis jos ei ala muuten uskomaan. Pari kolme kertaa tekisit näin, niin ehkä ko. äiti huomais oman käytöksen tökeryyden..

Tai sitten alat veloittaa lisäajasta, laita hinnaston oveen että 0 euroa (jos näin sovittu) sovittuun aikaan asti ja sitten 1 e/1 min yliajasta, ja yli puolen tunnin ylitykset korotettuna 100%:lla.
poissuljetaan force majour tapaukset...

[QUOTE="pph";25805493]No minulla ongelma ihan virallisen hoitolapsen vanhempien kanssa.jatjuvasti myöhässä eivätkä edes pyydä anteeksi...Joka päivä menee 15-30 minuuttia yli.Tekee pitemmällä jaksolla paljon tunteina.[/QUOTE]

Juttele pph ohjaajan kanssa . Mulla auttoi se kun ohjaaja soitti vanhemmille ja kyseli ja tenttasi hoitoajoista :) Selitti että mulle tulee ylitunteja ja se tarkoittaa sitä että lapsen pitää mennä useammin varahoitoon jos päivät venyy .
Nykyään hakevat aina 5min etuajassa.

[QUOTE="joo";25805539]Juttele pph ohjaajan kanssa . Mulla auttoi se kun ohjaaja soitti vanhemmille ja kyseli ja tenttasi hoitoajoista :) Selitti että mulle tulee ylitunteja ja se tarkoittaa sitä että lapsen pitää mennä useammin varahoitoon jos päivät venyy .
Nykyään hakevat aina 5min etuajassa.[/QUOTE]

Pitääkin joo soittaa.Ja kuten ylempänä laitoin niin yhden takia muut 3lasta joutuisivat varahoitoon :(

[QUOTE="vieras";25805605]Sitten ne tulis 15 - 30 minuuttia sen uuden sovitun hoitoajan päättymisen jälkeen.[/QUOTE]

Jos kyseessä on lapsi, jonka vanhemmat on hoitoajan kotona, niin sitä suurempi syy on puuttua tilanteeseen, jotta perheen aikuiset oppivat kulkemaan sovittuna aikana. Jos jo lapsen leikki-iässä annetaan heidän vapaasti tulla ja mennä miten sattuu, on koulunaloittaessakin vaikeaa.

Yhteistyössä