Kaverin puheenaiheet alkaa vähitellen ottaa päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
"Yliopisto sitä, yliopisto tätä. Yliopisto. Yliopisto yliopisto YLIOPISTO yliopisto..."

Tyyppi ei puhu mistään muusta kuin yliopistosta. Facebookissa kaikki tällä hetkellä seinällään näkyvät statuspäivitykset käsittelevät kaikki yliopistoa. Tämä heppu on myös kesällä käynyt yliopistolla, mitä lie asioitaan toimittamassa, ja siitäkin piti informoida suurielkeisesti facebookissa. Joku täti oli luullut häntä lukiolaiseksi, niin pääsipäs sanomaan, että ei, kun hän opiskelee oikein YLIOPISTOSSA. Aina kun häneltä kysyy, että mitä kuuluu, niin hän kertoo, mitä yliopistolla on tapahtunut. Tietysti hän on myös tuutori.

Onko tämä yleinen piirre humanistien parissa? En ole ainakaan kauppislaisten keskuudessa moiseen fanaattisuuteen törmännyt.

Kokevatko humanistit olevansa enemmän yliopistolaisia kuin muut? Entä miten tälle "kaverille" voisi sanoa asiasta, vai voiko ollenkaan?

No tuon ikäiset nyt on mukulia vielä. Et kai sinä vanha akka melkein teini-ikäisiä arvostele. Antaa sen nyt ollal tyytyväinen opiskelupaikastaan. Varmaan tekeekin sen eteen hommia eikä vaan lusmuile.

[QUOTE="vieras";28872834]No tuon ikäiset nyt on mukulia vielä. Et kai sinä vanha akka melkein teini-ikäisiä arvostele. Antaa sen nyt ollal tyytyväinen opiskelupaikastaan. Varmaan tekeekin sen eteen hommia eikä vaan lusmuile.[/QUOTE]

Ei meillä niin kamalasti ole ikäeroa, kun hän on 28.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28872843:
Ei meillä niin kamalasti ole ikäeroa, kun hän on 28.
No mutta on innoissaan kun on päässyt sinne mihin on ehkä kauan halunnut. Jos oikein paasaa, niin eiköhän itse jossakin vaiheessa huomaa, että on noloa. Älä vaan sinä ole mulkku ja heitä mitään ikäviä kommentteja. Tuollainen on ihan inhimillistä.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama ja Porho
[QUOTE="vieras";28872860]No mutta on innoissaan kun on päässyt sinne mihin on ehkä kauan halunnut. Jos oikein paasaa, niin eiköhän itse jossakin vaiheessa huomaa, että on noloa. Älä vaan sinä ole mulkku ja heitä mitään ikäviä kommentteja. Tuollainen on ihan inhimillistä.[/QUOTE]

Hän opiskelee siis neljättä vuotta...Ei ole kuitenkaan vielä kandi.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28872815:
Onko tämä yleinen piirre humanistien parissa? En ole ainakaan kauppislaisten keskuudessa moiseen fanaattisuuteen törmännyt.

Ööh, yhdenkö humanistin juttujen perusteella kyselet tällaista ainakin puolivakavissasi? Kertoisivatko ne jutut kuitenkin enemmän siitä kaveristasi kuin humanisteista noin ylipäätään?

Tuttavapiirissäni pahimmat opiskeluhössöttäjät ovat humanisteja, mutta ei heitäkään montaa ole.

Kauppislaiset puhuu ehkä vähiten opinnoistaan.
Teekkarit taas on ihan omaa luokkaansa, niitä ei aina jaksa. :D

• Tykkää
Reactions: Björn
Yliopisto-opintojen aloittaminen on merkittävä elämänmuutos. Yliopisto on akateeminen yhteisö, ja opintojen aloittaminen on tuon yhteisön jäseneksi ryhtymistä. Minusta on ihan ymmärrettävää ja ilahduttavaa, että lukuvuoden alkaessa jaksaa vielä intoilla aiheesta. Ystäväsi on oivaltanut, että yliopisto-opiskelu voi antaa paljon muutakin kuin tutkinnon. Tuutori-, ainejärjestö- jne. toimintaan osallistuminen on fiksu veto.

Mua ärsyttää se muutos jonka yliopisto teki yhteen kaveriin, yhtäkkiä hän hehkuttaa kuinka iiiiihana nuori ja vastuuton hän on. Luulee varmaan ihan oikeasti mun ihailevan sellaista elämää kun IHAN KOKO AJAN puhuu kuinka tänään Tommi katto mua silleen ja sitte Sebukin tykkää musta enkä tiiä mitä Tommi siihen sanoo ja sitte Marja ei tykkää kun Sebastian oli mun kaa yhis sitseis ja sitte Pirjo oli mustis ja yhtäkkiä ne nuoli keskenään ja hihihihih ja sitten luennolla yks jätkä katto mua ja sitte se muija katto silleen pahasti ja sitte sitseil se tuli puhuu mun kaa ja sitte pussailtiin ja sit se meni sänkyyn yhen Annen jätkän kaa hiihiih SIIS IHAN KOKO AJAN! :D En jaksa enää edes nähdä, kun ei voida mistään muusta puhua kuin takapakista teini-ikään 26v naisella joka oikeasti oli ennen ihan fiksu tyyppi. Hehkutti minulle vielä kuinka ihkua kun minäkin pääsen mukaan yliopistoelämään. Mua alkoi aidosti ahdistamaan koko paikka. :D

Ja tietysti olen vain kateellinen kun en saa sitä elämää jossa nuollaan kaikkien kanssa, paneskellaan ympäri kyliä ja sitten itketään ku toi tykkää tosta ja toi ei tosta ja toi on mustis tosta. Sitte dokaamaaaaaan jippiii vaikka joka päivä ja taas on morkkis kun nuolin koko kylän kanssa. Harmi että mulla ei ole tuollaista.. :/

• Tykkää
Entä sellanen tuttava joka joka kerta soittaessaan puhuu vain ja ainoastaan koiristaan? Ainakin puolet puheluajasta menee myös siihen että hän juttelee koirilleen :O Jos yritän jotain muuta aihetta väliin niin tämä ohittaa vaan ja jatkaa koiristaan paasaamista.

• Tykkää

Yhteistyössä