Kaverin mies jatkuvasti ylitöissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierestä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierestä vain

Vieras
rahanahneutta vai pakoa perhe-elämästä?

Nainen on väsyneenä lasten kanssa kotona, miehestä ei juuri apua arkee ole. Toisaalta säälittää ja toisaalta ärsyttää; miksi ihmeessä pitää niihin ylitöihin suostua kun tietää millainen sirkus kotona joka päivä on...
Olen sanonut, ettei niitä ylutöitä ole mikään pakko ottaa vastaan ym mutta raha on kuulema niin tervetullutta. Oman jaksamisen kustannuksella??

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Hmmm, kaverin mies on ylitöissä, ja sinä mietit asiaa näin kovasti? :D

En yöuniani menetä, mutta miehen poissaoloista saan lähes joka päivä valitusta kuulla... Enkä ymmärrä mikä tavalliselle duunarille niin tärkeä tilanne on, että puolikin vuotta menee ylitöitä tehdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Hmmm, kaverin mies on ylitöissä, ja sinä mietit asiaa näin kovasti? :D

En yöuniani menetä, mutta miehen poissaoloista saan lähes joka päivä valitusta kuulla... Enkä ymmärrä mikä tavalliselle duunarille niin tärkeä tilanne on, että puolikin vuotta menee ylitöitä tehdessä.

Vastaa aina vaan että voivoi, kurjaa, ja ala sitten selittämään että sun pitäis siivota mutta et jaksaisi, tms :saint: . Kukapa jaksaisi kuunnella valitusta samasta aiheesta joka päivä.
Mun mies on "aina" töissä ja olen ollut lasten kanssa yksin siitä asti kun kuopus tuotiin laitokselta kotiin ja esikoinen oli juuri kaksi vuotta täyttänyt, mutta en koe arkeani niin rankkana että jaksaisin valittaa siitä ystävilleni koko ajan.

Mun mies joutuu tekemään paljon ylitöitä. Nykymaailmassa se on ikävä kyllä monessa työpaikassa niin että tulos tai ulos. Seuraavan lomautusuhan jälkeen lähtee ensimmäisenä ne, joita ei työnteko (=pomon mielestä ylityöt) kiinnosta ja kaikkein ahkerimmat saa jäädä. Näin on ollut jo monta vuotta ko alalla myös muissa firmoissa kuin mieheni työpaikalla. Mies ei ole vielä kertaakaan ollut lomautettuna, vaikka on ollut samassa paikassa jo 10 vuotta töissä. Ala on sellainen, et välillä on töitä ihan tolkuttomasti liikaa ja sitten taas hiljenee. Meidän perheelle olis tosi paha paikka jos mies joutuis ansiosidonnaiselle, koska minä olen toistaiseksi lasten kanssa kotona ja sittenkin kun menen töihin, ei mun pienellä palkalla mitenkään maksella asuntolainoja, jos mies ei saa palkkaa ollenkaan. Joskus ottaa päähän kun mies on 6-7 päivää viikossa töissä, mut onneksi hän menee aamuisin tosi aikaisin, että ehtii iltaisin olla enemmän lasten kanssa.

Ulkopuolisten on helppo arvostella ja myönnän, että itseäkin välillä nyppii ne ylityöt, mut pakkko mikä pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja vierestä vain:
rahanahneutta vai pakoa perhe-elämästä?
Vai pelkoa työpaikan menetyksestä? Rahanahneuteen en jaksa uskoa, koska Suomessa verottaja pitää kyllä huolen siitä, että työnteolla ei rikastu. Ja sitten riippuu paljon alasta ja työtehtävästä, jolla työskentelee. Joissain ammateissa töitä tehdään projekteissa ja projekteilla on aikataulu. Jos et ehdi suorittaa omaa osuuttasi projektista virka-ajan puitteissa, sitten suoritat ylitöinä. Näissä ammateissa kuitenkin palkka maksetaan työsuorituksen eikä työpaikalla vietetyn ajan mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
kenenkää EI OLEPAKKO TEHDÄ YLITÖITÄ, siitä ei voi saada potkuja jos kieltäytyy

Taitaa olla pakoilua kotonaolosta

Virallinen syy ei ylitöistä kieltäytyminen voi olla, mutta kyllä ylitöistä kieltäytyvät on usein niitä, jotka sitten ekana lomautetaan tai viimeisenä ylennetään/vakinaistetaan... :/

Uusimmat

Yhteistyössä