kaverin mies ei aio tämän kanssa naimisiin, pitäiskö kertoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono kaveriko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono kaveriko?

Vieras
kaverin mies on vuosien ajan väittänyt kaverilleni, että on työkiireitä (yrittäjä), ja käyttänyt kaikenlaisia syitä miksi ei nyt mennä naimsiin.Heillä on yhteisiä lapsia ja kaveri odottaa, että milloin mies olisi menossa naimsiin, välillä epäilee onko mies tosissaan ja välillä uskoo miestä.

Tämä kaveri on minun kaveri enemmän mieheni kautta eli meidän miehet on tunteneet toisensa ja sitä kautta mekin tunnetaan. Vähän aikaa sitten kuulin kun nuo ukot puhu keskenään ja tämä kaverin mies kaksi kertaa sanoi painokkaasti ettei koskaan aio naimisiin kaverin kanssa. Ja totesi olevansa lasten takia, ja että emäntä hoitaa kotia niin hän pysytyy keskittymään töihinsä. Vähän nauroikin emännälleen. Ihmekos mies ei olekaan paljon siellä kotona, kun on tuolla ajatuksella liikkeellä. Tuli kurja olo kaverin puolesta,ja sellainen olo, että tuo mies vielä lähtee suhteesta kun ne lapset kasvaa.

Miehet ei tiedä että mää kuulin. Olenko nyt huono kaveri, jos en kerro tuota asiaa eteenpäin. Ja toistaalta tuo kaverin mies on myös kaverini. Joten sitten pettäisin hänet.Mitä teen?

En kertoisi tuollaisia juoruja eteenpäin. Totuus voi sitä paitsi olla jossain välissä, ei mies välttämättä tarkoita sen enempää mitä kertoo kaverilleen kuin mitä avovaimolleen.

Sinuna olisin hiljaa. Muuten on kurat sun niskassa.

Sitä pelkäänkin.Mutta mitä ihmettä sanon, kun kaveri seuraavan kerran puhuu siitä ettei mies vieläkään mene hänen kanssaan naimisiin.Varmaan oon sitten hiljaa vain.Tuo mies sano vielä että hänet huijattiin isäksi, en tiedä mitä sillä tarkoitti kun en kuullut mitä sen jälkeen sanoi.Mutta niillä on monta lasta.

[QUOTE="vieras.";29231999]En kertoisi tuollaisia juoruja eteenpäin. Totuus voi sitä paitsi olla jossain välissä, ei mies välttämättä tarkoita sen enempää mitä kertoo kaverilleen kuin mitä avovaimolleen.[/QUOTE]

Uskon kyllä, että se mies oli tosissaan,eikai kukaan tuollaista kaverilleen sanoisi huvikseen? Kun ovat hyviä kavereita mun mies ja sen kaveri, kahestaaan juttelivat,en tajua miks olisi valehdellutkaan.
Parempi kuitenkin siis olla kertomatta eteenpäin.

#1 Mitä ihmeen väliä sillä on sinulle tai kenellekään muullekaan ulkopuoliselle, meneekö joku naimisiin miehensä kanssa vaiko ei?
#2 Ei kai joku naimisiin meno tai menemättömyys ylipätään enää nykyään ole kenenkään elämässä niin keskeistä, että sitä pitää koko kaveripiirin jännittää?
#3 Mistä sinä tiedät, kummalle se ukko horisee enemmän lämpimikseen, sinun miehellesi vai puolisolleen?

Koska kukaan ei tiedä sinun kuulleen, olet kuin et tietäisikään. Mies saattaa myöhemmin vielä muuttaa mielensä. Tai sitten ei. Turha lähteä sörkkimään toisten parisuhteisiin.

• Tykkää
Reactions: Muua
Uskon kyllä, että se mies oli tosissaan,eikai kukaan tuollaista kaverilleen sanoisi huvikseen? Kun ovat hyviä kavereita mun mies ja sen kaveri, kahestaaan juttelivat,en tajua miks olisi valehdellutkaan.
Parempi kuitenkin siis olla kertomatta eteenpäin.

Ei vaihtoehdot ole valhe ja totuus, vaan eri ihmisille puhuttaessa puheet voivat värittyä ja painottua eri tavoin. Ja jos esim. oli humalassa noin puhuessaan, en paljoa panisi jutuille painoa, silloin voi helposti olla normaalia ehdottomampi. Eikä mies avovaimollekaan ole tainnut häitä suoranaisesti luvata, vai ovatko kihloissa?

Tosin minusta jollain avioliitolla ei ole juurikaan merkitystä, joten en siksikään ymmärrä tarvetta puhua tällaista eteenpäin.

Sitä pelkäänkin. Mutta mitä ihmettä sanon, kun kaveri seuraavan kerran puhuu siitä ettei mies vieläkään mene hänen kanssaan naimisiin. Varmaan oon sitten hiljaa vain.Tuo mies sano vielä että hänet huijattiin isäksi, en tiedä mitä sillä tarkoitti kun en kuullut mitä sen jälkeen sanoi.Mutta niillä on monta lasta.

Samaa kuin ennenkin? Ei kai sun tuohon nyt mitään erityistä tartte sanoa? Tai sitten voit toki myös miettiä kaverisi kanssa, että no, liekö nuo sitten tekosyitä. Ei siis siksi, mitä kuulit (sen voit unohtaa), vaan koska jos koko ajan on syy, miksei nyt voi mennä naimisiin, niin tekosyitähän ne on. Avioliiton rekisteröiminen ei montaa hetkeä vie, joten jos halua löytyis niin kyllä onnistuis...

[QUOTE="vieras.";29232076]Huijattiin isäksi monta kertaa? Kertonee kaiken, kuinka luotettavina tuollaisen ameeban kaverilleen keulimisia kannattaa pitää.[/QUOTE]

Sitä ihmettelinkin,mutta en kuullut mitä puhuivat sen jälkeen. Selvinpäin se oli,eikä oo sellainen tyyppinä että lämpimikseen puhuis. Ennemminkin semmoinen joka ei helposti tuollaisia kerro. Se on aina surkean näköinen,mutta oon ajattellu että tekee niin paljon töitä. Minusta se on ihan kiva ihminen eikä mikään kamala mies kuten joistain viesteistä voisi päätellä. Onneks kukaan ei tiedä että kuulin. Kaverilleni se naimisiinmeno on tärkeää,joten ei miehen pitäisi turhia lupauksiakaan antaa,ja onhan tuossa varmaan muutakin,kun mies ei ole juuri koskaan kotona. Ei kai ne kumpikaan oo kovin tytyväisiä,surku tulee, mutta eihän se minulle kuulu. Onneks täällä palstalla kaikki on samaa mieltä etten kerro niin en kai voi niin paha olla kun en kerro.

Jospa se vielä hyväksi muuttuisi.

[QUOTE="vieras.";29232076]Huijattiin isäksi monta kertaa? Kertonee kaiken, kuinka luotettavina tuollaisen ameeban kaverilleen keulimisia kannattaa pitää.[/QUOTE]

Elä nyt tuollalailla.
Eihän sitä voi aikuiselta mieheltä odottaa, että hän ymmärtäisi seuraukset, jos ilman ehkäisyä menee tunkemaan siittimensä naisen vaginaan.

me oltiin miehen kanssa vähän vastaavassa tilanteessa vielä hetki sitten, lapsia useita ja mies vain ei halunnut sitoutua naimisiin menemällä, selitteli minulle (ja itselleen) että on kanssani tosissaan kun on pankkilainat ym. ja ehdittiin olla se 15 vuotta yhdessä kunnes sitten vain varattiin kirkko ja mentiin hissunkissun naimisiin. ei suuria juhlia eikä suurta draamaa.
sitäennen kuitenkin kavereilleenkin sukulaisista puhumattakaan jauhoi kuin mantraa tuota ei naimisiin- naureskelikin varmaan mulle- mutta avioliittokin on 2 kauppa kuten koko parisuhde joten eiköhän kyseinenkin mies voi olla ihan tosissaan, TAI ainakin rakastaa puolisoaan kuin hullu puuroa joten ei tuo uho siitä ettei mene ikinä naimisiin niin vakavasti otettavaa ole ;)

Tunteilet kaverisi puolesta ihan turhaan. Jos heillä menisi huonosti ja kaverisi mies olisi pelkästään paha mies kaverisi tuskin jaksaisi miehen kanssa edes olla. Heitä sitoo lapset ja selvästikin pystyssä pysyvä parisuhde, Kuten mies sanoi kaverisi hoitaa perheen ja kodin, jota mies jollakin tasolla näyttää arvostavan- vaikka sen karkeasti ilmaisi (eikä miehet yleensä alakaan lässyttämään toisilleen, että on se muija aiiivan ihana).

Joten anna asian olla. Et ollut mukana keskustelussa, kuuntelit salaa ja teit omia johtopäätöksiä muiden puheista (näitkö miehen ilmettä?). Rehellisyys ei sulje pois hienotunteisuutta, mikä tarkoittaa ettei ihmisille kannata kaikkea läiskiä päin näköä vain siksi jos juttu tuntuisikin pahalta. Kaverisi voi puhua häistä tarkoittamatta sen syvällisempää.

Voisi kai sitä siltä naiselta ens kerralla jos naimisiin meno tulee puheeksi kysäistä, että uskooko tosiaan niin käyvän.. tod. näk se nainen tietää itsekin, että papin aamenta ei tule. aika inhottavaa miehen uskotella naiselle muuta. toisille avioliitto on tärkeä, ja sitä pitäisi kunnioittaa..ehkä jos he eroaisivat molemmat voisivat löytää itselleen kumppanin joka rakastaa ja arvostaa, ja ehkä jopa haluaa naimisiin.. jos ne ei kumpikaan kovin onnellisen oloisia ole. surku. tällaisten tilanteiden takia olis kiva jos ihmiset keskustelisivat rehellisesti toistensa kanssa näistä isoista(kin) asioista, ja uskoisivat toisiaan eivätkä uskottelisi itselleen että jos vain sinnittelee vaikka vielä viisi vuotta niin ehkä se sitten alkaakin haluta esim. naimisiin tai lapsen tai rakennuttaa talon. tod.näk. ei ja sitten ollaan katkerana.

Sitä ihmettelinkin,mutta en kuullut mitä puhuivat sen jälkeen. Selvinpäin se oli,eikä oo sellainen tyyppinä että lämpimikseen puhuis. Ennemminkin semmoinen joka ei helposti tuollaisia kerro. Se on aina surkean näköinen,mutta oon ajattellu että tekee niin paljon töitä. Minusta se on ihan kiva ihminen eikä mikään kamala mies kuten joistain viesteistä voisi päätellä. Onneks kukaan ei tiedä että kuulin. Kaverilleni se naimisiinmeno on tärkeää,joten ei miehen pitäisi turhia lupauksiakaan antaa,ja onhan tuossa varmaan muutakin,kun mies ei ole juuri koskaan kotona. Ei kai ne kumpikaan oo kovin tytyväisiä,surku tulee, mutta eihän se minulle kuulu. Onneks täällä palstalla kaikki on samaa mieltä etten kerro niin en kai voi niin paha olla kun en kerro.

Jospa se vielä hyväksi muuttuisi.

Niin että tyyppi istuu kotona lapsilauman keskellä ja ihmettelee, että mistä näitä oikein sikiää, huijaakohan se toi nainen mua jotenkin? Varsinainen äly ja väläys samassa paketissa.

mutta avioliittokin on 2 kauppa kuten koko parisuhde joten eiköhän kyseinenkin mies voi olla ihan tosissaan, TAI ainakin rakastaa puolisoaan kuin hullu puuroa joten ei tuo uho siitä ettei mene ikinä naimisiin niin vakavasti otettavaa ole ;)

Niin tuo on ihanteellista, että mies rakastais kuin hullu puuroa, mutta kyllä mies varmaan naimisiin menisi, jos asia niin olisi. Jos kuitenkin on väittänyt menevänsä ja aina lykkää asiaa. Kyllä naiset kai voi valehdella vaikka syövänsä pillereitä ja tulla siten raskaaksi. Miksi tuo mies nyt lytätään maan rakoon, voihan nainenkin olla tehnyt jotain väärin.

Selkeästi heillä on riita tai kriisi menossa. Miksi mies muuten tuollaisia älyttömyyksiä puhuisi kaverilleen. Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on, meneekö naimisiin vai ei.

[QUOTE="niin";29233134]Niin tuo on ihanteellista, että mies rakastais kuin hullu puuroa, mutta kyllä mies varmaan naimisiin menisi, jos asia niin olisi. Jos kuitenkin on väittänyt menevänsä ja aina lykkää asiaa. Kyllä naiset kai voi valehdella vaikka syövänsä pillereitä ja tulla siten raskaaksi. Miksi tuo mies nyt lytätään maan rakoon, voihan nainenkin olla tehnyt jotain väärin.[/QUOTE]

Joskus voi olla helpompi vain sanoa, että joskus sitten- Jos toinen haluaa jotain mitä toinen ei halua. Toisille naimisiinmeneminen on todella tärkeä asia ja toisille se ettei mennä naimisiin ollenkaan. Kumpikaan tapa ei sulje pois sitä, että voisi rakastaa toista "kuin hullu puuroa".

Mä heitin suhteen loppuvaiheessa läppää parhaalle ystävälleni, jos hankkiutuisinkin tahalleni raskaaksi ennen eroa koska miehenpuolikas on niin hyvä isä, ei tarttis tulevaisuudessa pohtia kumppanin valintaa siltä kantilta että kenen kanssa uskaltais lapsia tehdä. Onneks kukaan ei mennyt miespuolikkaalle väittämään että tosissani tuommoista suunnittelisin, olis meinaan pikkusen hankaloittanut elämää ennen eroa ja sen jälkeen.

Älä puutu.

Mä ainakin haluaisin tietää jos mies olis tuolla mielellä ja minä haluaisin naimisiin. Ei kukaan oikeasti tuollaista läppää heitä eihän? Mua ainakin loukkaisi tuollainen.

Yhteistyössä