Kaverin koira kusasi meidän matolle! Mies raivona

  • Viestiketjun aloittaja "tsirppi"
  • Ensimmäinen viesti
"tsirppi"
Kaveri tuli kylään, oli ottanut mukaansa myös kaksi chihuahuaansa. Sanoin ovella jo et ei kyllä mies tykkää et tulee koiria taloon.

Vastaus oli että ei voi jättää ulos kylmään autoon, eikä kotiin yksin kun tuntevat olonsa yksinäisiksi.

No tulivat sitten sisälle ja eipä mennyt kauaakaan kun toinen koira kusi lammikon meidän (omasta mielestä) hienolle ja arvokkaalle matolle.

Olin hiukan ärtynyt asiasta, kun ensin ei meinannut löytyä halukkuutta siivoamiseen koiranomistajalta, vaan olisi vaan pitänyt pistää sanomalehti kuivaamaan kusta. Lopulta sitten pyyhki märällä rätillä kuset pois.

Sit illemmalla tuli mies töistä ja näki heti matossa märän läikän ja arvasi että siinä on kusta. Vaati ehdottomasti että matto pesulaan ja lasku koiranomistajalle.

Nyt ilmotin tälle kaverille, että jos pestään matto nii maksais sen laskun sit n. pari-kolmekymppiä.

Oikein raivostui että eihän tollanen pikkupissa mitään haittaa ja ei varmana aio maksaa turhasta noin paljoa kun koirat on vaan koiria eikä sille mitään voi.

Mitä tässäkin nyt sitten pitäisi tehdä. Mies sanoi että pistää vaikka perintätoimiston asialle mut syyllinen maksaa. En jaksais olla välikätenä tällasessa!
 
"hih"
Mielestäni sinun vika kun otit kaverin koirineen kylään. Jos sinusta ei ollut kunnolla sanomaan ei, niin sinun vastuulla olivat.
Mä olen samaa mieltä.

Tietenkin on sinulla oikeus suuttua ystävällesi, mutta jos on ollut vahinko ja ystävä on pyytänyt anteeksi sattunutta, niin sitten se on vain voivoi.

Itse maksaisin, jos ystävä sitä kauniisti pyytäisi, mutta itse en ystävältäni tuosta rahaa kinuaisi.

Ja laita kuriin se ukkos!
 
uuuuuuu
Eläimen pissa jättää jälkensä. Kaverisi ottaa asian liian köykäisesti ja pitäisi maksaa aiheuttamansa vahinko. Hänen hommansa ei ole sanella teidän kodin sääntöjä.

Luotit kaveriisi ja hänen järkeensä koirien suhteen, joten kaverisi pitää se tajuta. Varoitit häntä, miklä riittää jo siihen että kaverisi on sitäkin enemmän vastuussa tapahtuneesta. Vahinko on tietysti aina vahinko, jonka sinä varmasti ymmärrät, mutta vahinko ei tarkoita etteikö se pitäisi korjata. Voit kysyä kaveriltasi haluaako hän pestä maton itse, jos ei halua maksaa pesulaskua. Tietysti sillä ehdolla, että matto tulee kunnossa takaisin.

Älä anna periksi. Kaverisi on opittava hyville tavoille. Hän on kuin pikkulapsi ymmärtämättä, miten elämässä pitää kunnioittaa muita ihmisiä ja heidän omaisuuttaan. Joten koeta pysättyää moisen pösilötyypin vahvistumista yhteiskunnassamme.
 
hhhh
Lisäyksenä vielä että jos oma koirani kusisi kaverini luokse ja kaveri haluaisi että matto pesulaan viedään niin maksaisin kyllä. Mutta et todellakaan voi vaatia ystävääsi maksamaan.
 
Pitäisköhän sun miehen käydä kusemassa sun kaverin matolle?

Jos siitä tulee sanomista, niin toteat tyynesti että eihän meidän "peran" pikkupissa nyt ketään voi haitata ja maksakoon itse mattonsa pesettämisen, jos kerran on niin pikkumainen, että häiritsee.

Mikäli siis se päästää sun miehen vapaaehtoisesti sisälle...
 
Viaras
Kaverin pitää tietysti maksaa maton pesu, hyi hitto!
Mutta millainen matto? Epäilen että ois noin halpa pesettää. Me pesetettiin 2,3mx2,3m villamatto ja maksoi melkein 200e (sol).
 
"vieras."
Mielestäni sinun vika kun otit kaverin koirineen kylään. Jos sinusta ei ollut kunnolla sanomaan ei, niin sinun vastuulla olivat.
Onko sinulla tapana sanella kavereillesi mitä he saavat tehdä ja mitä eivät kovinkin jyrkästi? Ap nimenomaan varoitti koirista ja kotinsa yhdistelmästä, mutta kaverihan ei välittänyt. Joten en oikein tajua vastaustasi, että miten ap on vastuussa siitä jos joku ei kunnioita ap:n varoitusta? Olisiko sinun ohje sitten vetää kaveria heti ovella turpiin ja heittää koirat varmuuden vuoksi lihamyllyyn? Noh, yksi tapaa kohdella ihmisiä sekin.

Vinkkinä, että sivistyneet ihmiset käyttävät myös aivojaan.
 
"tsirppi"
[QUOTE="hih";29263802]Mä olen samaa mieltä.

Tietenkin on sinulla oikeus suuttua ystävällesi, mutta jos on ollut vahinko ja ystävä on pyytänyt anteeksi sattunutta, niin sitten se on vain voivoi.

Itse maksaisin, jos ystävä sitä kauniisti pyytäisi, mutta itse en ystävältäni tuosta rahaa kinuaisi.

Ja laita kuriin se ukkos![/QUOTE]

Siis anteeksipyyntö oli tyyliin "ohhoh no nuo koirat on tollasii, äkkiä tuo kuivuu ja meillä on kanssa pissaa joka paikassa"

Eli ei varsinaisesti edes anteeksipyyntö tai ole pahoillaan.
 
vierass
Pitäisköhän sun miehen käydä kusemassa sun kaverin matolle?

Jos siitä tulee sanomista, niin toteat tyynesti että eihän meidän "peran" pikkupissa nyt ketään voi haitata ja maksakoon itse mattonsa pesettämisen, jos kerran on niin pikkumainen, että häiritsee.

Mikäli siis se päästää sun miehen vapaaehtoisesti sisälle...
Tulee mieleen anoppipuoli, joka vaan naureskeli meillä, että kai te muutenkin olette menossa pesemään tuon maton, kun heidän koiransa kusaisi meidän paksulle pitkälle käytävämatolle :headwall: Meillä ei ollut mitään pesumahdollisuuksia tuollaiselle matolle puhumattakaan kuivatuspaikasta, pesulassa se sitten pestiin ja omalla kustannuksella.

Mutta mikä meteli siitä nousikaan kun meidän lapselta vähän meni pissaa heidän pienelle räsymaton palalleen mökillä, missä on laituri maton pesua varten, mies sitten pesi sen maton, että saatiin jokunlainen rauha.
 
Tulee mieleen anoppipuoli, joka vaan naureskeli meillä, että kai te muutenkin olette menossa pesemään tuon maton, kun heidän koiransa kusaisi meidän paksulle pitkälle käytävämatolle :headwall: Meillä ei ollut mitään pesumahdollisuuksia tuollaiselle matolle puhumattakaan kuivatuspaikasta, pesulassa se sitten pestiin ja omalla kustannuksella.

Mutta mikä meteli siitä nousikaan kun meidän lapselta vähän meni pissaa heidän pienelle räsymaton palalleen mökillä, missä on laituri maton pesua varten, mies sitten pesi sen maton, että saatiin jokunlainen rauha.
Ei voi olla?????
 
"sss"
Koiranomistajalla on vahingonkorvausvelvollisuus ja piste. Totta kai kuuluu maksaa maton pesettäminen. Mullakin on koiria useampia ja ihmetyttää ja ärsyttää nåmä itsekkäät koiraihmiset jotka ei ymmärrä sen koiranpitonsa velvollisuuksia eivätkä kunnioita vieraiden ihmisten koteja.
 
Noin pienestä koirasta tulee varmaan ruokalusikallisen verran pissaa. :D Voisin ainakin kuvitella, että kyse on jostain postimerkin kokoisesta märästä läntistä.
 
vier
Mun mielestä ei ole niin iso asia että nostaisin jonkun shown pystyyn!

Jos sitä ei saa puhtaaksi vedellä, saippualla ja rätillä, niin sitten rullaisin maton varastoon odottamaan kesää ja uusi tilalle.

Ei kai nyt kenelläkään ole vain yhtä mattoa käytössä? :D
 
"vieras."
Koiran omistaja maksakoon pesulalaskun ja teet sille selväksi, että teille ei enää tuoda niitä koiria. Olkoon tulematta, jos ei voi tulla ilman sellaisia kusiperseitä.
 

Yhteistyössä