Kaveri väkivaltainen kaksivuotiasta kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
En tiedä mitä tehdä, kaveri hermostui tänään lapselleen kun olimme ulkoilemassa. Lapsi kaatuili naureskellen lumikasoihin ja hidasti kaverin mielestä matkantekoa. Hän huusi lapselleen ensi tyyliin "ylös *nimi*" ei tehonnut. Sitten "ylös saatanan idiootti paskahousu" " ylös sieltä saatana! Jää sinne sitten vitun vammainen" Ja repi näiden huutojen yhteydessä lasta kädestä ylös. Lapsi vaan nauroi. Kaveri hermostui entisestään ja huusi lapselleen aivan hermona.. Sitten kiskaisi lapsen hangesta haalarista kainaloonsa ja läimäisi tätä selkään. Sama mölinä jatkui koko ajan. Lapsi alkoi itkemään. Matka jatkui kaverin raahatessa lasta sylissään. Hän uhkaili lasta sanoen "saat kotona selkään saatana, saat piiskaa!" sitten hän totesi minulle, että lapsi on jo kerran saanut selkäsaunan (risulla piiskaa vaippatakapuolelle).

OLin ihan :O:O:O Olin siis niin järkyttynyt että en saanut oikeen mitään sanottua. sanoin vaan että väkivaltainen rankaiseminen on laitonta. Mitä tuollaselle oikeen voi sanoa? Ei ole ennen hermostunut minun nähden tuolla tavalla, yleensä kohtelee lasta hyvin...

no mitäs luulet. ilmoitus lastensuojeluun, he tarkastaa sitten perheen tilanteen.

itsen näin aikanaan kun entinen kaveri veteli avokkaalla 2v lasta naamalle, päähän ja huusi kuin hyeena. syynä se että lapsi paukutti tuttipullolla pöytään eikä lopettanut. lopuksi tämä äiti sulki hysteerisesti itkevän 2-vuotiaan pimeään huoneeseen. en ikinä ikinä unohda sitä. tein ilmoituksen joka ei kyllä poikinut yhtään mitään. samainen äiti pahoinpiteli lapsiaan muutenkin, jätti niitä yksin kun meni baariin jne.

Onhan tämä provo, onhan?

Täyttää kaikki fyysisen ja psyykkisen väkivallan kriteerit ja ylikin. Nyt ÄKKIÄ soitto lastensuojeluun.

Jos tämä on totta, mitä kirjoitit, on SINUN VASTUULLASI taata tuolle pienokaiselle parempi elämä. Jos et soita lastensuojeluun, on SINUN VIKASI, että lapsi kärsii ja pahimmassa tapauksessa tulee hulluksi tai kuolee äitinsä käsittelyssä.

Tuo hysteerinen nauraminen kun kielletään johtuu ihan tasan tarkkaan pelosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
no mitäs luulet. ilmoitus lastensuojeluun, he tarkastaa sitten perheen tilanteen.

itsen näin aikanaan kun entinen kaveri veteli avokkaalla 2v lasta naamalle, päähän ja huusi kuin hyeena. syynä se että lapsi paukutti tuttipullolla pöytään eikä lopettanut. lopuksi tämä äiti sulki hysteerisesti itkevän 2-vuotiaan pimeään huoneeseen. en ikinä ikinä unohda sitä. tein ilmoituksen joka ei kyllä poikinut yhtään mitään. samainen äiti pahoinpiteli lapsiaan muutenkin, jätti niitä yksin kun meni baariin jne.

Siis miksi ei poikinut mitään? :o

Ihan kamalaa. Itku pääsee kohta. Eihän noilla lapsilla ole mitään edellytyksiä normaaliin elämään, ikinä.

Voi surkeus vielä, kun tuli paha olo. Kun vain ajattelee noita omia lapsia ja etenkin heitä 2-vuotiaana. Kuinka joku SAATTAA satuttaa niin pientä ja viatonta, suloista olentoa?

Voi kumpa taivas ja helvetti olisi olemassa ja nuo lastenhakkaajat saisivat vielä palkkansa.

Minäpäs sanon tähän, ett äiti tarttee apua. Meni varmaan hermot, on väsynyt, ehkä masentunut tms. Ei oikeuta tekemään lapselle noin todellakaan, mutta äiti ei varmaan voi hyvin, kun tuolla tavalla hermostui. :( Ja eipä silloin lapsikaan voi hyvin. Kyllä itselläkin hermot aika useaan kertaan loppumispisteessä, mutta ei tulis mieleenkään lyödä tai kurittaa lasta. Komentaa ja kieltää kyllä. Rajat ja rakkaus, ne on tärkeitä, mutta tuossa meni nyt kyllä joku raja yli!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:

Siis miksi ei poikinut mitään? :o

Ihan kamalaa. Itku pääsee kohta. Eihän noilla lapsilla ole mitään edellytyksiä normaaliin elämään, ikinä.

en tiedä miksi ei poikinut. tuosta perheestä teki moni ilmoituksia yhdessä vaiheessa kun meno oli todella kamalaa. kotona tapahtui kaikkea viinan ja huumeiden käytöstä lasten edessä harrástettuun seksiin ja väkivaltaan.

sittemmin olen kuullut että hän on saanut lisää lapsia sairaan, väkivaltaisen miehen kanssa. edelliset lapset (jotka minä siis myös aikoinaan tunsin) ovat kaikki moniongelmaisia, tarkkailuluokilla ja jossain kuntouttavassa toimessa. yksi niistä oli sytyttänyt tulipalon ym ym ym.

ei ole provo, ihan oikea tapaus kyseessä. Olen todella hämmentynyt ja siksi oli varmaan sekavasti kirjoitettu. Ajattelin kysyä voisiko lapsi vaikka tulla meille hoitoon niin tämä äiti saisi levätä.. Näin aluksi. Täytyy soittaa lastensuojeluun, toivottavasti he ottavat asian todesta ja voivat tehdä jotain. Kaveri kuumeilee toista lasta, on puhunut siitä jo jonkin aikaa, toivon kyllä että ei tärppää kun näin millaista höykytystä tämä pieni ihminen sai :(

Joo. Nauraminen voi nimenomaan olla pelkoa. Itse olen vielä aikuisena alkanut nauramaan silloin kun pitäisi suuttua tai pelkään. :ashamed: Väkivaltaisen lapsuuden peruja sekin. :(

Tee ilmoitus. Pliis.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ole provo, ihan oikea tapaus kyseessä. Olen todella hämmentynyt ja siksi oli varmaan sekavasti kirjoitettu. Ajattelin kysyä voisiko lapsi vaikka tulla meille hoitoon niin tämä äiti saisi levätä.. Näin aluksi. Täytyy soittaa lastensuojeluun, toivottavasti he ottavat asian todesta ja voivat tehdä jotain. Kaveri kuumeilee toista lasta, on puhunut siitä jo jonkin aikaa, toivon kyllä että ei tärppää kun näin millaista höykytystä tämä pieni ihminen sai :(

Minusta olisi ihana ajatus, jos tarjoaisit ystävänä apua. Itse olin kuopuksen syntymän jälkeen tosi väsynyt ekat pari vuotta, kun valvotti ja oli paljon sairaana. Hermot oli usein kireänä ja itku herkässä. Ja silloin todella toivoi, että joku olisi antanut apua ja auttanut. Mutta vaikka välillä lapsille ärähdänkin, en koskaan ikinä, ikinä voisi satuttaa fyysisesti enkä noin pahasti sanallisesti. Lapsen ei kyllä tarvitse tuollaista kuunnella. Sääliksi käy sekä lasta että äitiä!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:

Joo. Nauraminen voi nimenomaan olla pelkoa. Itse olen vielä aikuisena alkanut nauramaan silloin kun pitäisi suuttua tai pelkään. :ashamed: Väkivaltaisen lapsuuden peruja sekin. :(

Tee ilmoitus. Pliis.

Tässäkin tilanteessa tuo 2-vuotias osasi pelätä, mitä äidiltä on tulossa, eli selkään on varmasti kotonaan saanut.

voi herranjumala tätä maailman pahuutta. :(

Juu teen kyllä :( Toivon että perhe saa apua, kaverilla on mies joka on kuullema sellainen joka ei harmostu koskaan lapselle. Se vähän rauhoittaa mieltä kun tiedän että lapsella on kotona isä joka pitää toivottavasti lapsen puolia. Palaan vähän myöhemmin, nyt täytyy laittaa vauva yöunille.

Ei millään jaksa mahtua mun päähän, miten joku voi, ihan meinaa itkettää. Ihanaa ap, että jos saat järjestettyä apua heille, ensisijaisesti lapselle, mutta kyllä se äitikin sitä varmasti tarvii (mulla vaan empatiat vähissä näitä lasten hakkaajia kohtaan).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu teen kyllä :( Toivon että perhe saa apua, kaverilla on mies joka on kuullema sellainen joka ei harmostu koskaan lapselle. Se vähän rauhoittaa mieltä kun tiedän että lapsella on kotona isä joka pitää toivottavasti lapsen puolia. Palaan vähän myöhemmin, nyt täytyy laittaa vauva yöunille.

Tämä kuullostaa hyvältä että lapsella on kuitenkin isä joka ei hermostu.
Ja kuullostaa hyvälle se että voisit ottaa lapsen hoitoosi joskus. Jos lapsella on yksikin turvallinen aikuinen elämässään hänellä on mahdollisuus kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi. :hug:

Tee silti ilmoitus.

Hullu akka.

Joskus ihmetyttää miksi ihmiset odottaa tosi pieniltä liikoja, niiden pitäis ymmärtää sitä ja tätä ja jos ei ymmärrä niin palaa heti päreet. Ja sitten on ihan ok huutaa ja ärjyä kuin aikuiselle miehelle.

Mun mielestä jos ihmisen äo ei riitä lastenkasvatukseen, niin jättäköön lapset tekemättä. Näiden pirttihirmujen pitäis tapella itsensä kokoisten kanssa, eikä läimiä puolustuskyvyttömiä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei millään jaksa mahtua mun päähän, miten joku voi, ihan meinaa itkettää. Ihanaa ap, että jos saat järjestettyä apua heille, ensisijaisesti lapselle, mutta kyllä se äitikin sitä varmasti tarvii (mulla vaan empatiat vähissä näitä lasten hakkaajia kohtaan).

Olen taipuvainen ajattelemaan samalla tavalla; ehkä vain en pysty samaistumaan riittävästi lastenhakkaajien mentaliteettiin.

oon kyl ittekkin suuttunnut, mut ei tulis mielenkää haukkua lasta vammaseks tai läimiä selkään vaikka olis miten ärsyttävä muksu sillä hetkellä. ei vissiin oo nyt kaikki hyvin. Mä kysyisin kyllä kaveriltani ihan suoraan että mistä moinen sekoominen jos oma kaveri tolleen tekisi muksulleen. Ei sitä vaan pystyis sivusta katsoon. en heti kyllä uskaltais lasten suojeluun soittaa ennen kuin olisin itse katsonu tilannetta.

Kaveri on kertonut jonkun verran lapsuudestaan, hän tulee alkoholistiperheestä jossa piiskaaminen ja kuritus oli täysin normaalia. Hän sanoi kerran "Tehtiin aina siskon kanssa kaikkia kujeita ja äiti hermostui ja saatiin kovasti piiskaa (tjsp.)" Kysyin että auttoiko piiskan saaminen uskomaan kieltoja. Kaveri totesi että ei, lisäsi vaan pököä pesään. Hänelle väkivalta on ilmeisesti täysin arkipäiväistynyttä. Tämänpäiväisen tilanteen ollessa päällä sanoin hänele typertyneenä ettei kannata tuolla tavalla huudella, sattuu vielä neuvolantäti selän taakse. Hän sanoi ettei se haittaisi, voiko hän siis todella luulla että piiskaus ja haukkuminen on normaalia? Ei kai nyt kukaan niin luule kuitenkaan.

Itse olen alkoholistiperheestä ja isä kuritti fyysisesti pienenä paljon ja ei kyllä tulisi mieleenkään antaa omille samalla tavalla kuritusta. Huonoa omaatuntoa tunnen, jos olen korvannipukasta joskus vääntänyt tai huudan joskus jostain. Ei se tausta aina tarkoita, ett tekee itse samat virheet, vaikka eihän yleensä näillä muuta mallia ole ollut. minä vaan jo nuorena päätin, etten koskaan voi tehdä toisille sitä mitä itse olen joutunut kokemaan. Rakastavani sanon joka päivä ja yritän lapsille kertoa kuinka tärkeitä he ovat, ja itse en koskaan saanut kuulla olevani kuin ei-toivottu lapsi.

Yhteistyössä