Kaveri tuskailee lapsettomuuden kanssa, hänellä on reilusti ylipainoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanoako vai eikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22844378:
Sepä se. Mutta ei välttämättä tiedä että ylipaino vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Puhuu kyllä painostaan melko avoimesti että ei se mikäään tabu ole.

Tee siis mieluummin niin, että ensi kerran kun kaveri taas mainitsee painonsa, niin sano jotain tyyliin, että "niin, kuulemma painon pudottaminen auttaa usein niihin vauvahaaveisiinkin..." :)

Tietty voisit ihan ohimennen vaikka mainita tästä kaveristasi, jolla onnistui, kun laihtui. Vähän niin kuin kannustuksena, että oikeesti se laiduttaminen voi auttaa, ilman että suoranaisesti "käsket" työkaveriasi dieetille.
Näin minäkin tekisin, jos olisin suht läheisissä väleissä työkaverin kanssa ja hän itse aloittaisi puhumisen raskautumisongelmistaan. Mainitsisin kyllä senkin, ettei siitä välttämättä ole apua.

Jos asiasta mainittet, niin se pitää kyllä tehdä todella hienovaraasesti. Ei missään nimessä päin naamaa laukaasta, että laihduta. Mutta syynä voi olla jotakin muutakin kuin ylipaino.

Mulla ittellä on reilusti ylipainoa ja silti olen tullut kahdesti todella helposti raskaaksi, toinen raskauksista vain päätyi keskenmenoon. Ei vaikuttanut asiaan sekään, että olen saanut syöpähoitoja.

Yhteistyössä