Kaveri sitten suuttui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hannamaria

Aktiivinen jäsen
08.06.2007
5 390
1
36
Lapseton, sinkku..

No ollaan siis kirjoiteltu sähköpostia viime aikoina. Joskus muinoin nähtiin, soiteltiin...

Nyt oli tilanne se, että mä en ollu ehtiny vastata hänen viestiinsä. Sain tosi kivan ketjuviestin ja laitoin sen hälle osoittaakseni etten oo unohtanu. No hän laitto mulle takaisin sähköpostin jossa omia kuulumisiaan. Mulla oli jotenkin niin kiire, etten ehtiny miettii vastausta. Tuli huono omatunto siitä etten ollu kirjoittanu, ja laitoin pikaisesti hälle sellasen vitsi-viestin. Jotain "tää oli hyvä"-juttua.

No hänpä pisti mulle takas että on vihainen kun en voi vastata kunnolla. Arrrrgh. no siinä mä sitten lusikoin pojalle iltapuuroa ja imetin samalla kun näpyttelin tälle neidille meirän perheen kuulumiset.

Oliko tuossa nyt häneltä niin paljon syytä suuttua? Ymmärrän että ärsyttää js ei kaverit pidä yhteyttä, mutta mä yritin kyllä noilla höpö-viesteillä osoittaa etten oo häntä unohtanu :o

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Ne höpöviestit osaa olla aika ärsyttäviä. Mielummin moni kuulee ystävästään ihan henkilökohtaiset kuulumiset, kuin lukee jotain ketjukirjeitä. Ei kai siinä sen kummempaa.

Samaa mieltä. Mä olisin varmaan laittanut vaan, että perhe-elämä pitää niin kiireisenä, etten kerkiä nyt heti vastaamaan, mutta kirjoitan joskus päikkäriaikaan enemmän..

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Ne höpöviestit osaa olla aika ärsyttäviä. Mielummin moni kuulee ystävästään ihan henkilökohtaiset kuulumiset, kuin lukee jotain ketjukirjeitä. Ei kai siinä sen kummempaa.

Samaa mieltä. Mä olisin varmaan laittanut vaan, että perhe-elämä pitää niin kiireisenä, etten kerkiä nyt heti vastaamaan, mutta kirjoitan joskus päikkäriaikaan enemmän..

oolrait. Teen noin jatkossa. Mua vaan ärsytti itteenikin se, että toinen "kehtaa loukkaantua" kun mä en heti kiinnostu siitä "kun ei ole vieläkään löytynyt sopivaa miestä"... Ja mitä mä VOIN sen kuulumisia kommentoida kun ne on aina samat? Ja tyyli on neidillä oikeesti se, että joskus voisi katsoo peiliin...

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

oolrait. Teen noin jatkossa. Mua vaan ärsytti itteenikin se, että toinen "kehtaa loukkaantua" kun mä en heti kiinnostu siitä "kun ei ole vieläkään löytynyt sopivaa miestä"... Ja mitä mä VOIN sen kuulumisia kommentoida kun ne on aina samat? Ja tyyli on neidillä oikeesti se, että joskus voisi katsoo peiliin...

No.. nyt tulee rehellinen mielipide asiaan.

Ketjuviestit on maailman ärsyttävimpiä. Ei paljon mieltä kyllä lämmittäis jos kaveri vaan sellasia laittaa takasin kun ite kirjotat kuulumisia.
Kun se ei tosiaankaan ole suuri vaiva kirjottaa että "olet ajatuksissa, mutta muksujen kanssa on niin kiirettä että krjotan paremmalla ajalla kuulumiset."

Ja jos ne kaverin kuulumiset ei kiinnosta eikä niihin osaa vastata, niin ehkä kannattaa jättää sitten kokonaan koko viestittely..
Sinkkunaisella on luonnollisesti erilaiset ongelmat kun perheellisellä.
Kuulosti vähän että sun asenne on se et ei paljon "neidin" mieshuolet kiinnosta. Mut ystävä kuuntelee niitäkin vaikka ne ongelmat tuntuu pieniltä tai turhamaisilta..

Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:

No.. nyt tulee rehellinen mielipide asiaan.

Ketjuviestit on maailman ärsyttävimpiä. Ei paljon mieltä kyllä lämmittäis jos kaveri vaan sellasia laittaa takasin kun ite kirjotat kuulumisia.
Kun se ei tosiaankaan ole suuri vaiva kirjottaa että "olet ajatuksissa, mutta muksujen kanssa on niin kiirettä että krjotan paremmalla ajalla kuulumiset."

Ja jos ne kaverin kuulumiset ei kiinnosta eikä niihin osaa vastata, niin ehkä kannattaa jättää sitten kokonaan koko viestittely..
Sinkkunaisella on luonnollisesti erilaiset ongelmat kun perheellisellä.
Kuulosti vähän että sun asenne on se et ei paljon "neidin" mieshuolet kiinnosta. Mut ystävä kuuntelee niitäkin vaikka ne ongelmat tuntuu pieniltä tai turhamaisilta..

Peesi tähän.

taidat olla huono ystävä..yleensä ne jotka saavat lapsia ovat pettyneitä ystäviin jotka ei enää pidä yhteyttä. sun kaveris pitää,mutta sä et! mistä se sitten puhuis jos ei niistä omista ehkä sun mielestä jo turhista jutuista. olet varmasti ollut itse samassa tilanteessa joskus,tuskin oot aina seurustellu vakavasti. turhaa vinkumista! jos et osaa olla ystävä,älä ole. musta sä oot nyt tosi lapsellinen. jopa mä kerkeen pitään yhteyttä mun ystäviini vaikka on lapsia hoidettavana ja koti mitä siivota sekä mies kenenkans viettää laatuaikaa. johan sä siinä ajassa kerkeet kirjoittaa kivan kunnon mailin ystävällesi kun roikut tällä palstalla. sori nyt,mun mielipide..turhaa ruikutusta. tässä ei oo sun kaveri tehnyt mitään väärää,ja on oikein että asiasta sanoo,tottakai! muuten sitä ihmettelis miks kaveria ei puhu eikä oikein enää edes niitä maileja lähettele..

Lapseton, sinkku..

No ollaan siis kirjoiteltu sähköpostia viime aikoina. Joskus muinoin nähtiin, soiteltiin...

Nyt oli tilanne se, että mä en ollu ehtiny vastata hänen viestiinsä. Sain tosi kivan ketjuviestin ja laitoin sen hälle osoittaakseni etten oo unohtanu. No hän laitto mulle takaisin sähköpostin jossa omia kuulumisiaan. Mulla oli jotenkin niin kiire, etten ehtiny miettii vastausta. Tuli huono omatunto siitä etten ollu kirjoittanu, ja laitoin pikaisesti hälle sellasen vitsi-viestin. Jotain "tää oli hyvä"-juttua.

No hänpä pisti mulle takas että on vihainen kun en voi vastata kunnolla. Arrrrgh. no siinä mä sitten lusikoin pojalle iltapuuroa ja imetin samalla kun näpyttelin tälle neidille meirän perheen kuulumiset.

Oliko tuossa nyt häneltä niin paljon syytä suuttua? Ymmärrän että ärsyttää js ei kaverit pidä yhteyttä, mutta mä yritin kyllä noilla höpö-viesteillä osoittaa etten oo häntä unohtanu :o

Siis lusikoit pojalle puuroa ja näppäilit samalla?
Kylläpä oletkin ollut mukana pojan kanssa. Ihme jos lapset kiukuttelee kun äiti muissa afääreissä häntä syöttää.
Että niinkuin toisella kädellä selvittelit pojan syötön, eihän tää niin tärteää!

Mä olen joskus kanssa ärsyyntynyt kun joku ei vastaa viesteihin tekstareihin tai sähköposteihin. Mutta sit olen ajatellut, että mitäpä siitä ärsyyntymään, mutta en vaan itsekään viitsi enää ottaa heihinpäin yhteyttä.

Kerran yksi joka ei vastaa viesteihin painoi luurin korvaan kun yritin soittaa. Ois ollut jopa oikeaa asiaa, enkä kyllä turhaan yleensäkään soittele. Sitä hän sitten jopa pahoitteli kun tavattiin. Oli ollut niin kiire. Mä vastasin vaan, että joo mäkin oon niin kauhean kiireinen että kanssa torppaan yleensä kaikki puhelut nykyään. No eihän se ole totta, mutta jos se ois itsekin tajunnut, miten typerältä kuulostaa.

Ehkä sitä joillain on niin kauheasti aktiivisia kavereita, ettei ehdi vastaileen viesteihin. Mulla ei ole niin paljon, ilahdun kun joku mulle viestittelee ja vastaan aina jotain henkilökohtaista, edes lyhyesti. Ei siihen nyt niin paljon aikaa tuhraannu, asennekysymys se on.

No ei todellakaan voi olla kahden lapsen kanssa niin kiirettä ettei olisi jotain viestiä ehtinyt laittaa, ehtipä tännekin heti jaaritella kuulumiset. Priorisoit siis asian niin että kirjoittelet keskustelupalstoille mutta et kavereille...

niin, ilmeisesti sulta löytyy hyvin aikaa kirjoitella kaksplussan keskustelupalstalle, mutta aika ei riitä siihen että näpyttelisit sähköpostin vastaukseksi omalle ystävällesi. no käy kait se noinkin. mua myös huvitti sun reaktiossa se, että kun sun kanssa ei nyt sitten oltu samaa mieltä, niin katsoit aiheelliseksi alkaa parjaamaan tätä ystävääsi vähän lisää. jos nyt alkuun kuitenkin itse vilkaisisit sinne peiliin? kummonenhan ystävä nyt itse sitten taidatkaan olla? et kauhean mukavaa kuvaa itsestäsi anna. todennäköisesti ja toivottavasti tämä ystäväsi itse lopettaa aikansa tuhlaamisen sinuun ja keskittyy muihin parempiin ystäviin, jotka eivät ole puukottamassa häntä selkään jollain palstalla vain sen vuoksi että hän toivoo ystävyyssuhteen olevan molemmin puolista.

Alkuperäinen kirjoittaja tota:
yleensä ne jotka saavat lapsia ovat pettyneitä ystäviin jotka ei enää pidä yhteyttä. sun kaveris pitää,mutta sä et! mistä se sitten puhuis jos ei niistä omista ehkä sun mielestä jo turhista jutuista. olet varmasti ollut itse samassa tilanteessa joskus,tuskin oot aina seurustellu vakavasti.
Tätä mieltä minäkin olen. Sun sinkkukaverille ne sun väheksymät mieshuolet (ja baarijutut?) on ihan oikeasti tärkeitä ja ajankohtaisia. Kuunteleehan sekin sun vaippajutut, vaikka ei ehkä hirveesti kiinnostaiskaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Tää on totta:
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
yleensä ne jotka saavat lapsia ovat pettyneitä ystäviin jotka ei enää pidä yhteyttä. sun kaveris pitää,mutta sä et! mistä se sitten puhuis jos ei niistä omista ehkä sun mielestä jo turhista jutuista. olet varmasti ollut itse samassa tilanteessa joskus,tuskin oot aina seurustellu vakavasti.
Tätä mieltä minäkin olen. Sun sinkkukaverille ne sun väheksymät mieshuolet (ja baarijutut?) on ihan oikeasti tärkeitä ja ajankohtaisia. Kuunteleehan sekin sun vaippajutut, vaikka ei ehkä hirveesti kiinnostaiskaan...

Ei muakaan aina kiinnostais ihan aikuisten oikeesti esim. tytön kummitädin mieshuolet ja sinkkuelämän ankeus - mutta kuuntelen silti AINA ja tuen häntä, koska ne on hälle tärkeitä juttuja.

PS: mulla on pari kaveria, jotka pitää yhteyttä vaan laittamalla säännöllisin väliajoin noita kejukirjeitä ja mua se kyllä suututtaa. Voisivat jättää laittamatta, jos ei KOSKAAN ole aikaa vaikka tekstaria laittaa niistä ihan omista jutuista...

Alkuperäinen kirjoittaja siis höö!:
No ei todellakaan voi olla kahden lapsen kanssa niin kiirettä ettei olisi jotain viestiä ehtinyt laittaa, ehtipä tännekin heti jaaritella kuulumiset. Priorisoit siis asian niin että kirjoittelet keskustelupalstoille mutta et kavereille...

Tämä tuli mullekin mieleen... Eli kyse ei ole ajasta vaan kiinnostuksesta ja asioiden priorisoimisesta. Tosin onhan kyseessä sinun oma elämäsi, joten minun ei ole asia kommentoida, teitkö lopulta oikein. Mutta taisi ystäväsi kommentti hieman iskeä arkaan paikkaan.

Lapseton, sinkku..

Voi sinua raukkaa,kun on niin kiire että pitää samalla syöttää iltapuuroa ja imettää ja laittaa vielä sähköpostia. Sääliäkö odotat, mua raivostuttaa tälläset. Tuskin sinun päivä on niin työntäyteinen ettet voisi viestiä laittaa vaikka sen jälkeen kun olet tenavat syöttänyt, ai niin mutta ne muut iltapuuhat iltapesut jne. Kamalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja star:
Te kommentoijat olette jotenkin sairaita! Hakeutukaa hoitoon!

Ei täällä nyt kovin pahoja palautteita ole tullut. Tosin sympatiaa ei ole herunut. Sekö on huono juttu?

Miksi et itse kirjoita kunnollista kommenttia?

Sain tosi kivan ketjuviestin ja laitoin sen hälle osoittaakseni etten oo unohtanu. No hän laitto mulle takaisin sähköpostin jossa omia kuulumisiaan. Mulla oli jotenkin niin kiire, etten ehtiny miettii vastausta. Tuli huono omatunto siitä etten ollu kirjoittanu, ja laitoin pikaisesti hälle sellasen vitsi-viestin. Jotain "tää oli hyvä"-juttua.

Imetät ja lusikoit puuroa ja kirjoitat sähköpostia?
Se sun ystävä siellä jossakin mihin laitoit sitä roskapostia, ei tiedä, mitä teet samanaikaisesti. Ja jos tietäisi, niin varmasti huolestuisi sun kiireestä. Kyllä lapset tulee ekana ja vasta sitten sähköpostit.

Ja suurin osa niistä kiertoviesteistä on ihan ällöttäviä, mut on joitakin ihan kivojakin. Esimerkiksi ne ystäväkirjat.

vinkki, kirjoitappa nyt oikein ajatuksen kanssa sille ystävällesi sähköpostia, sama aika siihen menee kuin näiden aloitusten tekemiseen. kerrot siitä ettet ehdi aina vastaamaan, mutta teet sen parhaasi mukaan.

nauratti tuo että piti sitte sille ystävälle oikeen vakeimman kautta sitä sähköpostia lopulta kirjottaa :laugh: että oikeen siinä keittiön pöydän ääressä,samalla lusikoit puuroa yhelle ja toista imetit :whistle: mikset syöttäny lapsia rauhassa,laittanu nukkumaan ja sen jälkeen ajatuksella kirjottanu??

kyllä minun mielestä ihan asiasta sano kaveris,kyllä minuaki ottais päähän jos laittaisin postia kaverilleni ja takas saisin vaan jonku typerän ketjukirjeen..
ja tosiaan,minustakin on outoa että ollaan keskustelupalstalla mieluummin ku kaverille kirjotetaan..

Yhteistyössä